Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 25

Topic: leren eten met graaskorf?????????

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

leren eten met graaskorf?????????

Hoi

Ik heb een graaskorf voor Whoopie gekocht, maar hoe leert ze daar mee te eten, ze wil echt wel maar er komt geen sprietje door voor mijn gevoel, ik zou dat ding allang gesloopt hebben ze bleef het maar proberen.

Het masker is een beetje ruim,ik weet niet of dat nog uit maakt, het is een "best friend de luxe", is las dat je aan de onderkant 2 1/2 cm ruimte moet geven, dus dat heb ik gedaan, maar mischien moet hij toch strakker?? Het lijkt alsof ze het gras voor het masker wegduwt ahw, even verschillend lengte,s gras geprobeerd maar het lukte nog niet echt. Ik heb haar zelf af entoe wat sprietjes naar binnengedrukt dan eet ze het wel.
    Hebben jullie tips, bepaalde grashoogte wat mischien beter werkt om het aan te leren?

toch 2o minuten half uurtje bezig geweest,donderdag doe ik een nieuwe poging. Ik kan mij wel voorstellend at zo,n ding super werkt, de inname gras reduseerd dan echt sterk.
    Ik had niet het idee dat ze het zo erg vondt, als ze het gras maar in mag.

Krijgen jullie paarden geen blaren of zo op de lippen,dat moet toch heel wat wrijving geven denk ik zo?
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Re:leren eten met graaskorf?????????

Janneke, die ruimte onder en opzij heb je echt nodig.
    Geef het twee weken dan eet ze als ieder ander paard. Maak voorál het gat niet groter, daar krijg je spijt van, want dan mag je over 3 weken een nieuw masker kopen. Laat haar maar flink oefenen, hoe handiger ze ermee wordt (en dat gebeurt écht) hoe meer ze erdoor binnenkrijgt. Ga maar eens langs haar zitten als ze graast en luister naar het aftrekken van de grassprietjes. Nu hoor je misschien nog niks en schuift ze vooral veel met de korf over de grond, straks als ze feeling te pakken heeft zetten ze doelbewust het gat op de geplande sprietjes en hoor je de plukken afgetrokken worden.

Succes met toekijken (want het ziet er in het begin ó zo zielig uit!)

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Het gat groter maken wou ik ook echt niet doen, heb dat al vaker gelezen, wil er straks zelfs wat ducktape omdoen om te voorkomen dat het gat zo snel groter wordt.

Ja dat doet ze dus nog niet, ze schuift teveel, hoe maak je haar duidelijk dat ze dat anders moet doen , afijn zal wel komen dan. Geduld is niet mijn sterktste kant.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Trea hoe heb jij het gedaan,je zegt na 3 weken gaat het prima, heb je haar direc tmet de korf uren op de wei gezet?, ik durfde de korf eigenlijk niet om te laten terwijl ik er niet bij was, ik denk als ze dan gefrustreerd raakt probeerd ze het ding mischien te slopen of zo?
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Ja, ik heb haar gelijk 8 uur lang op wei gezet met de korf, en haar alleen gelaten want ik kon het niet aanzien . Ik dacht dat een kortere periode niet veel zin zou hebben omdat ze dan gewoon zou 'wachten' tot hij weer afkon en ze gewoon kon eten. Ik haalde haar daarna ook van de wei af, mee naar huis. Ze kón dus ook alleen maar gras eten mét de korf, zonder korf stond ze niet op de wei. En gras is lekkerrrrrrr, dus deed ze er veel moeite voor
    Enya kan behoorlijk vasthoudend en lomp zijn als het gaat om slopen, maar toch gaf ze het 'afwrijven' van de korf al heel snel op om te proberen iets binnen te krijgen. Het is haar niet gelukt het ding te slopen.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Zolang je niet weet of ze ermee kan eten kan je haar er niet mee achterlaten voor langer dan de 8 uur die Trea deed. Daarna moeten ze gewoon even ruwvoer kunnen eten (hooi dan waarschijnlijk?). Dat ze een uur de tijd moet hebben om ermee te mieren klinkt ook logisch. Maar langer dan dat zou het toch niet moeten hoeven duren lijkt mij. Dan is een andere korf misschien het overwegen waard. Die greenguard kan je bij de paardendrogist voor een paar dagen op proef bestellen. Bevalt het niet dan stuur je de hele mik terug en krijg je je geld weer terug.

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Monique ik heb goed hoop hoor, ze eet graag en is niet dom, dus dat gaat vast goed komen, er mee drinken , ze hebben van die drinkbakjes lukte ook niet, dus we moeten eerst even wat oplossen voordat ze er zo mee de wei opkan.
    Die greenguard heb ik vorig jaar gehad van de paardendrogist, is geen goed model voor whoopie kan gaan draaien etc, die heb ik weer terug gestuurd.

Mischien moet ik haar van de week toch gewoon een paar uurtjes met dat ding op de wei doen en dan even terug om te kijken hoe het gegaan is, om er zelf nu de hele tijd naast te blijven zitten is ook zo wat.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Ik ben Fjalar eerst vanalles door het gaatje van de korf gaan voeren. Hoofd laag gevraagd en grasjes erdoor, als in grazen, maar dan met hulp. Zo wist hij in ieder geval waar het eten vandaan moest komen. Daarna ben ik uit zicht gaan staan en heb ik een tijdje gekeken. (met mij erbij bleef hij alleen maar smeken of ik 'm af zou doen) Toen ging hij vrij snel pogingen tot eten doen (en had ik ook meteen gezien dat hij kon drinken, ook fijn om te weten). En het lukte hem ook vrij snel!
    Iedere dag deed ik de korf wat uurtjes meer om.

Oh, en ik had het gaatje groter gemaakt, en toen had ik na een paar weken een nieuwe korf gekocht omdat hij veel te snel vrat
    Surrender to fun!

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ja dat voeren zo heb ik eerst ook gedaan, dat pincipe was snel duidelijk (had ik even bij jouw ook gelezen), het viel mij zo mee dat ze niet boos werd, of gefrustreerd, ze bleef proberen , daarom lijkt het mij ook zo,n fijne oplossing, kan ze gewoon haar grootste hobby uitvoeren lekker peuzele nmet de anderen op de wei
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Heeft verder geen toevoegde waarde aan het topic, maar ik kan me zo goed voorstellen dat het niet om aan te zien is ..
    Sterkte met toekijken!
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

Forum Meubilair jasminum's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    36

Ik ben bij Loda ook even weggelopen omdat ik het zelf ook heel zielig vond, maar het duurt gewoon even en toen kwam ze erachter. Loda heeft trouwens ook een grote maat korf en dat gaat prima zo.
    Ik denk dat je het gewoon even de tijd moet geven, laat haar maar gewoon proberen dan komt ze er, als het goed is, wel achter en anders inderdaad even bijvoeren als je denkt dat het echt niet lukt met eten.

Succes!
    note to self: change the mind, the body will follow.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Die greenguard heb ik vorig jaar gehad van de paardendrogist, is geen goed model voor whoopie kan gaan draaien etc, die heb ik weer terug gestuurd.
    Had je het halster er ook bij? Dat scheelt echt. De Haf kon er ook mee googelen tot dat halster erbij kwam, toen was het over met de pret . Maar dat het niet voor ieder paard een oplossing is, kan ik ook inkomen. Ze zijn allemaal net weer even anders.

Actief Forumlid Loesjevos's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009

Bij de shet hebben we het net zoals Trea gedaan. En hij kon erook mee uit die automatische drinkbakken mee drinken. Het is kwestie van wennen
    Het Trekpaard "Een Levend Monument"

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Net zoals Trea zegt.
    Komt echt wel goed Janneke!

Dareng deed iets met haar voeten, ze streek het gras plat en dan met haar snuit duwde ze wat gras recht en ze was vertrokken.
    Telkens als ik de graaskorf aandeed stond ze wel een tijdje mokkend met haar kont naar mij. Dit is ze altijd blijven doen om aan te geven dat ze dit ding echt niet leuk vond.

Dareng ontwikkelde altijd wel een soort blijn op haar kin. Bij de opstart van het graasseizoen bouwde ik de tijd op. Tot ze uiteindelijk aan dag aan/nacht af zat. Wel oppassen soms sloeg Dareng erin in een soort grasprop in de korf te verzamelen, dat bemoeilijkte natuurlijk het verder eten. Dus toch regelmatig controleren.

Je hebt een best friend? zit er ook de clipbeveiling aan?
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Nee zonder beveiliging, ik was bang dat ze met beveiliging dat ding regelmatig af zou hebben liggen, het is wel een pony
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Pagina 1 van de 2 12 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten