Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: waar zadeltas vinden om vooraan te bevestigen?

Forum Meubilair skey's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

waar zadeltas vinden om vooraan te bevestigen?

Nu we steeds wat meer wandelingen maken merk ik dat ik zadeltassen mis. Iets om drinken in te steken en wat vliegenproduct.
    Ik heb wel zadeltassen voor achterop het zadel maar die gebruik ik liever niet. Ze komen steeds tegen Aramis zijn heupen aan en dat lijkt me niet aangenaam.

Ik denk eerder aan een tasje dat voorop kan, maar...ik heb geen horn op mijn zadel. (nee, daar heb ik nog steeds geen spijt van )
    Dus vroeg ik me af of iemand een systeem kent dat je aan een zadel kan bevestigen zonder dat het over een horn heen moet?

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Re:waar zadeltas vinden om vooraan te bevestigen?

Peaches (Lieke) heeft hier een tijdje terug dacht ik ook nog een topic over geopend??
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Ik heb een stowaway de luxe zadeltas voorop mijn (dressuur)zadel, maar deze kan je ook in de western variant bestellen.
    Wel veel centjes, maar wel erg praktisch en volgens mij ook aangenaam voor je paard.

Gekregen van schoonzus voor mijn verjaardag!

Hier ook te koop:
    http://www.goedhard.nl/N_frame.html?..._grp_39-1.html
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Valt mij nog mee wat die kosten Marlous daar kan wel veel in denk ik.
    Ik heb de simpele zwarte dubbele voortasjes van 19 euro, gaan al een hele tijd mee. Groot genoeg voor een regenjas aan de ene kant, een waterflesje, wat brood een touw dat soort dingen, ideaal.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Ik heb ze: wel een horn en leren tassen: ik zou ze nooit weer aanschaffen: wordt gek van het gerammel van die dingen: zitten altijd in de weg, als ze niet vol zitten rammelt het steeds, als je van je paard valt en je paard loopt door zit de telefoon op de rug van je paard... etc.
    Ik heb zon buiktasje gekocht voor mezelf: nijlon en kosten maar een paar euro bij de tassenboer. Vervolgens draai ik hem een kwart slag, zodat hij onderaan mijn rug zit, ipv voor mijn buik: paardje nergens last van en je kan toch wat meenemen!
    Groeten Bianca
    Take it easy!

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

Gsm steek in nooit in een zadeltas maar daar heb ik ook een buikzakje voor.
    Maar in een zadeltas zou ik wel vliegen spray kunnen doen in een klein busje, en drinken want dat is toch handig als je onderweg even een slok kan nemen.
    Ik ga de banaantas van Zayna overnemen, die hangt niet naast het zadel en schuurt dus ook niet tegen je paard. Lijkt me handig.

Ik heb mijn zadeltas gekocht bij justwestern.nl Hebben ze echt veel verschillende zadeltassen.

Actief Forumlid joram's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2009
    Leeftijd
    40

http://www.dabo-design.nl/

Vindt zelf deze erg fijn
    http://www.depaerdeshop.nl/product_i...oducts_id/2445
    Je klikt de tas aan voorkant van zadel vast aan de twee ringetjes. En aan de onderkant maak je hem vast aan de singel tegen wapperen. Fijne aan deze tas is dat die aan zadel hangt en zo doende geen druk uit oefent op de ruggengraat/schoft.

Ik vind deze erg fijn http://www.goedhard.nl/N_frame.html?..._grp_39-1.html die gebruik ik al jaren en nu weet ik gelukkig ook waar ik een 2e kan kopen. Deze zijn nl zo moeilijk te vinden!

Edit, link komt toch weer uit op de gewone pagina, maar ik bedoel die nylon tas van 19 euro
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    42

De tas van 19 euro (goedhart, is volgens mij dezelfde als de tas van de link van Joram)heb ik ook. Maar die gebruik ik niet meer omdat die schuurt tegen Aramis zijn flanken.
    Ik heb nu de banaantas van Dabo design. Volgend weekend ga ik die uitproberen.
    Die ligt volgens mij nog net op het zadel zelf, dus komt dan niet op de rug.

Actief Forumlid joram's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2009
    Leeftijd
    40

Flanken ?
    Dan heb je hem zeker achter zadel geplaatst ? Voor achter zadel vindt ik geen goede tas doordat die dekje strak op ruggegraat trekt, beste is om voor zadel gebruiken. (tenzij je western zadel hebt daar kan die wel goed aan de achterkant worden geplaatst.

Actief Forumlid labratje's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009
    Leeftijd
    41

Geen voortas, maar wel erg handig:

http://www.nickyskeet.nl/index.php?m...2680ca6e7b786b

Hij 'hangt' aan de zitting van het zadel, dus het gewicht wordt mooi verdeeld. Het gedeelte wat de rug raakt is met fleece bekleed. Bovenop ruimte voor twee bidons, die makkelijk onder het rijden te pakken zijn. Binnenin genoeg ruimte voor broodje, appel, leadrope, regenjas enzo. En een mooi prijsje. Ik heb er net twee lange dagen mee gereden en vond hem perfect!

Bladwijzers

Forum Rechten