Resultaten 1 tot 12 van de 12

Topic: repareren graaskorf??

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

repareren graaskorf??

Whoopie heeft haar graaskorf inmiddels al weten te slopen, naast het gat zitten al 2 scheuren/gaatjes extra, het nadeel is dat Whoopie ook de stal in kan lopen en daar schijnt ze met het masker langs de muur te schuren.
    Ik heb er vanochtend een laag ducktape op gezet maar ben bang dat dit niet lang zal duren, dure hobby zo
    Hebben jullie tips voor reperatie??

Ik heb trouwens inmiddels een nieuwe besteld bij het paardenkenniscentrum, deze is alleen gemaakt van band en wordt op maat gemaakt, deze komt nauwsluitend om haar hoofd te zitten er zitten 4 gaatjes aan de onderkant. Ik heb Machteld aan de telefoon gehad en er is bewust voor deze uitvoering gekozen, paarden accepteren het makkelijker is niet zo zwaar en ook niet zweterig warm zoals bij de neopreen. Ik ben benieuwd wat ze daar van gaat vinden, zal volgende week wel ergens komen denk ik. Ik verwacht wel dat ze met zo,n masker zelf uit de drinkbak kan drinken dus dat zou ook weer een probleem oplossen want dat doet ze met deze nog steeds niet.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Re:repareren graaskorf??

Een graasmasker is van een soort rubber, zou het werken met een extra laag rubber (waar je een nieuw gat in knipt) en dit met fietsbanden-solutie vast te zetten in de graaskorf?
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ja zoiets heb ik ook aan zitten denken, ben alleen bang dat het wat te zwaar wordt, zal vandaag eens kijken of ze hem verder heeft gesloopt.
    Bedankt Evi.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Is het zo dat het masker zo stuk dat ze het niet meer kan dragen of is het alleen het neopreen stuk?
    Dareng had het gat in het midden ook zelf groter gemaakt en scheurtjes waren er idd ook in. Alleen moet ik zeggen dat ze er wel enkele maanden over gedaan heeft om dat te bereiken. Ik heb er geen herstellingen aan uitgevoerd.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Onderin het rubber is stuk rondom het gat, wat daardoor wel erg groot is geworden. Ik zit te dubben wat ik zal doen, heb al een andere besteld die komt ergens volgende week, Klaas komt straks (natuurlijk ruiterschap), die heeft mischien ook wel een masker bij zich, maar ben bang dat ze die dan ook weer in een paar dagen sloopt. Nadeel is dat ze s,ochtends een paar uur met wat hooi op stal staat (op mijn verzoek)momenteel krijgende andere paarden minder gras bij, tegen die tijd dat ze erbij mag is er bijna niets meer over, ze krijgen dan pas eind van de middag weer gras.
    Dan heeft ze dus alle tijd om wat te gaan lopen klooien met dat ding.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Aangemeld
    Mar 2006

Janneke een stomme vraag die bij me opkomt
    Is het gras wel hoog genoeg om te "kunnen" grazen met de graaskorf? Het moet toch wel een 5 à 10cm hoog zijn om deftig te kunnen grazen

Over het gat dat wat groter geworden is zou ik me niet te veel zorgen maken
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Dat heeft ze snel voor elkaar Janneke!

Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Mieke , ja hoor ze krijgen echt hoog gras steeds erbij 2 keer daags een strook, alleen tegen de middag dan is het op en wat er dan staat is veel te kort om nog iets mee te kunnen, maar ik kan moelijk de boer steeds vragen om het masker op en af te doen .
    Ik hoorde vandaag van Klaas (natuurlijk ruiterschap), dat het komt omdat ze er flink met haar tanden overheen schraapt met het grazen, en ik dacht dat ik een best friend masker had maar het is een harrie horse, dit rubber is veel dunner waardoor dit vrij snel kan gebeuren, Klaas kende het verhaal wel.
    Afijn ze heeft hetmasker wel weer op, het gat is niet groter geworden, ik laat het even zo totdat het andere masker er is en dan besluit ik wel wat verder te doen.

@Liesbeth, ja slopen kan ze wel

Ze vindt het nog steeds niet leuk, als de boer s,avonds op het land komt om gras bij te geven en mest weg te halen dan loopt ze constant met hem op en neer alsof ze willen zeggen, aub doe dat ding af, ze laat het wel heel makkelijkaan doen wel met een worteltje maar toch, ook geen onvriendelijk gezicht dat valt mij dan wel weer mee.

Ik vondt haar buik wel beter, dus het helpt in ieder geval wel, jammer genoeg kan ik niet iedere dag naar stal op het om te doen.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Aangemeld
    Mar 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    ...ik een best friend masker had maar het is een harrie horse, dit rubber is veel dunner waardoor dit vrij snel kan gebeuren, Klaas kende het verhaal wel.
    Dat verklaart al een boel. Dareng had idd een best friend en daarom duurde het bij haar misschien wat langer voor het gat echt groter werd.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Ze vindt het nog steeds niet leuk, als de boer s,avonds op het land komt om gras bij te geven en mest weg te halen dan loopt ze constant met hem op en neer alsof ze willen zeggen, aub doe dat ding af, ze laat het wel heel makkelijkaan doen wel met een worteltje maar toch, ook geen onvriendelijk gezicht dat valt mij dan wel weer mee.
    Daar zal je mee moeten blijven leven denk ik.
    Joni Bentley

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Daar zal je mee moeten blijven leven denk ik.
    Ik moet zeggen, ik heb er weinig moeite mee, als ik al zie dat ze nu beter in haar vel zit...het is kiezen tussen 2 kwaden en ze kan zo toch fijn haar hobby uitvoeren en met de andere paarden samen zijn.
    Volgend jaar gaat het masker wat mij betrefd vanaf dag 1 dat ze het gras weer opgaan weer aan.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Aangemeld
    Mar 2006

Ieder haar hobby Jij hebt haar als hobby en zij het gras....Dat is pas een goede deal
    Joni Bentley

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

LOL..
    Groetjes Janneke

Gun jezelf