Resultaten 1 tot 5 van de 5

Topic: Ervaring butox tegen vliegen/dazen (of vliegendeken)

Ervaring butox tegen vliegen/dazen (of vliegendeken)

Heeft hier iemand ervaring met butox tegen vliegen en dazen?
    Het staat niet voor paarden geregistreerd maar schijnt goed én lang te werken dus vroeg ik me af of iemand hier het ook gebruikt/ervaring heeft...

Mano heeft best veel last van de vliegen/dazen en nu al grote bulten van die beesten. Ik zit zelfs te denken om vandaag een vliegendeken voor hem te kopen (wie heeft een vliegendeken en helpt dat wel?).

Re:Ervaring butox tegen vliegen/dazen (of vliegendeken)

Ik zou toch niet zo gauw een koeienmiddel voor een paard gebruiken, een paard heeft een veel gevoeligere huid dan een koe.
    Ik zou of inspuiten met vliegenmiddel voor paarden of een vliegendeken op doen.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Vliegendeken is gewoon echt handig vindt ik, kijk ook eens wat je op je paard spuit vaak is het chemische rommel, en meestal helpt het niet langdurig.
    Mijn paard staat op de wei met een vliegendeken en ik heb een uitrijdeken, ideaal.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Jossie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2005
    Leeftijd
    49
    Dagboek Berichten
    13

Ja, veel ervaring met Butox bij koeien. Werkt fantastisch, maar door de agressieve bestanddelen is het een tijd uit de handel geweest (zeer belastend voor het milieu). Nu is het weer terug, omdat weinig andere middelen zo goed en langdurig werken.
    Hét nadeel van Butox op dieren is dat het ook voor hen een agressief goedje is. Bij aanbrengen handschoenen aan en alleen aanbrengen in een dunne streep over de rug bij bewolkt weer. Daarna het dier NIET in de volle zon, ook denken aan UV-straling op bewolkte dagen, want brandwonden zijn zeer wel mogelijk.

Nee, ik zou het op mijn paard niet gebruiken, liever een vliegendeken. Bij koeien kan dat niet (vliegendekens), dus in uiterste nood gebruiken we Butox en dan een paar dagen niet naar buiten als de zon schijnt.
    *Sometimes to keep it together, you've got to leave it alone*

Het lijkt me dan duidelijk. Thanks
    Ik ben nu op zoek naar een vliegendeken en kwam de Rambo Fly Buster met vliegenspray tegen. Ik hoop dat het helpt. Ik ben niet echt voor dekens maar als hij hier minder last van krijgt wil ik hem graag een dekentje op doen .

Bladwijzers

Forum Rechten