Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 24

Topic: Vliegenmasker 's nachts op laten?

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Vliegenmasker 's nachts op laten?

Ik niemand heb om het masker 's ochtends op te doen, dus Noah staat nu dus zonder masker in de wei en vandaag zat zijn hoofd echt helemaal vol met vliegen. Ik durf hem niet zo goed 's nachts met een stalhalster+franjes om in de wei te laten staan voor het geval dat hij het voor elkaar krijgt om ergens achter te blijven hangen.
    Ik heb nu een Bucas Buzz-off vliegenmasker

maar die durf ik niet 's nachts niet om te laten omdat ik vermoed dat het gaas te dicht is om 's nachts goed mee te zien. Er zijn gelukkig geen sloten waar hij in kan vallen, maar het is toch wel prettig voor hem als hij de omheining en zijn zwarte weidegenootje nog kan zien

Nou zag ik deze in de aanbieding:

Op de foto ziet dit gaas er al een stuk doorzichtiger uit, dus misschien dat dit nog wel kan.
    Of weet iemand een ander vliegenmasker dat je 's nachts om kan laten?
    Laten jullie het vliegenmasker 's nachts wel eens om?

Actief Forumlid Vulcan's Avatar
    Aangemeld
    May 2008
    Leeftijd
    42

Re:Vliegenmasker 's nachts op laten?

Ik heb vliegenmaskers zoals op je 1e foto, ander merk maar wel hetzelfde principe. Ik laat ze ook s nachts op, nog geen extra bulten of wonden op hun hoofd gevonden dus ik vermoed dat ze wel voldoende zien om nergens tegen te lopen.

Ik meen dat paarden beter zien in de nacht dan overdag, dus IK zou me daar totaal geen zorgen over maken.

Daarbij, waar kan hij tegen aanbotsen in de wei dan?

Volgens mij kun je dat ding met een gerust hart laten zitten.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    43

Goh hier had ik nog niet bij stil gestaan Ik heb mijn paard nu sinds een week ook een vliegenkap om gedaan. Bij ons hebben heel veel paarden er een en iedereen laat m dag en nacht om zitten. Dus dat doe ik ook gewoon. Ze staan bij ons in een HIT Actiefstal, dus ze hebben nogal wat dingen om tegenaan te lopen Maar toch gaat het volgens mij hartstikke goed, want ik hoor nooit van iemand dat de paarden wonden of andere plekken hebben. Ik heb het idee dat mijn paard erg blij is met zijn vliegenkap

Ik denk trouwens dat het wel scheelt als het paard altijd in dezelfde wei/paddock staat. Dan weten ze ook goed de weg daar. Bij ons staat ook een blind paard en die kan ook prima de weg vinden. Hij raakt echter helemaal van slag als je hem in een nieuwe wei zet, dan moet hij echt eerst de weg leren kennen.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Ik meen dat paarden beter zien in de nacht dan overdag, dus IK zou me daar totaal geen zorgen over maken.
    Volgens mij zien ze 's nachts niet beter dan overdag (zoals bijvoorbeeld uilen wel hebben). Maar ze zien 's nachts wel veel beter dan wij (mensen).

Ik zou dat masker dan maar gewoon 's nachts omlaten hoor, beter dan helemaal niet en constant onder de vliegen overdag.
    Daar heb ik mezelf inmiddels ook van overtuigd En ik heb niet de indruk dat m'n paarden er last van hebben.
    Surrender to fun!

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Ik heb Kate laatst ook met masker laten lopen in de nacht, volgens mij heeft ze geen last gehad van niets kunnen zien. Zij heeft een masker van de paardendrogist, vrij donker, maar ideaal wat betreft pasvorm. Het is deze:
    http://www.paardendrogist.nl/product...f_midi/115045/
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Daarbij, waar kan hij tegen aanbotsen in de wei dan?
    Hij kan alleen tegen de omheining aanlopen, verder staat er niks in zijn weiland behalve een waterbak, maar die staat tegen de omheining aan dus daar zal hij niet zo snel over struikelen.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Wendela
    Ik denk trouwens dat het wel scheelt als het paard altijd in dezelfde wei/paddock staat.
    Hij staat voorlopig in hetzelfde weiland en als hij verhuisd is dat naar het weiland waar hij hiervoor stond, dus dat kent hij al. Dat is alleen wel wat ongelijker qua bodem, met grote stenen hier en daar.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jossie
    Zij heeft een masker van de paardendrogist, vrij donker, maar ideaal wat betreft pasvorm. Het is deze:
    http://www.paardendrogist.nl/product...f_midi/115045/
    Wat toevallig, dat is precies dezelfde als degene die ik gespot had! Die is nu in de aanbieding en daardoor maar £16.22. Hij bevalt dus goed? Ik denk dat ik voor Noah maat Full nodig zou hebben. Welke maat heeft Kate?

