Ik heb vandaag even het barefoot westernzadel geprobeerd in de piste (morgen volgt de wandeling).
Nu de zit is zalig moet ik zeggen, maar toch voelde ik me niet 100% stabiel.
Doch, ik heb nog eens even op een barefoot gezeten en dat voelde ontzettend gaaf !
Ik had ook wel last met de fenders. En ik ben fenders gewoon van mijn stockzadel. De ene was precies wat langer dan de andere, maar als ik dan voor men paard keek waren ze gelijk. De rechtse voelde niet juist aan, zo wat gewrongen.
En tijdens een galopje schoof het zadel wat opzij, waarna ik dus scheef zat op men paard. Ik heb daarna nog wel 1 gaatje kunnen aanspannen.
Ik zeg erwel bij dat het zadel wel nieuw was en nog niet mee gereden was.
Zijn er nog mensen die dit herkennen ?

Antwoord met Citaat

, ik heb het westernbarefoot ook een week gehad en was er gelijk wèg van! Ik heb gelijk een nieuwe besteld en het komt morgen! De gewone barefoot heb ik ook een week op proef gehad en zat ook goed, maar het mist wel wat uitstraling. Vandaar dat ik toch gekozen heb voor de western. Ook de knop leek me erg handig om je halstertouw aan te knopen. Het rijden (en zeker de draf) heeft wèl even tijd nodig vond ik. Ik durf niet zonder zadel te draven (zak gelijk opzij en ben bang voor vallen), vandaar dat ik echt moest wennen aan barefoot. Maar mijn tinker loopt er erg goed onder. Vanaf de eerste stap die ze zette met het testzadel heeft ze OVERSTAP, en dat had ze echt niet! Ook loopt ze blijer, lichter, energieker (en dat, terwijl ik eerst altijd moest drijven). Je snapt: ik ga morgen bij de voordeur op wacht liggen, tot het komt!
   trea

trea

Bladwijzers