Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 27 van de 27

Topic: Vieze ogen door vliegen

Re:Vieze ogen door vliegen

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Gercon
    Het beste zal natuurlijk zijn als de vliegjes helemaal niet zo dicht aan de ogen komen, maar diverse antivliegen sprays zijn in het gezicht natuurlijk niet zo'n goede optie. Wij gebruiken voor onze eczeem pony een herbal spray van Espree (op natuurlijke basis), het houdt de vliegjes en mugjes super op afstand. Deze spray bestaat uit o.a. citronella en eucalyptus olie. Ik heb ook gezien, dat dit spul ook als zeg maar zon deo roller bestaat, zodat het makkelijk om de ogen etc opgedragen kan worden...misschien is dat ook wel een optie om de vliegen ten minste een beetje op afstand te houden?
    Oke, ik had inderdaad ook al naar rollers gekeken, maar er is zoveel keus dan je bijna niet meer weet welke nou het beste werkt! Maar het spreekt me wel aan dat het op natuurlijke basis is! Ga ik onthouden! Dankjewel!

Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Leeftijd
    40

babydoekjes worden bij ons ook wel gebruikt om het schoon te maken :lol:
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door MissMaris
    babydoekjes worden bij ons ook wel gebruikt om het schoon te maken :lol:
    Haha, daar heb ik nog nooit van gehoord. Werkt dat goed?

Forum Meubilair jasminum's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    36

Vriendin van mij maakt de ogen schoon met gekookt water (dus eigenlijk kamillethee maar dan zonder de kamille ).
    Gaat het al wat beter met de oogjes?
    note to self: change the mind, the body will follow.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door jasminum
    Vriendin van mij maakt de ogen schoon met gekookt water (dus eigenlijk kamillethee maar dan zonder de kamille ).
    Gaat het al wat beter met de oogjes?
    Oke, veel mogelijkheden dus! Het is nog niet helemaal over maar het gaat gelukkig al een stuk beter!

Dankjewel!

gekookt water zorgt er soms wel voor dat je kale plekken rond de ogen krijgt en is dus nooit echt goed om te gebruiken als je het wat langer gebruikt. Ik gebruik fysiologisch water. (1 liter water + 1 eetlepel zout laten koken en afkoelen) en daarmee spoel ik de ogen (maak t wel altijd een beetje lauw/warm omdat t anders niet prettig is).
    Altijd plezier met mijn lieve Lazir!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Mariel89
    gekookt water zorgt er soms wel voor dat je kale plekken rond de ogen krijgt en is dus nooit echt goed om te gebruiken als je het wat langer gebruikt. Ik gebruik fysiologisch water. (1 liter water + 1 eetlepel zout laten koken en afkoelen) en daarmee spoel ik de ogen (maak t wel altijd een beetje lauw/warm omdat t anders niet prettig is).
    Bedankt voor je reactie! Ik hoor van iedereen verschillende dingen. Ik maak haar ogen nu schoon met afgekoelde kamille thee. Dit bevalt me opzich goed! Maar wie weet, proberen kan altijd!

Actief Forumlid elxa's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Leeftijd
    41

Hoi,

Ik gebruik zelf een vliegenmasker van het merk CRUSADER. Fayah heeft geen pigment rond haar ogen en neus en verbrand daardoor erg snel. Dit masker blijft perfect zitten, is fleece onderlegd en heeft een UV filter. Ik vind het echt een aanrader.

Forum Meubilair jasminum's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    36

Ook als je het als lauw water gebruikt, krijgen ze dan van gekookt water ook kale plekken? Interessant want dat wist ik niet..
    fysiologisch water is ook wel een goede inderdaad. Loda had niet echt pus maar wel slaap korstjes om haar ogen. Vandaag was het al een stuk minder. Alleen gisteren schoongemaakt en toen een vliegenmasker opgedaan.

@UR2: fijn dat dat helpt!
    note to self: change the mind, the body will follow.

Ook als je het als lauw water gebruikt, krijgen ze dan van gekookt water ook kale plekken? Interessant want dat wist ik niet..
    fysiologisch water is ook wel een goede inderdaad. Loda had niet echt pus maar wel slaap korstjes om haar ogen. Vandaag was het al een stuk minder. Alleen gisteren schoongemaakt en toen een vliegenmasker opgedaan.

@Jaminum. Inderdaad! Ben er ook blij mee, het was ook wel echt nodig want haar slijmvlies begon aardig rood te worden maar vandaag was het minder! Even schoongemaakt en ik heb inderdaad ook een vliegenmasker opgedaan.

Dat is inderdaad een goeie! Ik ben benieuwd of ze daar ook kale plekken van kunnen krijgen!

Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Leeftijd
    40

Hey,

Ben wel benieuwd wat je geprobeerd hebt en werkte?
    Heb namelijk ook nog even gezocht (ja late reactie maar Shier heeft t ook en herinnerde me dit topic) maar
    t enige 'middeltje' via bijv. de paardendrogist o.d. is ook voor de mooi bij keuringen etc..

Liefs
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

ja, ook met lauw water. Heb ik van mijn moeder de dierenarts
    Altijd plezier met mijn lieve Lazir!

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten