Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 20

Topic: waar kun je zwemmen met je paard ?

waar kun je zwemmen met je paard ?

Hallo

Met de warmte van de afgelopen weken begin ik soms een beetje te balen dat we hier geen water in de buurt hebben waar we met de paarden in kunnen.

Terwijl we hier prachtig zitten in Renkum aan de rand van de Veluwe, dus mijn vraag ; waar kun je goed met de paarden het water in en kun je een trailer kwijt, ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de mogelijkheden zijn, ook wat verder weg, maken we er gewoon een daguitstapje van

Actief Forumlid marloes1987's Avatar
    Aangemeld
    May 2009

Re:waar kun je zwemmen met je paard ?

Hele goeie inderdaad. Ik sta ik Wageningen dus vergelijkbaar qua omgeving. We schijnen ergens een bosvijver te hebben toch? Maar die heb ik nog nooit gevonden. Mocht je iets vinden en je hebt ruimte voor nog een paard in de trailer houd ik me van harte aanbevolen!
    Ik vroeg me trouwens van de week ook af of het niet mogelijk was om ergens met je paard naar de Rijn te gaan. Kun je in ieder geval poodje baden.

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Nou, die 'bosvijver' waar je met je paard bij kunt, is niet meer dan kniediep als het echt mee zit. Op het moment kun je er alleen natte voeten halen. (En officiëel mag je er niet eens komen). Er is nog een grotere bosvijver, maar ie is helemaal buiten elke ruiterroute, daar heb ik ook no nooit paarden gezien. Ik ben nag dat je inderdaad een eindje om moet.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Actief Forumlid elxa's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Leeftijd
    41

Hoi,
    De grote bosvijver is ook niet echt geschikt. Veel algen en er schijnen ook ratten te zitten....
    Groetjes, eltina

Aangemeld
    May 2009

Hmm ok, dat is jammer. Dan moeten we het inderdaad ergens anders zoeken. Mag je in het Veluwemeer ergens met je paard komen? Dat is niet zo heel ver rijden. En anders zijn er over de Rijn (voorbij Zetten) ook wel plassen, maar ik heb geen idee of je daar mag komen.

Aangemeld
    Apr 2010
    Leeftijd
    41

Geen idee. Ik ga zelf met de honden veel naar de rijn, achter kasteel doorwerth. Mooie grote inhammen en weinig stroming. Maar toc zou ik het zelf niet aandurven om de rijn in te gaan. Wel hebben ze daar vorig jaar wat stukken gedregd, dus er zijn nu ook wat grote plassen daar, vraag me alleen af of je paard niet erg wegzakt.

Aangemeld
    May 2009

Ik las net bij onze Blauwe buren dat je bij HC De Schalm in Renswoude zou kunnen zwemmen tegen betaling. Daar hebben ze een zwemvijver waar je gebruik van mag maken. Misschien een idee om eens te bellen en te vragen wat de mogelijkheden zijn. Veel legale alternatieven lijken er niet te zijn in de buurt.

Forum Meubilair Elianne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Bij mij!

in kerkdriel dus, achter de dijk waar mijn weilandje aan grenst hebben we de zandmeren (zandgat van de maas), in een groot gedeelte daarvan mag je ook met paarden komen.
    The darkest hour is befor it get light!!!

Actief Forumlid WesternGirl's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    37

Weet iemand misschien ook iets in de buurt van Beekbergen/Apeldoorn?
    een dag zonder paard is een dag niet geleefd

Aangemeld
    Apr 2010
    Leeftijd
    41

Meisje van onze stal is vertrokken naar een pensionstal in huissen. Hier is ook een grote vijver/meertje op het terrein van de pensionstal waar ook in de zomer gezwommen wordt. Ik weet niet of je hier van buiten ook gebruik van zou mogen maken, maar ik ga zeker eens navraag doen!
    Het lijkt me geweldig om lekker te kunnen plonsen!

Actief Forumlid Loesjevos's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009

@ elxa: Weet je toevallig welke pension stal in huissen, woon zelf in gendt en me trekpaard staat in angeren. Das vlakbij huissen
    Het Trekpaard "Een Levend Monument"

Aangemeld
    May 2009

Ik had gisteren even die stal in Renswoude gemaild en het blijkt inderdaad mogelijk te zijn om daar te komen zwemmen. Ze hebben daar 2 redelijk grote waterpartijen waar we tegen betaling in mogen. Ik geloof dat het iets tussen de 10 en 20 euro was voor een dagje. Ze zijn na 25 juli beschikbaar, want daarvoor hebben ze nog een cross event.
    Zijn er mensen uit de omgeving die interesse hebben om erheen te gaan? Misschien kunnen we een mini-forum meeting ervan maken.

Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    37

waar ligt renswoude?

Aangemeld
    May 2009

iets boven Veenendaal. Vanuit Wageningen is het een klein half uurtje rijden in ieder geval.

Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    37

hm...dat is niet echt per paard te doen vanaf beekbergen

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten