Heeft iemand tips hoe ik Tobbe kan interrupten overrulen wanneer hij dreigt RB te worden door naderende enge object ?
De strategie die ik tot nu toe gebruik om te overrulen is door hem op gras te zetten, dan is hij meestal zo weer LBMaar dat is natuurlijk niet de manier
, werkt niet altijd en overal. Tijdens level 1 pakket heeft men over overullen door gebruik t maken van jojo, flink met handen handen te zwaaien. Heeft iemand ervaring mee ?
Jojo lijk niet bruikbaar wanneer je paard bit in heeft, jij teugels vast hebt. met bitlose hackamore zou wel kunnen proberen.
Andere wat tot nu toe gebruik is paard naar enge object draaien zodat goed kan zien wat er aan komt, in dien mogelijk afstand vergroten (wat vaak niet op smalle dijkjes gaat)
Paard tot rust proberen te brengen met friendly.
Wat ook vaak werkt bij Tobbe als hij ergens van is geschrokken is om hem om te laten draaien en recht op af te laten lopen. (Hihi dan komt gauw LB bij hem naar boven).
Maar terug op onderwerp, interrupten overrulen. Ik zou graag willen weten en leren hoe dat zou kunnen toepassen in praktijk.
Bladwijzers