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Waldo heeft 'm gewoon dag en nacht om, nog nooit wat gehad. 3 kuddegenoten, omheining, een waterton en een brede sloot staan er. Maareh, paarden hebben ook nog tastharen natuurlijk
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Rianne11_42
    Maareh, paarden hebben ook nog tastharen natuurlijk
    Haha, daar heb je niet zo veel aan als je in galop op een omheining af scheurt Noah kan nogal impulsief zijn en stoot regelmatig zijn hoofd als hij ergens door afgeleid is

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Lon
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Rianne11_42
    Maareh, paarden hebben ook nog tastharen natuurlijk
    Haha, daar heb je niet zo veel aan als je in galop op een omheining af scheurt Noah kan nogal impulsief zijn en stoot regelmatig zijn hoofd als hij ergens door afgeleid is
    Hahaha, tja, daar valt inderdaad weinig aan te doen Nee, ik denk dat Wal juist erg voorzichtig is als-ie niks ziet (achterhand is ook niet zo goed, dus een afstapje af gaan bv doet hij al voorzichtig).
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Kate heeft inderdaad Full (Large), Annabel nu ook. Die had eerst een medium, maar die paste ineens niet zo lekker meer bij haar oren (ook met verstellen daar niet). De Full is wel ruim, maar omdat de stof bij de wangen iets elastisch is én je flink kunt verstellen op de wang, past hij prima!
    Op de paardendrogist staat ook een soort maattabelletje .
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Gisteren de knollenkudde er ook allemaal 1 aangegeven. Had alleen problemen bij Janus zijn weidemaatje. XL paste niet . De ruitersportwinkel heeft 'm gelijk aangepast, stukje tussen gezet en nu past hij wel. Manlief is nu kijken of ze de nacht overleefd hebben.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Vash moest er ook aan geloven, van mijn kant met frisse tegenzin, maar zijn snoet was weer zwart van de vliegen en zag van de week een keer wat troebele oogafscheiding. Wel 80 vliegen zaten er op zijn koppie schat ik. Mijn merkentrouw deed me toch weer kiezen voor een Rambo fly mask. Met oren. Vash heeft al door dat het fijn is, want het gaat zonder probleem om zijn koppie. Dat stelt mij ook weer gerust . Ding past goed, is licht van kleur; een zwarte lijkt me vreselijk warm worden. Ze zijn toch vaak van nylon/polyester. Het zicht lijkt me geen probleem. Ze zien er goed door, en ze kennen de wei/paddock waar ze staan op hun duimpje. Ik loop 's nachts ook zowat met mijn ogen dicht naar het toilet en ben nog nooit in de wasbak gaan zitten .

Weet iemand of er 's nachts net zoveel vliegen vliegen als overdag? Ik heb er op gegoogled, maar kan het nergens vinden. Googlen op vliegen geeft véél hits over een ander soort vliegen .

Ik laat de mijne het ' s nachts ook aan.
    Ze hebben veel te veel last van vliegen en aangezien een paard goed kan zien in het donker maak ik me daar ook geen zorgen om.

Actief Forumlid masja's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2004
    Leeftijd
    51

Hoe werkt vliegengaas.... (even dus over het verschil tussen beide maskers waar je foto's van laat zien, niet of het overdag of 's nachts is. Al zou ik het gewoon aan laten )

Als je er met je ogen bijna tegenaan zit dan kun je er makkelijk doorheen kijken.
    Van een afstand lijkt wit gaas minder goed doorheen te kijken dan zwart, maar de gaten zijn even groot, en dus voor een paard met zijn ogen er vlak tegenaan geen probleem.

Mijn probleem is dat het gaas op mijn kinderwagen wit is, en ik dus van een klein afstandje mijn kind dan niet kan zien, terwijl dat met zwart gaas wel had gekund. Hoe donkerder hoe beter dan dus. Heeft te maken met lichtreflectie, hoe lichter en dus meer het reflecteert hoe moeilijker doorheen te kijken van een afstand.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten