Het schijnt dat wij mensen ruiken naar roofdieren en voor de vleesetende mensen snap ik dat maar betekent dat dan dat als je vegetariër bent, dit niet opgaat van het ruiken naar een roofdier? Ben eigenlijk wel benieuwd.
Interessante vraag! Daar ben ik ook wel benieuwd naarZelf ruik ik geen verschil tussen iemand die wel of geen vlees eet... Maar onze neuzen zijn dan ook niet zo goed ontwikkelt als die van paarden en honden etc.
![]()
In ieder geval denk ik dat voor paarden onze geur niet zo van belang is. Want wij zien er toch al zo typisch roofdierachtig uit (met de stand van onze ogen enzo), dat die geur waarschijnlijk niet zo van belang is. En daar komt bij dat het vooral om het roofdier-gedrag gaat. Want een leeuw die geen honger heeft, daar zijn paarden ook niet bang voor. Dus mijn theorie is dat als een vegetarisch etend mens, zich gedraagt als een roofdier (focussen, recht op paard aflopen, etc), het paard toch die persoon als een roofdier zal zien, ook al eet hij/zij geen vlees.
hi,
dat is een interessante vraag....
ik denk niet echt dat het iets uitmaakt...
ligt er natuurlijk wel aan hoe je als mens met het paard omgaat, als je recht op ze afloopt en gaat focussen en alles, dan zal een paard het zelfde reageren als je vegetarier bent of niet, lijkt me niet echt iets te maken hebben met onze geur...
maar je weet het maar nooit![]()
Interesting.. Denk dat t inderdaad in de praktijk niet erg veel uitmaakt gezien we qua uiterlijk meer op een roofdier dan een prooidier lijken..
Maar als je hem letterlijk neemt denk ik dat je dan wel een andere geur zou moeten hebben voor paarden dan vlees.. denk ik:P
Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos
Ik zei dat... Volgens mij staat het ook in Parelli's boek Natural*horseman*Ship...Maar ben een beetje moe zal het morgen proberen erbij te zoeken![]()
Stop thinking, start feeling
klopt daar staat t in evenals op de dvd's![]()
Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos
Bladwijzers