Resultaten 1 tot 9 van de 9

Topic: singel

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

singel

Voor Aliso's Balance zadel zoek in nog een nieuwe singel. Ik zie veel wat me goed lijkt en zo zie ik door de bomen het bos niet meer. Het is een dressuurzadel, maar met veelzijdigheid singelstoten. Dus ik heb iets nodig van ong 1.20. Zelf dacht ik aan leer met aan 2 kanten elastiek. Of is er iets dat fijner is? Ik heb eigenlijk geen idee wat nu echt het beste is terwijl een goede singel me nogal belangrijk lijkt.

Maar is breed juist goed, of beter een smalle? Ik zou denken breed.

Ben benieuwd wat jullie vinden.

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re: singel

Ik heb zelf en elastische singel van FRA gehad (Nienke verkoop ongeveer dezelfde voor minder geld )
    Die was geheel van elastiek en beviel Shanna in elk geval erg goed. makkelijk aansingelen, goeie drukverdeling en prima kwaliteit.
    Ik vond hem, nadat hij gestolen was, alleen te duur om nog eens aan te schaffen.

Re: singel

breed verdeelt de druk, maar dan moet de singel wel smaller zijn bij de ellebogen van het paard om bewegingsvrijheid te garanderen.
    Het materiaal hangt af van de gevoeligheid van je paard. Ik zou nog steeds graag een mattes anatomisch gevormde singel willen maar goed, dat kost wat...

Re:singel

Heb net airoform singel van Thorowgood binnen (wel dressuur maar is er ook vzh), bevalt prima !

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Het lijkt mij logisch dat een iets bredere singel de druk beter verdeelt, echter moet de singel dan wel ruimte hebben bij de ellebogen, ik vindt leer fijn materiaal, maar ik ken de singel van Thorowgood ook en die vondt ik ook erg fijn. Maar ook de singel van Wintec beviel mij prima, voordeel van deze singels is dat je ze zo onder de kraan kunt afspoelen en ze ventileren wel door de gaatjes.
    Voor Whoopie echter is een meer rondere singel toevallig beter.

Als je elastiek in de singel wilt dan in ieder geval aan beide kanten,ivm drukverdeling.
    Van mij hoeft elastiek niet zo , maar je krijgt bijna niet meer zonder.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik ben zelf inderdaad ook erg weg van de Westip (of FRA.. komen uit dezelfde fabriek, wordt alleen een ander labeltje op gestikt )
    Voordeel dat ze niet alleen aan de uiteinden maar helemaal elastisch zijn.

Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Leeftijd
    39

Ze zien er ook een beetje anders uit toch Nienke?
    Oh en correct me if I'm wrong, maar Sandra zei dat die jij verkoopt goedkoper is, maar ik dacht dat ze allebei 60 euro zijn?
    A lot of people talk to horses, not many listen

Forum Meubilair nienke07's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    56

Ik geloof dat wat Sandra's ervaring is, dat dat van een aantal jaar geleden is, toen waren de Westips idd goedkoper dan de FRA's Of dat nu nog zo is weet ik niet!

Ik heb zelf op het moment een neopreen banaansingel met (sterk) stiek aan 2 kanten (past bij mn zadel, allebei torsion).

Maar zoŽn mohair singel lijkt me ook altijd nog wel wat: geeft iets mee en ademd. Misschien is zoŽn ouderwetse koordsingel iets voor je?

Bladwijzers

Forum Rechten