Wat doen jullie met de leadrope van de Parelli Natural Hackamore wanneer je die niet aan het zadel (Engels) kunt knopen ?
Wat doen jullie met de leadrope van de Parelli Natural Hackamore wanneer je die niet aan het zadel (Engels) kunt knopen ?
Je kan een touwtje door éen van de ringen doen die aan je zadel zitten. En door dat touwtje de learope.
Oorspronkelijk Geplaatst door Ginny
thanks Skey, voor je reactie ! Maarre, dat heb ik dus geprobeerd en het gevolg is aan één kant blauwe knie/been. Die leadrope schuift dus steeds tussen zadel en knie/been.Oorspronkelijk Geplaatst door skey
En aan een lus van je broek?
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
dat doe ik nu maar, maar ik blijf last houden van die bundel touw.Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
Ik begrijp eigenlijk niet waarom niet meer mensen hier last van hebben ? Toen ik nog mijn westernzadel had kon dat touw mooi om de knop, maar ik heb het zadel weggedaan omdat het niet goed paste. Rijd nu met voorlopig met een Engels VZH Wintec zadel, moet nog even doorsparen voor een Parelli Natural Performer. Maar er moeten toch meerdere mensen zijn die met een Natural Hackamore en een Engels zadeltje rijden ?????
Ik knoopte de leadrope dan altijd om de hals van mijn paard, als een soort van stropdas.
Echt handig was dat echter ook niet, want als je je paard lange teugel geeft en hij gaat echt lekker laag lopen, dan schuift het naar voren...
Als ik nu nog met een touwhalster rij, dan gebruik ik daarbij clipteugels. Veel handiger dan al die touwen om mijn paard.
ik deed een bokriempje vooraan aan mn zadel speciaal om de leadrope aan te knopen. bleef toch altijd voor het zadel hangen, dus geen last van...
Hinnik!
Ik doe heb wel eens aan het bandje van mn zadeldekje dat naar de singelstoot loopt. Nooit last van gehad, omdat de rest dan voor je zadel blijft hangen.
EquusPondus Hippische sportoefentherapie: Houding van Ruiter en Paard
Balance Coach, lessen, workshops, lezingen
Dat vind ik eng....als paard en ruiter gescheiden worden (oftewel, je valt eraf, dan hang je aan de leadrope aan je paard. Zou 'm idd aan een bokriempje bevestigen, dat kan je op de volgende manier doen:Oorspronkelijk Geplaatst door Ginny
![]()
Niet vastknopen hoor dus uiteindelijk glijdt het touw er wel uit, voordeel kan zijn dat je het touw nog kunt vastpakken om te voorkomen dat je paard wegloopt.Dat vind ik eng
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
zo heb ik een keer met de ene kant mn paard nog net vast gehad en in mn andere hand mn hond. probleem was dat beiden de andere richting uitgingen![]()
Hinnik!
Afknippen?![]()
Ja zo als op het plaatje zo doe ik het altijd..
Bladwijzers