-
Actief Forumlid
sideways leren (filmpje)
hai allemaal,
ik kwam dit filmpje tegen op youtube, en vroeg me af of dit een beetje de manier is om sideways te leren? vond het er nogal chaotisch uitzien, maar goed zo vol met kennis ben ik ook weer niet 
thanks!
-
Forum Meubilair
Re:sideways leren (filmpje)
je hebt ook nog een andere manier en dat is door je paard de cirkel op te sturen en dan tegen een hek aan laten lopen waarbij je dan zelf vooruit gaat lopen en zo het paard opzij drijft
op de dvd word dat dan uitgelegd als het behouden van 'forward momentum'
hier een van mijn eerste pogingen. ook zeer chaotisch(easy steigerde zelfs op een gegeven moment door mijn gepruts) en ik denk dat dat filmpje van jou ook zo chaotisch is omdat het de eerste keer is dat die vrouw dat doet.
-
Actief Forumlid
oke! dankje, het idee is dus wel dat je met je stick eigenlijk z'n achterhand opzij werkt en met je andere hand/rope z'n voorhand? goede tip vanuit een circle, want ik heb weleens vanuit stilstand geprutst maar mn ongeintresseerde haf blijft dan staan (hihi)
-
Actief Forumlid
Je kan je stick voor zowel voor als achterhand gebruiken.
Idee is cirkel.. dan komt ie het hek tegen en loop je in.. vervolgens drijf je voorhand of achterhand van je vandaan.. als voorhand niet beweegt als je inloop dan drijf je daar met stick, als achterhand niet beweegt dan daar..
-
Actief Forumlid
joepiejoepie! Ik ging het net gewoon eens proberen, en idd circle->hek en toen ik eigenlijk met een wat openere opsteling op dr afliep ging ze al opzij! idd de achterblijvende hand wat bijdrijven en toen ging het weer.
helemaal blij met mn knappe pony!
Bedankt allemaal
Forum Rechten