Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: Te dikke shetlander

  1. #1
    Actief Forumlid sarleen's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2004
    Locatie
    Oedelem(B)
    Berichten
    303

    Te dikke shetlander

    Hoi,

    Ik heb een vraagje voor jullie. Mijn shetlander is te dik (zie topic Vanilla en Pommeke bij fotoalbum).

    Hij krijgt nu enkel nog hooi en gras in de wei. In de wei met gras staat hij niet elke dag en als hij erop staat is dat voor maximum 5 uurtjes (ben het aan het opbouwen).

    Nu is mijn vraag, hoe kan ik hem een beetje laten afvallen? Nog minder eten geven? Hem aan het werk zetten?

    Indien je zegt aan het werk zetten: wat kan ik dan doen dat voor een shetlandertje arbeidintensief is?

    Mvg
    Stefanie
    Mvg Stefanie


    Paarden geven ons de vleugels die ons ontbreken.

  2. #2

    Re: Te dikke shetlander

    Meeste shetlanders zijn wat "bol" maar te bol hoeft ook niet. Al vind ik jouw shet niet heel erg dik hoor.
    Ik zou hem niet zo snel minder te eten geven. Als ie 5 kilo bix krijgt per dag is dat wel wat veel voor een shetje wat verder niets doet. Maar zoals je zegt krijgt ie dat niet, dus daar zou ik weinig aan veranderen. Hij moet ook energie houden om te kunnen bewegen!!
    De beste manier, zowel voor dier als voor mens, om af te vallen is toch om te bewegen. En wat dat betreft kun je gewoon alles doen met hem lijkt mij, als je het maar rustig opbouwt. Mischien is ie wel helemaal gek op springen of kun je ook Parelli met hem doen. Of langs de weg wandelen. Misschien is ie wel beleerd voor de wagen, en dan kun je er op die manier met hem er op uit...
    Zoveel mogelijkheden!!!

  3. #3
    Forum Meubilair Liesbet's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Locatie
    Geel-België
    Berichten
    3.127

    Re: Te dikke shetlander

    Onze Bollie is op het moment ook erg bol als hij op de wei heeft gestaan... Ik denk dat het gewoon te maken heeft met dat hij zo klein is en dat hij al dat eten niet goed krijgt weggestoken in zijn buik (en dan puilt het wat uit), ik maak mij er geen zorgen meer in, hij krijgt onbeperkt hooi en nu gaat hij in de dag ook een aantal (5- uren op de wei. En tot nu toe stopt hij altijd met eten voor hij ontploft is...

    Beweging voor mijn shet: parelli, clicker, wandelen, mennen...
    Volgens mij krijgt hij ook beweging met twee op de wei, dus dat is bij jou al goed... (ben toch wel wat jaloers hoor, jullie hebben en shet en een grot pony...)

    Als ik de foto's van Pommeke bekijk dan lijkt hij mij echt niet te dik....
    "Dromen komen uit..."

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •