Goeiedag iedereen!
Nu heb ik nog mega veel te leren, over hoe paarden denken, en vooral, over hoe ik met hen moet omgaan.
Nu hebben we weer zo een probleem, ik doe weer iets grondig fout, en weet niet wat ik er mee moet.
Soms ben ik zo verschrikkelijk blij dat ik dit forum heb, hier weten mensen altijd wel een antwoord!
Als ik met Gipsy grondwerk doe, is er niets spectaculairs, dan werken we vooral aan de overgangen, stappen,
achteruitgaan,... Tot zover het ons lukt, vooral mij dan.
Maar soms heb ik het zo moeilijk, ik wil altijd met hem aan het werk gaan en dan zoek ik vooral op internet hoe ik dingen moet aanpakken, maar het staat altijd zo moeilijk beschreven, en ik raak er nooit aan uit.
Gelukkig heb ik een paard dat geduldig is!
Dus dan zijn we in de binnenpiste, aan het oefenen op het stappen, over gangen , halthouden,...
En dan gaat dat altijd super.
Als ik het dan los probeer lukt dat ook allemaal, maar soms doe ik iets grandioos fout,en als ik hem dan vraag of
we gaan aandraven, dan loopt hij weg.
Op zo een moment ga ik hem dan meestal gewoon halen en proberen we het gewoon weer aan de lijn, en dan gaat het weer perfect.
Dus ik weet niet wat ik fout doe.
Ik weet ook niet hoe ik moet reageren als hij wegloopt, moet ik hem gaan halen, wachten tot hij terugkomt,...
Het is soms allemaal zo verdomd moeilijk.
Dus voorlopig laat ik hem niet meer los en gaan we gewoon verder aan de lijn.
Maar hoe moet ik die stap dan maken, hoe moet ik reageren als hij wegloopt?
Ik vind het idee dat ik iets totaal fout doe zo eng, ik doe mijn best, maar soms lukt het niet.
Hij is zo een fantastisch paard, en ik wil het niet op mijn geweten hebben dat ik dat verpest!
Kritiek is altijd welkom, daar leer je het meest van!
Bladwijzers