Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 21

Topic: betreft het lachen naar je paard

Forum Meubilair Marleenz's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40

betreft het lachen naar je paard

Iets houdt mij ontzettend bezig. Ik vind Parelli geweldig en leer er ook heel veel van maar er is 1 ding die mij een beetje in verwarring maakt. Waarom? Omdat het bij Parelli heel belangrijk is dat je denkt als en paard en beseft dat jezelf van nature een roofdier bent. Waarom zou je er dan voor kiezen om te lachen als het goed gaat. Je laat dan immers je tanden zien. Wat roofdieren doen op het moment dat ze aan willen vallen denk aan een hond die zijn lippen optrekt en zijn tanden laat zien. Ben heel benieuwd waarom hiervoor gekozen is

Alvast bedankt voor het lezen en mogelijk ook reageren

Stop thinking, start feeling

Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    2

Re:betreft het lachen naar je paard

volgens mij moet je glimlachen toch?
    ik had dat inderdaad ook bedacht van die tanden!Volgens mij is het lachen of glimlachen meer omdat je complete uitstraling dan veranderd. Minder spanning in je lichaam enzo!

Maar er is vast iemand die er meer vanaf weet hier!

Super Moderator Rianne's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2007
    Leeftijd
    33
    Dagboek Berichten
    20

Klopt inderdaad, bij ontspanning/plezier ga je lachen, maar ook andersom werkt het: door te lachen creëer je ontspanning/plezier. Het gaat dus inderdaad om je hele uitstraling die verandert.
    In het kader van 'hoe vat ik dingen op':
    'I know that you believe you understand what you think I said, but I'm not sure if you realize that what you heard is not what I meant!'

Dagboek: Casindy, mijn blonde prinses
    Horse in Mind: Het kennisplatform over natural horsemanship
    Rianne Dekker Instructie & Hoefverzorging

Forum Meubilair MissMaris's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2010
    Leeftijd
    40

Lachen (glim) zorgt voor positieve energie i.p.v. roofdieren energie zeg maar.
    Fronsen betekent voor een prooidier namelijk dat de ogen 'scherp' staan waardoor dat een signaal van negatieve energie is.
    Als je bijv. gaat rijden zorgt de glimlach en sqeeze all four cheeks ervoor dat je positieve energie naar voren uitstraalt (plus minimale druk)
    waardoor je een signaal geeft voor voorwaarts.

Dit is in ieder geval wat ik ervan weet.. wellicht is er een kenner die ons het in fijnere lijnen kan uitleggen
    Het leven van de man-van-een-paardenmeisje: https://www.facebook.com/jurgen.keejos

Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Rianne11_42
    Klopt inderdaad, bij ontspanning/plezier ga je lachen, maar ook andersom werkt het: door te lachen creëer je ontspanning/plezier. Het gaat dus inderdaad om je hele uitstraling die verandert.
    Ja dat was ook mijn idee er achter. Ik sta er ook niet bij van `ik ga je bijten met alle tanden bloot lach` Maar vond het toch wel een concept om even over na te denken.

Het laten zien van tanden bij roofdieren kent vele verschillende uittingen en manieren. Alleen voortanden zonder het laten zien van de kiezen is een dominante agressie-uiting / aanval terwijl het tonen van de kiezen betekent "kom niet dichterbij alsjeblieft want ik ben bang maar als ik niet anders kan en gedwongen wordt zal ik moeten aanvallen".

Nu vraag ik me af of paarden ooit kijken naar de lichaamstaal van de aanvallende wolf b.v. en ik verwacht eerlijk gezegd van niet. Soorten begrijpen zich binnen het soort qua lichaamstaal prima maar daarbuiten niet. Zelfde als kat en hond: die taal is contra aan elkaar zou je haast kunnen stellen (kat die aanvalt heeft de oren in een voor de hond deemoedstoestand). Een paard dat niet tussen de roofdieren opgroeit zal waarschijnlijk niet uit instinct kijken naar de lichaamstaal van het roofdier en daarin de minieme verschillen zien tussen voortanden of kiezen of uberhaupt het laten zien van tanden.

Ik hou het op de zachtheid die je door het glimlachen / lachen uitstraalt en de positieve energie die je zendt.

Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40

Tsja dat is en goede...Ik hou het gewoon op glimlachen dan maar Dan ben ik en zacht en straal ook positiviteit uit...

Nog nooit bij stilgestaan.
    Maar ik denk niet als ik lach bij mijn paarden dat zij mij dan zien als een roofdier.
    Vind wel interessant topic
    Denk ook wel als je lacht dat je meer ontspannen bent en doorstraalt naar je paard toe.

Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door muiske
    Nog nooit bij stilgestaan.
    Maar ik denk niet als ik lach bij mijn paarden dat zij mij dan zien als een roofdier.
    Vind wel interessant topic
    Denk ook wel als je lacht dat je meer ontspannen bent en doorstraalt naar je paard toe.
    Gelukkig.. Voelde me al een beetje onhandig want ik snap het veranderen in de houding en het doel wel maar vond het een interessant concept om eens bij stil te staan. Thnxz..

Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    2

Gisteren zat ik de level3 dvd te kijken(hoezo op de zaken vooruit lopen :lol: )

en daarin zit ook een stukje waarin pat laat zien dat een paard echt geen verschil ziet tussen 'good boy! good boy!' en 'bad boy! bad boy!'.
    Daar zie je ook uit dat paarden dus geen verschil zien in de toon waarop je iets zegt. Daarna gaat hij vertellen over energie enzo. Denk dat dus tanden of geen tanden geen verschil maakt.

Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door skabelpunk
    Gisteren zat ik de level3 dvd te kijken(hoezo op de zaken vooruit lopen :lol: )

en daarin zit ook een stukje waarin pat laat zien dat een paard echt geen verschil ziet tussen 'good boy! good boy!' en 'bad boy! bad boy!'.
    Daar zie je ook uit dat paarden dus geen verschil zien in de toon waarop je iets zegt. Daarna gaat hij vertellen over energie enzo. Denk dat dus tanden of geen tanden geen verschil maakt.
    Nee klopt... Maar ik zat dan meer te denken aan glimlachen.. Maargoed beetje mierenziften is dat (schrijf je dat zo)
    En miss totaal niet nodig. Maar ik dacht meer wij zijn roofdieren ruiken naar roofdieren en miss zou dit bij een wilder paard een rol kunnen spelen. Al lig ik dubbel denkt Fem er nog niets van. Maar meer in de zin van niet direct onze paarden maar in een breder perspectief!

En nu vind ik iets interesting nl. dat ruiken naar roofdieren... Het feit dat we vlees eten zal wellicht een bepaalde geur afscheiden maar hoe zit het dan met vegetariers? Die zouden dan dus anders moeten ruiken denk ik?

Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40

Hihi geen idee dit vroeg ik mij ook af

*nieuw*
    Aangemeld
    Mar 2010
    Leeftijd
    36

Daar ben ik ook wel benieuwd naar

Forum Meubilair Feliz's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Dagboek Berichten
    45

Dit zat ik ookal eens te bedenken toen ik met parelli begon ja. Ik probeer inderdaad wel ontspanning en positieve energie uit te stralen, maar het is echt een hulpmiddel voor het leren van het ABC vind ik. Nu ik toch wel een redelijke controle heb over wat ik uitzend vind ik het eerlijk gezegd een beetje loos om te gaan staan lachen in de bak.

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten