Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 25

Topic: Het paard zoek mij, Klaus Ferdinand Hempfling

Forum Meubilair Priscilllla's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2008
    Leeftijd
    42

Het paard zoek mij, Klaus Ferdinand Hempfling

Het nieuwste boek van KFH, ik vind het een prachtig boek, vol met mooie foto's, mooie getekende plaatjes,uitleg

Heb het net binnen en even alleen nog maar doorgebladerd maar nu al helemaal happy ermee.

Als ik wat meer heb gelezen zal ik het nog even hier neerzetten.

Groetjes Priscilla
    Today is a perfect day to start living your dreams!

Re:Het paard zoek mij, Klaus Ferdinand Hempfling

Ik was er niet zo weg van. Een kennis van mij heeft het en ik heb het ook even door gebladert en hier en daar een stukje gelezen, maar ik vond het weer ouderwets vaag. Van de week zag ik het promofilmpje op youtube en toen dacht ik helemaal 'zijn er werkelijk mensen die hier geld aan uitgeven?' Alles was zo basaal, maar heel mysterieus gemaakt. Ook schrok ik van de houding van zijn studenten, die zo uren schijnen te staan: ontzettend belastend voor je lijf, met name voor vrouwen! En natuurlijk werd mijn reactie niet geplaatst brrr....
    EquusPondus Hippische sportoefentherapie: Houding van Ruiter en Paard
    Balance Coach, lessen, workshops, lezingen

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Welk filmpje was dat dan? Heb die studenten niet in het promofilmpje zien voorkomen.
    Het lijkt mij ook maar een 'kijk mij eens'-boek. Kan best zijn dat ik het mis heb, hoor, maar die indruk krijg ik wel. Natuurlijk paardrijden & Paardenpersoonlijkheden vind ik wel weer fijne boeken.
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Ze hebben het filmpje eraf gehaald zie ik. Jammer.

Actief Forumlid pjpankras's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2009
    Leeftijd
    49

Ik heb het boek ook.
    Erg mooie foto's .. maar verder is het erg vaag.
    Mooi boek om eens door te bladeren, maar daar houd het bij mij wel mee op.

Ik heb nu ongeveer 3/4 van het boek gelezen en ben tot nu toe nog erg blij met het boek!
    Heb jammer genoeg al vaker negatieve reacties van mensen op dit boek gelezen, het is maar net hoe je er van te voren al tegen aan kijkt denk ik. Ik ging er blanco in en je pikt altijd de dingen eruit die jouw aanspreken (of in sommige gevallen tegenstaan).

Ik ben er in elk geval blij mee.

Forum Meubilair Marleenz's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40

Goh wat grappig de wisselende reacties. Hij stond ook hoog op mijn want to buy lijstje..

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Alicia2u
    Ik was er niet zo weg van. Een kennis van mij heeft het en ik heb het ook even door gebladert en hier en daar een stukje gelezen, maar ik vond het weer ouderwets vaag. Van de week zag ik het promofilmpje op youtube en toen dacht ik helemaal 'zijn er werkelijk mensen die hier geld aan uitgeven?' Alles was zo basaal, maar heel mysterieus gemaakt. Ook schrok ik van de houding van zijn studenten, die zo uren schijnen te staan: ontzettend belastend voor je lijf, met name voor vrouwen! En natuurlijk werd mijn reactie niet geplaatst brrr....
    Kun je uitleggen wat je met ouderwets vaag bedoelt? Ik ben nog niet zo heel into KFH

Stop thinking, start feeling

Ohw, ik ben al langer bekend met KFH dan met Parelli. Ik heb zijn oude videos nog, die zijn ook zo vaag. Zijn nieuwe materiaal is niet beter vind ik. Maar er zijn dus genoeg mensen die er wel tevreden mee zijn. Ik denk dat je dat het beste voor jezelf uit kan maken.

Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40

Nou bedoelde het niet zo zwart wit ik bedoelde meer wat de voors en tegens zouden kunnen zijn voor ik dit boek aanschaf maar bedankt in ieder geval...

Ik heb het boek alleen doorgebladerd en hier en daar een klein stukje gelzen, dus ik denk niet dat ik een goede beoordeling kan geven over dit boek.

Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40

okee dan lees ik gewoon nog even mee

ik heb het boek ook liggen. Mooi vlak voor de vakantie nog binnen gehad. Was net 2 dagen uit en toen gingen we al weg, maar gelukt om mee te nemen.
    Het boek is wat meer voor de spirituele paarden eigenaar. Het is zeker geen boek van; doe dit of doe dat, en je paard zal dit of dat doen. Lukt het niet probeer dan.... enz..enz.. Hij laat zien in het boek hoe hij te werk gaat, zodat je indien je hem ziet werken meer kan begrijpen wat hij doet.
    Ook refereerd hij regelmatig naar zijn filmpjes op internet en zijn vorige boek natuurlijk paardrijden.
    Het gaat vooral op je eigen persoonlijke kracht en invloeden die je onbewust uitoefent op je paard. Voor de een is het boek helemaal niets. Voor de ander een eye-opener en weer voor anderen al gesneden koek of al reeds bekend.

Het is geen praktijk leer boek zeg maar, dan kan je beter natuurlijk paardrijden van hem aanschaffen. Maar wil je meer weten van hoe KFH voor zichzelf werkt dan is het zeker de moeite waard. En misschien ook wel voor je zelf een uitdaging.
    Ik vind het in grote lijnen wel wat weg hebben van Carolyn Resnick zij is ook erg filosofisch/psygologisch het jouw laten vinden van je eigen balans en energie en hoe je daarmee kan omgaan en je paard kan beinvloeden.

Beide leggen het heel anders uit, brengen het ook heel anders naar voren maar komen op het zelfde neer. Het moet bij je passen zeg ik altijd maar.

Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40

Thnxz!!

Forum Meubilair Tinky's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Leeftijd
    36
    Dagboek Berichten
    1

In dat geval vermoed ik dat ik er dolenthousiast van wordt. Thnx voor deze uitgebreidere analyse!

your welcome...
    nu maar sparen en kracht training doen het is een zwaar boek.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten