Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 31

Topic: Touch it advies gevraagd

Forum Meubilair Marleenz's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40

Re:Touch it advies gevraagd

aangeraakt kunnen worden (dus later ook dingen die eng lijken)Daarnaast is het voor ons een focusoefening.
    Ik ben er zelf géén voorstander van om, als je net begint met Parelli, het gelijk al te mixen met clickertraining. Parelli gaat om lichaamstaal, om een communicatie zonder woorden, met een P+, R- beloningssysteem.
    @t Sandra : Als het allemaal om lichaamstaal draait waarom gebruikt Parelli dan wortels in de film die ik gezien heb? Dat vraag ik me af.

Nu ga ik ook even neerschrijven ("dit is niet de eerste keer dat ik dit lees" om jou woorden maar even te gebruiken) Dat ik merk dat ik een beetje moeite heb met de manier waarop jij soms kan reageren. Ik ken je niet ("Jij kent mij ook niet ik ben er pas en je hebt mij nog nooit gezien, dus wat zou mij anders maken als anderen"wederom jouw eigen woorden in eerder topic) en dat is ook prima. Maar vind het jammer dat je soms door reacties mij het gevoel kan geven dat je als beginner op het forum je strepen moet verdienen. Ik ervaar dit niet als prettig omdat ik juist zelf meer de instelling heb van Don't make assumptions en iedereen is okee of ze nu wel of niet veel van NH weten, veel ervaring hebben of nog bezig zijn met een mooie reis. Maar misschien intreperteer ik het verkeerd.

Marleen

Stop thinking, start feeling

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    43
    Dagboek Berichten
    49

@allemaal: de vraag staat in een Parelli-subforum, waar je vragen kunt stellen óver Parelli-oefeningen áán anderen die volgens Parelli werken.

Bij PNH gaat het niet om de oefening an sich en al helemaal niet om 'de juiste uitvoering' maar om de weg ernaar toe en de vaardigheden die jíj hierbij leert.
    Wanneer je net begint met Parelli, is het makkelijk om je te richten op de oefening en als die niet lukt, een quick fix te vinden hiervoor.
    Door mensen een 'quick fix' te bieden, die absoluut wel goed kan werken hoor, ontneem je iemand de kans om de waarde van een bepaalde oefening te ervaren.
    Dat is m.i. waar Sandra op doelt: advies over een oefening, gericht op een resultaat, zonder begrip over het hoe en waarom.
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40

Mag ik dan nogmaals de vraag stellen aan wie dan ook over het gebruik van de wortels Snap jou en denk ook dat het goed is dat je dit aangeeft maar wordt steeds nieuwsgieriger

Het gebruik van een voedselbeloning is niet verboden bij Parelli, maar werkt alleen maar om een bepaald type paard (extra) te motiveren. Namelijk de LB-introverts. Die zijn vaak niet zo onder de indruk van druk, gaan indien zij dat nodig vinden zelfs heel gemakkelijk tegen fase 4 in. Die moet je op een andere manier prikkelen. En net bij dit type paard kan een voedselbeloning heel goed werken. Waarom zou ik op onderzoek uit gaan? Nou, misschien ligt er wel wat te eten!
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

Inderdaad is die laatste zin van Liesbeth het duidelijke verschil tussen de wortel bij parelli (level 1 en 2) en de wortel bij clickertraining
    Bij Parelli ligt de wortel er "toevallig" waardoor het paard nieuwsgierig wordt of er onder de andere pion ook een wortel ligt. paard ontdekt zelf de wortel
    Bij Clickertraining wordt de wortel door de trainer gegeven op het moment dat het paard bepaald gedrag vertoond dat al dan niet is uitgelokt.
    De wortel wordt dus echt op een andere manier gebruikt in de training.

@ Marleen: ik zal je straks of morgen een PBtje sturen.

Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40

Okee daar kan ik wel wat mee.. Nu begrijp ik het. Niet als doel maar meer als mmm Look whats there... Thnxz.

@t Sandra prima maar voel je niet verplicht!

Ter illustratie: niet dat Pias nou alleen met voedsel te motiveren is, maar kijk eens hoe hij naar deze pion kijkt. Ik had een zakje met oud brood er onder verstopt omdat anders de kraaien het probeerden te jatten... Dat was Pias dus niet ontgaan!

Overigens heb ik hem op die manier ook laten wennen aan de bal. Grote blauwe bal is eng, maar ik ben toch nieuwsgierig en kijk! Daar ligt iets lekkers op die bal! Zo ging hij die bal steeds meer onderzoeken en nu is het zijn favoriete speeltje. Overigens allang zonder lekkers....

Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40

Dat koppie

Mooi hè? Heel knap vastgelegd door Linda....

Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40

Linda van de 100.000 foto's

Naaaaah, 196. Ongeveer.

Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

:P
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Forum Meubilair skabelpunk's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2004
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    2

Wat een interessante dingen zijn er hier gezegd terwijl ik eventjes weg was :lol:

hahaha die Pias! wat een geweldige foto!!

Wat ik de laatste keer met touch it heb gedaan is dus eigenlijk een quick fix. Ik heb toen bij elke pion een appeltje gegeven als Easy stil stond.
    Wat ik dus beter kan doen is naast elk pionnetje een appeltje neerleggen zodat hij dat zelf kan vinden?
    Eventueel zou ik dan zelfs nog met porcupine z'n hoofd de goede kant op kunnen dirigeren als hij het niet kan vinden!

Maar in plaats van pionnen dus interessantere voorwerpen. Wat dus ook weer verklaart dat ik een tijdje terug bij een gekke brievenbus wel een touch it kreeg! *LAMPJE*

Nieuwe aanpak word dus een combi van interessantere voorwerpen en het stimuleren van onderzoek door ergens iets te eten te verstoppen.

Trouwens denk ik zelfs dat ik het eerst nog zonder eten moet proberen want ik begin af en toe te twijfelen aan het introverte van Easy. Vooral als we buiten op weg zijn lijkt hij veel extroverter dan introvert maar dat kan natuurlijk ook dat hij dan gewoon rightbrain word(moet ook vaak wat hogere fases gebruiken dan).

nog even een klein offtopicje; ik ben het wel een beetje met Marleenz eens dan je hier echt een soort van je sporen moet verdienen. toen ik me hier voor het eerst aanmeldde een paar jaar terug kreeg ik al bijna geen respons op mijn vragen. En bijvoorbeeld in het dagtopic in de huiskamer komt er ook altijd weinig reactie terwijl ik zelf wel altijd op de andere probeer te reageren. Ik moet zeggen dat ik daar nu al veel minder last van heb maar nu heb ik ook meer interessants te delen en te vragen heb ik het idee

Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40

ik ben het wel een beetje met Marleenz eens dan je hier echt een soort van je sporen moet verdienen. toen ik me hier voor het eerst aanmeldde een paar jaar terug kreeg ik al bijna geen respons op mijn vragen.
    Heb het hier via PB met Sandra over gehad en is okee. Mijn reactie zegt namelijk ook iets over mijn eigen onzekerheid. En wat betreft je vragen, zeker intressant!!

Zou kunnen dat hij buiten overwegens meer extrovert is omdat hij andere prikkels krijgt dan wanneer je met hem op de grond werkt? Misschien omdat hij buiten weet wat er van hem gevraagd wordt en het op de grond zoeken is voor hem waardoor hij misschien door onzekerheid meer neigt na introvert? Dit is meer een vraag aan de wat meer ervaren mensen dan mening of advies...

Bladwijzers

Forum Rechten