Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 27 van de 27

Topic: Brokkel hoeven

Re:Brokkel hoeven

Een douchebak of voetbad is bij ons in t warme zuiden de oplossing....terwijl je hem borstelt of knuffelt laat je hem met zijn hoeven 20-25 minuten in t water staan.... 2x per week

De bouw (als je het zelf doet) kost zowat 100 € maar je hebt er een levenlang plezier aan (en je honden ook) haha

www.bloggen.be/whisperer

Zo, dat is handig! En zeker heel nuttig daar in het zuiden!
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door liesbetm
    Zo, dat is handig! En zeker heel nuttig daar in het zuiden!
    Tja 4 betonbalkjes (2x 1m, 2x2m) een paar zakken cement, zand en steentjes....meer niet...
    En toch zie ik ze hier nergens in de hipica's en manèges...wij hebben er thuis 5...aan het huis, aan de stallen...overal een beetje dus verspreid. En de honden gaan er graag liggen in afkoelen na het spelen&lopen(anders nemen ze mijn zwembad in beslag )
    Geen enkel smeersel kan op tegen de kracht van de natuur....puur Water (regenwater )!
    www.bloggen.be/whisperer

...dat is idd erg handig!

Deze hier vind ik ook een prima optie, zo iets wil ik later ook voor mijn paarden hebben, een waterbak als verbinding tussen twee paddocks:
    www.ld-hoefverzorging.nl

Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Leeftijd
    39

wauw das een slim idee! zeker voor de droge periodes
    A lot of people talk to horses, not many listen

Forum Meubilair Yulia's Avatar
    Aangemeld
    May 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Punkie
    Een douchebak of voetbad is bij ons in t warme zuiden de oplossing....terwijl je hem borstelt of knuffelt laat je hem met zijn hoeven 20-25 minuten in t water staan.... 2x per week
    De bouw (als je het zelf doet) kost zowat 100 € maar je hebt er een levenlang plezier aan (en je honden ook) haha
    Prachtig zo'n bak. Met warm weer zou ik er zelf ook in gaan staan met m'n voeten. Zwembad is nog fijner natuurlijk.
    Don't ask what your horse can do for you, but what you can do for your horse.

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Ik zou ook de dvd serie van pete ramey raadplegen. Hij beweert dat hij nog nooit hoeven heeft gezien die problemen kregen omdat ze te droog waren.. Maar af en toe nat maken door modder of weken is veeeel handiger met onderhouden en het kan zowiezo geen kwaad natuurlijk.

Forum Meubilair Priscilllla's Avatar
    Aangemeld
    Sep 2008
    Leeftijd
    42

Marijke de Jong had ook en leuk filmpje gemaakt hierover: (Check de indianenzwaai aan het einde )

Today is a perfect day to start living your dreams!

Wauw, dat is ook wel gaaf zeg! En coole indianenzwaai!
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Actief Forumlid WesternGirl's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Leeftijd
    37

gaaf filmpje...ideaal zon waterpoel!
    een dag zonder paard is een dag niet geleefd

Leuke waterpool en als ik die indianenzwaai had gemaakt dan had ik zelf in die modderpoel gelegen.
    www.niettevermijden.com

De droogte is niet zozeer het probleem. Mijn paarden woonden een tijdje op zand en beton, waar je ook totaal geen dauw op hebt. Zolang je de hoeven maar regelmatig bekapt en voorkomt dat de hoefwand gaat uitsteken t.o.v. de zool is er niets aan de hand en gaan de hoeven ook niet scheuren en brokkelen. Ik ging gewoon in draf en galop over het asfalt en er brak nog geen flintertje af.
    Kritiek op de goeroe is niet gewenst......

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten