Het is natuurlijk goed om een paard te laten onderzoeken en dat vind ik ook prima. Maar als ik ze op de poetsplaats zet, en ik wil haar eigenlijk leren om gewoon stil te staan, zonder dat ik haar vast moet zetten, pakt ze gewoon alles waar ze ook maar bij kan. Ze laat haar voeten meestal wel staan maar haar nek kan behoorlijk uitschuiven en zo kan ze overal bij.
Ik wiggle dan met het touw en dat helpt dan...1 seconde en ooh..dat is ook interessant...even snuffelen en vastpakken maar weer.
Eerst beet ze elke keer in haar halster touw en dan deed ik dat zelf verder in haar mond tot ze het niet leuk meer vond en dat is inmiddels een stuk minder geworden. Dat doe ik ook wel met de borstels die ze vastpakt op de poetsplaats maar ja, dat kan ik niet doen met een emmertje en de poetskist zèlf.
Ik neem aan dat ik er gewoon geduld mee moet hebben..elke keer corrigeren...net zo lang tot ze het niet meer doet.
Of moet ik ze er toch gewoon aan laten snuffelen en pakken...maar dan wordt het wel een rotzooi!
Bladwijzers