Resultaten 1 tot 3 van de 3

Topic: Hoe RB interrupten overrulen

Actief Forumlid joram's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2009
    Leeftijd
    40

Hoe RB interrupten overrulen

Heeft iemand tips hoe ik Tobbe kan interrupten overrulen wanneer hij dreigt RB te worden door naderende enge object ?
    De strategie die ik tot nu toe gebruik om te overrulen is door hem op gras te zetten, dan is hij meestal zo weer LB Maar dat is natuurlijk niet de manier , werkt niet altijd en overal. Tijdens level 1 pakket heeft men over overullen door gebruik t maken van jojo, flink met handen handen te zwaaien. Heeft iemand ervaring mee ?
    Jojo lijk niet bruikbaar wanneer je paard bit in heeft, jij teugels vast hebt. met bitlose hackamore zou wel kunnen proberen.

Andere wat tot nu toe gebruik is paard naar enge object draaien zodat goed kan zien wat er aan komt, in dien mogelijk afstand vergroten (wat vaak niet op smalle dijkjes gaat )
    Paard tot rust proberen te brengen met friendly.
    Wat ook vaak werkt bij Tobbe als hij ergens van is geschrokken is om hem om te laten draaien en recht op af te laten lopen. (Hihi dan komt gauw LB bij hem naar boven).

Maar terug op onderwerp, interrupten overrulen. Ik zou graag willen weten en leren hoe dat zou kunnen toepassen in praktijk.

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Re:Hoe RB interrupten overrulen

Je bedoelt als je erop zit en ergens rijdt? Dan zou ik eraf gaan als dat meer vertrouwen/comfort biedt.
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Actief Forumlid joram's Avatar
    Aangemeld
    Oct 2009
    Leeftijd
    40

Re:Hoe RB interrupten overrulen

Bedoel voornamelijk wanneer ik naast loop.
    Ik loop zowie naast hem bij de drukke stukken verkeer onder ander omdat hij dat idd erg fijn vindt.

Bladwijzers

Forum Rechten