Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 25 van de 25

Topic: leren eten met graaskorf?????????

Forum Meubilair jasminum's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    36

Re:leren eten met graaskorf?????????

Heb je het al geprobeerd en lukt het een beetje?
    note to self: change the mind, the body will follow.

Hoi Hoi

Pien heeft nu sinds 8 weken ook de graaskorf van Best friend op, sinds ik met haar bij Anna cursus was in Den Hout.
    Ik vond het nog het snelst wennen, er staan nu meerdere paarden met graaskorf op, door de korf meteen de hele periode dat ze in de wei staan om te doen. In het begin wat wortel stukjes, in de korf terwijl ze de korf om hebben en wat gras en dan begrijpen ze het kunstje erg snel

Bij een ander paard uit de wei hebben ze de korf maar even op gedaan en na paar uur weer af, maar dit paard bleef veel langer rond hollen, schudden en schuren en allerlei andere paarden er mee lastig te vallen in de hoop dat de korf weer af ging.

Pien komt nu wel heel blij naar me toe als ik haar roep, gaan we spelen of iets anders en mag dan dat ding af, fijn !

Verder staat ze heel vaak andere paarden te groomen met korf om en de andere paarden maken de indruk dit wel prettig te vinden

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Bedankt voor jullie reactie
    Goh dat vindt ik fijn om te lezen, ik heb whoopie net achtergelaten in de wei met korf, en de stalbaas gevraagd om hem na een paar uur af te doen, durf het ding ook niet direct te lang om te laten omdat ik bang ben voor blaren op haar lippen.
    Ik had de korf vanochtend eerst nog even kort om gedaan, toen lukte het niet, toen ik de korf later weer omdeed ging ze er eerst ook mee binnen staan, geen goed plan dus idd, ze hebben die succeservaring wel eerst nodig anders geeft het alleen maar frustratie. Even later liep ze toch naar het gras en ik had het idee dat het af en toe lukte.

Hebben jullie paarden de korf echt 24 uur om zonder schuurplekjes e.d te krijgen op het hoofd, daar ben ik een beetje huiverig voor.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Mieke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006

Dareng had altijd hier en daar een schuurplekje

Dareng is ook een pony en kreeg de clipbeveiliging niet zomaar los hoor. Ik dacht er alleen maar aan omdat Whoopie toch ook zonder echt toezicht in de wei staat. Je weet nooit of ze ergens aan vast kan raken (in haar stal, paal, drinkbak,....)Pas dan gaat dat ding ook echt los hoor.
    Als Whoopie het uit wil krijgen krijgt ze het wel uit. Dareng begon soms met haar hoofd ergens aan te schuren en trok dan zo alles over haar hoofd. tts ze kreeg het ooit over één oor

Vermits Whoopie ook een LB introvert eetkonijn is zal de graaskorf nooit haar beste vriend worden :P Dus leer maar leven met die boze blik als je dat ding aandoet

Zo spijtig dat ze niet weten dat het voor hun eigen goed is.
    Whatever your goal , you must come closer to yourself, before you can come closer to your horse.
    Joni Bentley

Pien heeft de korf nu van 's ochtends 8 uur tot 's avonds 8 uur op , vanaf volgende week waarschijnlijk 24/7, ze heeft een paar kleine schuurplekjes gehad in het begin, maar die zijn nu weg, wel valt me op dat de korf bij haar ook vrij laag hangt, een paar cm tussen lippen en bodem korf dat gaat het beste volgens mij.

Vorige week waren paarden naar de paddock gelopen waar kuil lag, het viel me toen op dat Pien de kuil sneller met korf naar binnen werkte dan een aantal paarden zonder korf

Verder is ze nog steeds te zwaar, ik moet er niet aan denken hoe dit zonder korf was geweest

Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Leeftijd
    39

Sultan heeft zijn korf nu wel 24 uur per dag om ja.. helaas niet zonder schuurplekjes. maar ik kies liever voor wat schuurplekjes dan voor 50 kilo overgewicht met alle gevolgen van dien
    A lot of people talk to horses, not many listen

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

PienandJessy (wat is jouw naam, ben ik vergeten, Jessy????)
    Maar is ze ondertussen wel afgevallen? Ongeloofelijk dat ze toch nog zoveel binnen krijgen dan, ik zit te denken of ik hier en daar wat fleece,of een stukje schapebont zal plakken, maar eerst maar even uitproberen.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    PienandJessy (wat is jouw naam, ben ik vergeten, Jessy????)
    Maar is ze ondertussen wel afgevallen? Ongeloofelijk dat ze toch nog zoveel binnen krijgen dan, ik zit te denken of ik hier en daar wat fleece,of een stukje schapebont zal plakken, maar eerst maar even uitproberen.
    Had ik ook gedaan Janneke. Omdat Enya in het eerste gebruikersseizoen een geschoren gezicht had, kreeg ze een kale neusbrug. Ik had daar een bontje ingenaaid, dit verergerde de wrijving echter GIGANTISCH! Ook werd het nat van de dauw en regen met alle gevolgen van dien.

Dit jaar heeft ze vanaf het begin de korf (zonder bontje) meteen 24/7 opgekregen (geen geschoren gezicht) en had nergens wondjes. Ik zou het niet doen dus, het maakt de wrijving alleen maar erger.

Eens met trea!
    Fjalar had ook z'n neusje kapot, en ik wilde er lief wat fleece in plakken. Nu is dat keihard geworden en lijkt het wel schuurpapier (door veel briesen van Fjalar, viezigheid en vocht). Nu is z'n neus nog meer kapot geschuurd dan voor mijn "lieve" actie..
    Surrender to fun!

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Goh harstikke bedankt voor jullie reactie,s,want dat wou ik idd ook doen
    Groetjes Janneke

Gun jezelf