Resultaten 1 tot 11 van de 11

Topic: poging tot level 1 online

Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    2

poging tot level 1 online

Hallo allemaal!

Zondag heb ik voor het eerst geprobeerd een level1 filmpje te maken.
    Dat was nog lastiger dan ik dacht zeg! 10 minuten is kort!

Ik hoop dat jullie me wat pointers kunnen geven naar aanleiding van dit filmpje. Zodra Eveline weer in de buurt van Utrecht is gaan we lekker les nemen maar er is hier op het forum ook zoveel kennis dat ik het niet kan laten hier even te posten!

Ik heb alle oefeningen gedaan behalve de yoyo through a gate. Ik had dat nog niet eerder geoefend omdat we niet echt een gate hebben waar de paarden staan. Ik probeerde het toen door de ingang van de wei maar Easy vind het tikken van het schrikdraad een beetje eng wanneer het hek open is dus dat ging de mist in.
    M'n vriendje heeft alles gefilmd. Inclusief jamberscommentaar
    Ik ben erg benieuwd of het wat is, zelf ben ik niet tevreden want vorige keren ging het allemaal veel beter. Ik denk dat het fout was om gelijk te beginnen met filmen. Ik had eerst even op moeten warmen met wat oefeningen denk ik. De porcupine ging ook voor geen meter de eerste keer, de tweede poging wel aardig maar toen was de batterij van de camera op.. lekker voorbereid.

Overall heb ik Easy gisteren teveel gepusht. Ik wilde te snel(die 10 minuten zijn dan ineens zo kort) en gunde Easy te weinig rust tussendoor. meer put the relationship first volgende keer dus!! Ik heb het gevoel dat ik nog steeds teveel in het opdreunen van opdrachten blijf hangen in plaats van samen met Easy een leuke tijd te hebben.

deel 1 van de auditie

en deeltje 2 met de mislukte yoyo die ik voor no reason ineens andersom ging doen..

en daarna dus nog een keer geprobeerd op te nemen maar toen gaf de batterij het halverwege op.. balen! want het ging deze keer beter naar mijn gevoel!

ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    2

Re:poging tot level 1 online

Niemand die ze even wil bekijken?

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Ik krijg een foutmelding als ik ze aanklik.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    2

oh wat gek! ga ik morgen thuis ff uitzoeken!

Nou ik heb een 'dood' uurtje op mijn werk dus ben de filmpjes eens gaan bekijken. Hier mijn commentaar (zie het niet als fouten, maar als dingen die beter kunnen en daar zal je altijd tegen aan blijven lopen net zoals ieder ander hier op het forum).

Probeer wel consequent te blijven en dan met name in de porcupine game. Bij filmpje 1 gaat hij achteruit op het einde en toen stopte jij, terwijl je beter kunt stoppen als hij draait. Ook zou ik meer rust momentjes inlassen. Ik zie Easy soms likken en kauwen, probeer dan zelf ook even tot rust te komen en gewoon even 2-3 minuutjes niks doen en daarna de oefening of een andere weer hervatten. Zo krijgt hij meer kans om na te denken en jij ook. Doe de porcupine game ook niet zo vaak, dat is erg saai voor hem. Je verfijnt de druk juist door de game afwisselt vaak tussen andere spelletjes te gooien, maar niet zoo 10 rondjes door te gaan. De driving vind ik te groot. Probeer voor hem te staan met iets je lichaam aan de kant die hij weg moet drijven en ga zo eerst kijken, tikken op de grond met de stick en daarna de string tegen zijn billen. Mocht dit niet werken kun je er inderdaad op af lopen maar probeer het rustig te doen maar toch consequent. Driving voorhand is wel goed met meelopen maar probeer hier ook rust in te behouden, bouw je fases op. Ik zie geen fase 1 maar een directe fase 3 die overgaat in fase 4, het is de bedoeling dat Easy de kleine handelingen gaat uitpuzzelen, leg die dan ook voor hem neer. Probeer bij de touch it meer objecten neer te leggen, dus 3 pionnen/emmers, zodat als hij de eerste aangeraakt heeft, je naar de 2e kunt en ook naar de 3e dan weet hij ‘oké, het is goed als ik hem aanraak want dan gaan we door naar de 2e’ ipv. Oké, ik raak hem aan en we lopen weg? Of als je blijft staan om te wachten totdat hij hem nog een keer aanraakt, dat komt vaak niet door. Probeer ook variatie in de objecten te vinden, iets wat hij graag aan wil raken! Op een gegeven moment zal hij mee gaan denken en zelfs misschien wel zijn voet erop zetten. Bij de figure 8 zou ik de pionnen meer uit elkaar zetten want nu draait hij te kort om zijn as waardoor hij snel stilvalt.

Film 2.
    Probeer bij de yoyo effectiever te zijn, dus fase 1, snelle fase 2,3,4 en dan de 4 effectief. Je zult merken dat hij daarna beter gaat luisteren naar fase 1. Het is best lastig hem door ene poortje achteruit te krijgen als de yoyo nog niet op fase 1,2 bevestigd is. Want dan moet hij én snappen wat je bedoelt én achteruit lopen door een poortje (vinden ze vaak erg spannend) én dan lukt het niet dus heeft hij niks geleerd en snapt hij niet wat de bedoeling is. Probeer dit eerst in het open veld te oefenen. De driving is bij dit filmpje al beter bij de squeeze? alleen nog steeds vrij 'groot'. Je beloont hem veel, dat is fijn. Je ziet ook dat hij dan een moment van nadenken heeft en dat is goed, alleen mag je er nog 2 minuutjes bij plakken en zelf ook even je energie naar beneden brengen en denken over wat je gedaan hebt en vooral over hoe het voelt. De sideways is ook vrij grof. Ben met 2 stapjes tevreden, pak een ander spelletje (touch it oid) en die weer 2 stapjes. Zo bouw je het op en kom je ook terug in je fases en handelingen. Je stick gebruik bij het om de pion heen lopen is te snel. Probeer eerst zelf in de richting te kijken die hij heen moet en daar ook vol energie naar te wijzen, dan zul je merken dan je, je stick niet snel en veel nodig hebt. Misschien in het begin maar focus je op je eigen concentratie naar het punt waar Easy heen moet.

Film 3.
    Ik mis hier de toestemming voor de linkerkant. Als jij na de friendly rechts naar links loopt kijkt Easy een beetje boos, stap dan achteruit, strek je hand, laat hem ruiken en begin zachtjes met aaien rondom zijn neus, hoofd, oren en nek en kijk dan of zijn blik verzacht en hij wat meer naar links draait en jou toestemming geeft. Nu loop je zijn ruimte in en dat kan 'ruw' overkomen voor hem.
    Probeer meer naar lichaamstaal te kijken en ook naar die van jezelf. En hou de games niet als doel maar bouw het anders op. Ik ga altijd in de wei zitten met mijn stick en hou even 5 minuutjes undemanding time en daarna hou ik een fijne friendly sessie, vriendelijk, zacht en fijn. Wil ik dat ze iets achteruit gaat, yoyo ik haar, moet ze iets opzij, drijf ik haar. Dat is het doel van de games en zo leer je ze spelenderwijs te doen, dat is beter dan 20 min achter elkaar. Ik weet niet of je in het bezit bent van het level 2 pakket maar mocht dat niet zo zijn is dat zeker een aanrader!

Je bent in iedergeval al heel erg goed op weg, dat is het belangrijkste!! En hopelijk heb je iets aan mijn tips. Ik zeg niet dat het zo hoort maar dit is mijn visie erop en zo zou ik het oplossen, andere op dit forum zullen weer een andere visie hebben dus die mogen mij dan ook corrigeren.

Hahah! Echt superleuk commentaar! Ik zat toevallig met mijn man achter de computer en het was een feest van herkenning!!
    "Wat ben je nu ookalweer aan het doen?" Haha! In het begin dachten we trouwens dat jullie echt uit Vlaanderen kwamen.
    Ik vermoed nu trouwens dat de meeste meiden van die mooie muziekjes onder hun filmpjes zetten om het commentaar van hun cameraman te verbloemen!
    Haha! Heb ik zelf geloof ik ook wel gedaan. Maar wel heel fijn dat ze het willen filmen toch? HULDE aan onze helden!!

(Inhoudelijk heb ik nog niet echt goed gekeken trouwens... maar je paardje staat er behoorlijk relaxt bij. Als ik er nu over nadenk denk ik dat je hem niet zo snel kunt overbelasten met opdrachten, ik denk eerder dat hij ze wat interessanter zou willen. Dat hij bij zichzelf denkt: denk jij echt dat ik dit kan??? Bijvoorbeeld met een voet op de ton gaan staan.
    Het is een kruising schetlander denk ik hè? Die zijn echt slimmer dan we soms denken. Ik zou het wat gekker maken. Mijn man kan mij daar ook altijd bij helpen, juist omdat hij de oefeningen/ volgordes niet kent. Dan bedenkt hij dat ik de tonnen ipv op een rijtje, ze ook in een vierkant kan zetten. Dat is natuurlijk niet echt gek, maar op de dvd's staat bijvoorbeeld de 'weave' genoemd en daar staan de tonnetjes in een rijtje. Touch it kun je ook met de raarste dingen proberen. Daar is mijn paardje heel nieuwsgierig van geworden!)

Oh oeps.. toch nog een heel verhaal. Waar woon je eigenlijk? Ik zie in je profiel alleen Holland staan. Omdat ik mijn haflinger Ailin en mijzelf een beetje in jou herken lijkt het me wel leuk om een keer af te spreken. Nou, we zien wel. Groetjes!

Forum Meubilair Dyonne's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Dagboek Berichten
    28

Heel goed dat je het hebt gefilmd, denk dat je zelf nu ook dingen ziet.
    Wat mij vooral opvalt is het wat gehaast is. Ik zou er meer rust in brengen.
    Ik denk ook dat je goed op de fases moet letten dat je echt bij 1 begint. Ik denk dat je vaak nog wel lichter kan.
    Daarnaast werk je erg volgens vaste opdrachten, probeer hier meer variatie in te vinden.
    De weg met Carwyn en Scarlet
    Cob = top! 10-10-2013 Afscheid van mijn bijzondere Maybel..

Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    43

Haha dat commentaar van je vriend Ik heb het na een tijdje maar uitgezet want ik kon daardoor niet meer goed op de games letten

Ik ben echt fan van Easy, wat een schatje! Ik kan je helaas inhoudelijk niet zo veel tips geven. Ik vond de tips hierboven wel erg leerzaam. Het is je dus toch gelukt om de touch it te doen Ik ga even in de je dagboekje zoeken hoe je Easy dat nou hebt geleerd.. Verder vond ik het erg mooi om te zien dat Easy tussendoor veel likt en kauwt en dat jij hem heel veel beloont. Jullie zijn een super leuk stel

Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    2

@xmarlies ; wow! bedankt voor al het commentaar. Daar heb ik zeker wat aan! Als we normaal aan het oefenen zijn dan gaat het allemaal wat langzamer en inderdaad met wat meer afwisseling. Hier probeerden we alles in die 10 minuten te proppen en het was ook echt gewoon to much to fast. De dingen die jij noemt zijn zo waar. Het gaat allemaal veel te grof omdat ik het te snel wil. Easy heeft als introvert vaak wat meer tijd nodig om ergens over te denken voor en nadat hij het doet.
    Driving was ook echt slecht! na het bekijken van de filmpjes dacht ik ook van.. mmm dat is weleens beter gegaan dan in dit filmpje. In m'n dagboek staan ook nog veel meer filmpjes van oefeningen apart waarbij hij echt veel lichter reageert. Maar forehand driving is ook echt moeilijk. ik ga nog eens nalezen wat precies de fases zijn daarbij!
    M'n focus was ook ver te zoeken met vincent erbij. Normaal ben ik alleen en nu met iemand die het niet snapt en die het gewoon een paard wat rondjes loopt vind
    ik heb level 2(en ook al bekeken trouwens met de weave en cicling zijn we ook al bezig. Ik denk dat we nu eerst nog wat werk aan de basis moeten verrichten en dan zo tussendoor zoals jij zegt! bedankt!

