Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 18

Topic: Hmm, interesting: sneller backup met porcupine dan driving.

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Hmm, interesting: sneller backup met porcupine dan driving.

Gisteren merkte ik: Shafaï gaat aanmerkelijk harder achterwaarts wanneer ik dit met porcupine vraag dan met driving.
    Dit is met name het geval wanneer ik het aan zone 1 vraag (dus aan het halster, zowel meelopend als achter hem aan de lange lijnen). Aan de staart of achterbenen is er geen verschil tussen porcupine of driving.

Met porcupine kan ik aan het halster gemakkelijk en licht om versnelling vragen.
    Wanneer ik bij driving vanaf de voorkant om meer tempo vraag, heeft hij meer de neiging om de voorhand omhoog te brengen, maar daarbij niet sneller achteruit te gaan (of zelfs gaan steigeren )

Mijn ervaring is dat paarden normaal sneller reageren bij driving dan bij porcupine, vandaar dat mij dit zo opviel.

Zou het met confidence te maken hebben?
    En wie heeft er ook ooit zoiets gemerkt bij zijn paard?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Forum Meubilair Rebbel's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    37
    Dagboek Berichten
    17

Re:Hmm, interesting: sneller backup met porcupine dan driving.

Phenix heeft dat ook, aan zijn halster of via zijn borst kan ik hem bijna in draf achteruit vragen, terwijl hij met meer energie met driving juist eerder vastloopt.
    Bij Phenix is dat inderdaad onzekerheid.
    Die is snel onder de indruk van meer energie richting zijn zone 1.

Maar goed, Fien en ik zitten nog ergens tussen L1 en L2 op de assesment lijst
    Always put the relationship first!

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Bij Droo is dit ook zo. Aangezien hij innately LB introvert is, lees ik het bij hem eigenlijk niet als onzekerheid, maar fysiek contact is bij Droo, denk ik meer een extra aanmoediging/motivatie om iets meer effort in de back up te leggen Het contact is gewoon licht (vingertje tegen onderkant halster en zeker niet meer dan 4 ounces ). Misschien dat sommige paarden (wellicht vooral de introverts?), gewoon wat beter/fijner reageren op fysiek contact?
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Ja, volgens mij is dat bij Pias ook zo. Zal het morgen nog eens checken, maar voor mijn gevoel reageert hij ook beter op porcupine dan driving achteruit.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

ik denk dat het bij Lazir soms wisselt, maar zeker als hij wat unconfident is reageert hij volgens mij ook wel beter op de porcupine dan op driving. Maar ga er volgende keer is beter op letten
    Altijd plezier met mijn lieve Lazir!

Forum Meubilair Marleenz's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40

mmmm How interesting is dat als het bij meerdere zo werkt... Goed punt miss. voor in je online lessen!!

Stop thinking, start feeling

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Whoopie had dat ook, zag het bij haar meer als dominantie, als ik dan meer druk zette dan ging ze steigeren, maar dat vang ik op door op dat moment druk te zetten op het halster (korte lijn), na een paar keer gaat ze nu goed achteruit.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Odet gaat ook sneller met porcupine dan met driving.
    www.niettevermijden.com

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Leuk om te lezen dat ik niet de enige ben die dit opgevallen is.

Nu wil ik Sjef's snelheid bij driving graag wat opvoeren met behulp van porcupine (omgekeerde wereld bijna), maar ik heb nog niet helemaal uitgedacht hóe. Vanaf meer dan 50cm voor zijn neus is het vrij onmogelijk om driving met porcupine te combineren namelijk, laat staan op 5 meter afstand... Misschien met de lange lijnen.

@Linda: bijzonder dat je dat bij een LB-i ook merkt, ik had juist verwacht dat het meer een RB-i eigenschap zou zijn, maar misschien wel introverts in het algemeen.

Pias is ook LB-i (tenzij hij LB-e is of RB ), dus ik herken wel wat Linda zegt. Volgens mij is het in dat geval ook een dominantie-dingetje. Pias gaat gewoon niet zo graag achteruit en zeker niet als hij LB-i is. Een lichte druk van het halster op zijn neus is dan al genoeg om hem iets actiever achteruit te krijgen. Maar hoe je dat kunt toepassen om je driving game te verbeteren zou ik ook niet weten. Ben wel benieuwd welke oplossing je vindt!
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Bij Noah is het juist andersom, hij gaat sneller achteruit bij de driving game. Ik denk dat het bij ons ook komt omdat ik zelf een voorkeur heb voor de driving game en dat meer doe dan porcupine. Ik heb dus ook meer aandacht besteed aan een snappy backwards bij de driving game en minder bij porcupine.

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Lon
    Bij Noah is het juist andersom, hij gaat sneller achteruit bij de driving game. Ik denk dat het bij ons ook komt omdat ik zelf een voorkeur heb voor de driving game en dat meer doe dan porcupine. Ik heb dus ook meer aandacht besteed aan een snappy backwards bij de driving game en minder bij porcupine.
    Goed dat je dat zegt. Ik werk zelf ook veel meer met driving dan porcupine (op afstand kun je niet veel anders) en juist daarom viel het mij zo op dat de backup met porcupine veel vlotter is.
    Noah is meer extrovert toch?

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Shanna is net als Noah sneller met drivinggame dan met porcupinegame. Het zou inderdaad aan de extroverts horsenality kunnen liggen natuurlijk

Actief Forumlid Lon's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Dagboek Berichten
    1

Ja overwegend LBE, alhoewel hij niet extreem extrovert is in de zin dat hij niet meer moeite zal doen dan nodig is, maar er is ook weinig voor nodig om hem in beweging te krijgen of te laten versnellen.

Ik was een keer toeschouwer bij een Carmen Zulauf level 3/4 clinic en versnellen en vertragen bij driving achterwaarts was 1 vd dingen waar de cursisten toen aan moesten werken. Zij was heel duidelijk in haar energie als ze een paard backwards vroeg en verwachte van het paard ook gelijk reactie als haar energie omhoog ging (fase 1) en ging dan snel door naar een fase 4 (tap de borst) als het paard niet versnelde.

Actief Forumlid sanne's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Dagboek Berichten
    1

Tas doet het ook (veel) beter met porcupine dan driving. Ik zie dat bij haar als unconfidence. Als ze rb-ex is, dan is driving weer makkelijker. Ik had ook het idee dat het te maken had met introvert-extrovert zijn
    www.equimotion.nl: chiropractie, dry needling en (revalidatie)training

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten