Oorspronkelijk Geplaatst door
MissMaris
Ik denk dat ze sowieso nog moet wennen

(zit zelf in dezelfde fase nu

)
Daarnaast zou ik ondanks dat ze 'braaf' is als je erop kruipt dit niet meer doen voordat je met haar kunt samenwerken op de grond.
Ga werken aan het leiderschap en partnerschap opbouwen gezien het denk ik een erg onzeker paard is.
Wat ik ook zou doen (om mee te beginnen) als ze wel op het land staat, zodat ze de vrijheid heeft om weg te gaan als het haar teveel wordt, is gewoon lekker bij haar zijn. Laat haar wennen aan je aanwezigheid en het feit dat je er niet bent om haar op te eten maar dat je graag met haar wil omgaan.
Ik heb zelf sinds afgelopen vrijdag een paardje en ben langzaam bezig met bovenstaande en nu na 5 dagen maak ik best wel vorderingen!

Dus geef het sowieso de tijd, ga niet direct met halster etc. een piste/kraal in om maar te grondwerken omdat ze dan misschien rustiger wordt o.d.
Als je eenmaal een beetje aan elkaar gewend bent kun je steeds stapjes verder gaan zetten (bijv. friendly game, weet je wat dat is?) is nu al sinds vorige week vrijdag mijn ervaring. Wat daarin wel heel belangrijk is, is dat je laat weten dat ze niet over je heen mag lopen omdat jij degene wil zijn die haar gaat leiden, niet andersom.
Ik hoop dat je het een beetje begrijpt en hou ons op de hoogte en stel gerust vragen (doe ik ook :P )

Bladwijzers