voor meer info, zie http://www.clerx.nl/jvdpoel
voor meer info, zie http://www.clerx.nl/jvdpoel
hey, interesting. is bij mij in de buurt. kan nooit kwaad om eens een kijkje te nemen
Zijn er mensen die naar de clinic gaan 13 juli? Het lijkt me aan de ene kant wel interessant maar aan de andere kant lijkt het echt niet op parelli (van wat ik op de site lees). Ik wil er echt graag heen (als toeschouwer) maar ik ben bang dan weer in een grote'"identiteitscrisis" (:wink) kom
He ik ben net eens gaan kijken op die site, amai, moet je eens kijken naar dat eerste filmpje, prachtig zeg! Lijkt gewoon super hoe die mevrouw dat allemaal kan. Alleen, waarom zo ver weg??? Anders zou ik zeker gaan hoor!
Neeh ikzelf vind het maar niks, al die maffe kunstjes. Dat paard kijkt er ook niet zo blij onder he? Alleen maar gefixeerd op een voerbeloning. Ik vind het knap hoe ze die dingen als bokken kan aanleren met clickertraining maar nuttig...?
Is ith a earthquake?! ____________
_____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!
Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!
Ja, het viel mij ook al op dat ze steeds dingen in z'n mond stopte![]()
Ik heb alleen het eerste filmpje bekeken, maar ik heb het niet helemaal afgekeken. Vond er niet zoveel aan... Ik hou er niet van om voortdurend met voerbeloningen te werken.
Maar Pais, clickert Josien dan? Dat heb ik niet kunnen ontdekken op dat filmpje.
nee ze werkt alleen met voerbeloningen
Josien werkt min of meer volgens Hempfling. Naar mijn idee de enige die zijn boek in zoverre begrepen heeft dat ze er WEL verder mee gekomen is. Maar ze gebruikt idd wel voedselbeloning als motivatie.
Moet zeggen dat ze die Brenda behoorlijk goed voor elkaar heeft hoor! Toen Maaike, Elise en ik eens zijn gaan kijken daar, kon ze heel wat leuks laten zien![]()
Ik dacht dat ik het hoorde maar ik heb het nog even over gekeken maar ze loopt constand te klikken met haar tong.
Ik heb haar eens gezien op een demo, het was hartstikke leuk om te zien. Alleen ik ben helemaal niet kapot van voedselbeloningen.
Nu is ze verhuist, en woont ze (ookal) in het hoge noorden, dus te ver weg voor mij![]()
Goh ja, dat blij kijken heb ik al leren relativeren. Ik vond dit filmpje nu net een opsteker om te zeggen: hé niet alle paarden hoeven toch blij te kijken? Want Shiva kijkt ook heel vaak zo als ik met haar aan het spelen ben hoor...Oorspronkelijk Geplaatst door P a i s
Toch vond ik het mooi wat ze toonde, lijkt me toch wel een chique madam met haar paard! Ik zou het niet kunnen nadoen!
Nee zeker niet, paarden die met elkaar spelen, hebben ook doorlopend hun oren in hun nek, drivinggame. Maar ik vind het echt geen leuk gezicht, een paard wat op comando bokt en vervolgens een stukje wortel op komt eisen
Helemaal mee eens Pais, ik vind dat ook geen leuk gezicht. Ze zeggen wel dat paarden het leuk vinden om zo te werken (net als met clickeren; het paard wordt enorm gemotiveerd om het gevraagde uit te voeren), maar voor mij voelt het als een ernstig gebrek aan communicatie (hij doet het voor het voer en niet voor mij), en het maakt mij tot iemand die slechts commando's geeft en snoepjes uitdeelt. Nee laat mij maar lekker Parelliën.![]()
Als je clickeren zo afschilderd dan is parelli ook alleen maar druk opbouwen en de beloning is het wegvallen van druk...ontwijkingsleren met een interesante term...dat klinkt ook niet zo leuk...
Yesterday is history, tomorrow is a mystery, but today is a gift. That is why it is called the present (uit; Kung Fu Panda)
Bladwijzers