@ Hanneke,
    bedankt voor je berichtje! Easy is een ijslander! hihi wat zal hij beledigt zijn als ik hem dit vertel
    ik woon in Mijdrecht(De ronde venen). Weet niet of je dat kent?
    Ja ik denk ook dat we wat meer uitdaging moeten zoeken, maar de basis moet ook gewoon beter! Ik ben zo iemand die snel overal doorheen vliegt van 'dat gedaan, dat gedaan, dat gedaan' terwijl het dan nog helemaal niet af is.
    hihi, ja die mooie muziekjes, ik vind wat we nu doen nog helemaal niet mooi genoeg om het met een mooi muziekje te complimenteren maar het is zo leuk om te doen en ik ben echt gemotiveerd om er verder mee te gaan.
    helemaal nadat ik gister op het lekker spelen kamp de medeforummers aan het werk heb gezien. Zo gaaf! Daar wil ik ook naartoe.

@Dyonne;
    bedankt voor je reactie! die fases moet ik inderdaad echt op gaan letten want ik ben inderdaad veel te grof terwijl Easy het ook best begrijpt als ik wat zachter doe! Verder was ik voor deze filmpjes van het assessments lijstje aan het werken en dat werkte dus niet echt goed Had nog nooit eerder zo alles achter elkaar gedaan.

@Wendela;
    nouja geleerd.. is een groot woord. Ik heb het twee keer met pionnen geprobeerd maar die vond hij gewoon niet interessant. Nu had ik voor het eerst deze ton/kruk in de wei gezet en die wilde die de eerste keer dat ik hem ervoor parkeerde al aanraken en omgooien! Gewoon objecrten in de wei zetten die die niet zo vaak ziet is de sleutel denk ik!
    bedankt voor het compliment!! Doet me echt goed om dat te horen nadat ik hem nog maar sinds april ofzo ken!

Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    43

Ow ik was al in je dagboekje aan het zoeken, maar je hebt het hem dus niet echt geleerd, maar hij heeft het zichzelf geleerd Ab wil ook altijd alles omgooien waar we 'touch it' meedoen. Hij vindt het echt een van de leukste spelletjes Wat ik nu doe is een paar objecten in een soort vierkant heel ver uit elkaar zetten en dan loop ik van punt naar punt met hem. Dat motiveert hem om wat actiever en voorwaartser te worden. Is voor Easy ook wel een leuke oefening denk ik!

Ik vind het echt heel knap wat jullie in zo'n korte tijd samen bereikt hebben Je hebt echt al zo'n goede relatie met hem opgebouwd Jullie passen gewoon heel goed bij elkaar denk ik

Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    2

hihi dankjewel!
    Ik vind hem ook echt leuk! Het is zo'n gevoelig paardje!
    Helaas is ons avontuur over een jaar waarschijnlijk alweer afgelopen want dan gaat hij met het baasje van Amigo(waarmee hij samen staat) verhuizen en zal het te ver weg zijn voor mij om te fietsen of brommeren(ik heb geen auto).
    Maar ik heb voor mezelf gezegd dat ik tot die tijd er gewoon uit ga halen wat erin zit en proberen zoveel mogelijk te leren wat ik bij een volgend bijrijdpaardje weer in kan zetten!

Jij gaat met Ab ook zo lekker joh! Als ie straks helemaal beter is dan parellien jullie de sterren van de hemel
    Ja vandaag toen we aan het wandelen waren hebben we een stroomkast, een brievenbus in de vorm van een huis en een witte zandzak aangeraakt
    Maar buiten is het wel moeilijker want daar staat overal gras en dat is dan toch interessanter als een gek object.

Bladwijzers

Forum Rechten