Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 24 van de 24

Topic: Vliegenmasker 's nachts op laten?

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Re:Vliegenmasker 's nachts op laten?

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Weet iemand of er 's nachts net zoveel vliegen vliegen als overdag? Ik heb er op gegoogled, maar kan het nergens vinden. Googlen op vliegen geeft véél hits over een ander soort vliegen .
    Volgens mij zijn er 's nachts minder vliegen... Dan beredeneer ik nu vanuit het feit dat er meer vliegen zijn met veel warmte (of zo lijkt het in elk geval?), en minder vliegen met wind of regen, dus ook met kou 's nachts (of 'minder warm' op het moment ). Zeker weten doe ik het niet.
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Ik ga meestal 's avonds naar de paarden. Hoe later in de avond, hoe minder vliegen. Dus ik denk dat die vliegen gewoon 's avonds naar huis gaan om te slapen. Komen ze 's ochtends weer terug om de paardenogen gezelschap te houden.
    Surrender to fun!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

Klopt het dat vliegen minder af komen op een lichtere kleur vliegenmasker ?
    Bij een merrie op de wei ( die een donker masker op heeft ) hangen de zwermen met vliegen nog om haar hoofd namelijk....

Actief Forumlid Baldertje's Avatar
    Aangemeld
    May 2007

Klopt het dat vliegen minder af komen op een lichtere kleur vliegenmasker ?
    Bij een merrie op de wei ( die een donker masker op heeft ) hangen de zwermen met vliegen nog om haar hoofd namelijk....
    Dit vraag ik me ook af!!
    Ik heb namelijk een donkere maar vind dat er mega veel vliegen op zitten.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Bij mijn oude Witje kwamen ze ook massaal op haar donkere ogen en de kleine zwarte vlekjes op haar lijf af, dus dat zou best kunnen. Ik weet niet goed wat het dóel is van de vliegen (wie wel ). Als ze eigenlijk willen drinken, dan associeren ze de donkere plek misschien met water?

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Ik heb gisteren hetzelfde vliegenmasker besteld als Jossie. Ze hadden hem vandaag al geprobeerd te bezorgen, maar ik was niet thuis. Ik heb Noah gister maar de Bucas opgedaan. Vandaag trof ik hem ongedeerd, maar zonder vliegenmasker aan in het weiland Ik had al zo'n vermoeden dat hij hem af zou krijgen... Het masker had ik snel gevonden, hoe hij hem af heeft gekregen is me een raadsel, want het klittenband zat nog keurig vast. Hij was wel een beetje aan de grote kant (is van King geweest en die was een stuk groter), maar dat dacht ik dat had verholpen door een knoop in het lappie aan de onderkant te leggen, maar niet dus. Ik hoop dat degene die ik besteld heb beter blijft zitten!

Forum Meubilair Timbers's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Timber is zwart en heeft opmerkelijk meer last van vliegen en dazen dan de rest van de koppel

Timber haalt haar vliegenmasker ook regelmatig af Lon en die past gewoon goed...
    When you understand why something hurts, it stops hurting. When you understand you have options, you take action.
    And when you understand you have wings, you can soar again. If it's still hurting, fly anyway!

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Ik heb het idee dat Noah ook meer vliegen op zich heeft zitten dan de andere niet-zwarte paardjes. Wat dat betreft maakte het ook niet uit voor mij welke kleur masker ik zou kiezen, de rest van het paard is toch al zwart, dus dat kleine stukje wat dan niet zwart is zal de vliegen niet van plan doen veranderen.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Vash zijn zwart witte koppie zit ook ónder. En bij de Haf zitten er gewoon 4 op een rij op zijn onderooglid te lurken aan zijn oogvocht . Als het die vliegen gaat om drinken zonder te verzuipen, dan zouden we daar toch een soort van zwembadje voor moeten kunnen bedenken wat nóg lekkerder smaakt dan traanvocht uit een paardenoog?

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten