Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345
Resultaten 61 tot 70 van de 70

Topic: zomerexceem welk middel 'werkt' goed?

Re:zomerexceem welk middel 'werkt' goed?

zucht sophie gaat bagger mee op moment..

daarom heb ik gistern gelijk cavalesse besteld ik hoop het vandaag al binnen te krijgen

*nieuw* fons's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    14

hallo jasminum,

Mijn paard LUCKY heeft ook zomerexeem , bloed laten ontleden en hij had 7/10 , dus manen tot op vel afgeschuurd.
    Op aanraden van de veearts heb ik een serum laten maken, dat in de hals ingespoten wordt om antistoffen aan te maken .
    In jan. 2009 ben ik begonnen, en vorige maand bloed ontleed, het % was al gezakt tot 4,1/10,
    Nog een jaartje verder en hij is genezen, geen dekens meer of zalfjes smeren !!!
    De prijs valt best mee, 65 euro voor het flesje goed voor 6 maanden, aan zalf geef je al meer uit dus.
    Ik kan je aanraden om het ook te proberen, je moet het wel 2 jaar blijven geven, anders werkt het niet, in het begin moet je om de week , dan 14 dagen enz. opbouwen, daarna is het eens per maand. De spuitjes kan je makkelijk zelf geven dus geen D.A kosten.
    voor inlichtingen D.A Silvie Engelen tel. gsm 0475/313733

groetjes, fons

Forum Meubilair Marleenz's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Marjo & Sophie
    zucht sophie gaat bagger mee op moment..

daarom heb ik gistern gelijk cavalesse besteld ik hoop het vandaag al binnen te krijgen
    Sorry was ziek geweest heb je terug gePB't wel wat te laat vrees ik maargoed..Ik ben heel tevreden over Calvalesse

Stop thinking, start feeling

geef niet marleen..

ik heb het nog niet binnen baal wel

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Mijn paard heeft ook erge zomereczeem.

Dit jaar heb ik het dieet uit het boekje 'zomereczeem opgelost met voeding' gevolgd. Gipsy is hierdoor 1,5maand later beginnen schuren dan de jaren hiervoor (hij is 15)! Ook nu is de jeuk beperkt. Vroeger als hij mij zag op de wei kwam hij direct naar mij om in zijn manen te wrijven. Nu niet.
    Hij krijgt een suikerarm dieet. Ook gras heeft een grote invloed! Veel gras = veel jeuk. De grashoeveelheid beperk ik ook door de wei in stukken te verdelen en elke dag de draad een stukje op te schuiven.
    Ik heb hem laten testen door de dierenarts. Zijn bloed was normaal, geen tekorten, huid ziet er goed uit, dikte is momenteel perfect. Het boekje is dus een aanrader

Verder vind ik Liberate een goed product. Dit bestaat uit een shampoo en een creme. Vorig jaar heb ik dit in combinatie gebruikt met een eczeemdeken. Dat werkte goed
    Dit jaar gebruik ik af en toe de shampoo. Voor de rest niets en het is het 1ste jaar in ongeveer 15jaar dat hij jeukvrij is

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jolijn89
    Gipsy is hierdoor 1,5maand later beginnen schuren dan de jaren hiervoor (hij is 15)! Ook nu is de jeuk beperkt.
    Ik zeg niet dat het "dieet" niet werkt maar dat later schuren dan normaal heeft grotensdeels te maken met de weersomstandigheden dit jaar (het werd pas vrij laat warm), die van mij was nl ook een hele tijd later dan "normaal".
    Groetjes ingrid

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door ingrid
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jolijn89
    Gipsy is hierdoor 1,5maand later beginnen schuren dan de jaren hiervoor (hij is 15)! Ook nu is de jeuk beperkt.
    Ik zeg niet dat het "dieet" niet werkt maar dat later schuren dan normaal heeft grotensdeels te maken met de weersomstandigheden dit jaar (het werd pas vrij laat warm), die van mij was nl ook een hele tijd later dan "normaal".
    Daar ben ik het mee eens Ik ken hier in de buurt mensen met paarden met zomereczeem. Normaal beginnen die ongeveer rond dezelfde tijd te schuren. Dit jaar begon Gipsy duidelijk later te schuren. Het is niet zeker dat dit door het dieet komt, maar ik heb er wel een goed gevoel bij. Het is zeker duidelijk dat hij minder schuurt dan alle jaren voordien, het 1ste jaar op 15jaar. Er is niets veranderd, buiten de voeding.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

Ik hoop iig dat het voor Gipsy en jou zo verder doorzet en dat je binnenkort een paard hebt zonder jeuk (volgens mij voel je je dan meteen een stuk gelukkiger in de zomer)
    Groetjes ingrid

Forumlid Remo's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2010
    Leeftijd
    56

Onze Ginger heeft volgens de vorige eigenaar veel last van eczeem gehad maar dit gaat nu goed. Als zij het niet gezegd zou hebben zouden wij het bij de aankoop niet hebben gezien. Een combinatie van factoren heeft tot succes geleid:

1) suikerarm dieet
    2) deken http://www.ruitersport.com/premiere-...843vamqncm8dt6
    Deze premiere deken is licht, heeft zeer kleine mazen en is daardoor ademend en effectief tegen kleine mugjes.
    Gaat mischien geen jaren mee maar is ook niet heel duur.
    3) (Zo goed als) dagelijks de aanzet van de staart en manen insmeren met pure olijfolie om de huid zacht en soepel te houden. Werkt echt!
    4) Ginger is bij de vorige eigenaar 2 x geent met "INSOL DERMATOPHYTON" van de Duitse firma Boehringern Ingelheim. Onze eigen dierenarts
    geeft aan dat hij ook een aantal paarden heeft die het hier zeer goed op doen en hij raad ons aan dit voort te zetten. Het schijnt bij
    toeval door een Duitse arts ondekt te zijn en goede resultaten te geven, is schijnbaar nog niet zo bekend.

Nu is het natuurlijk lastig om te weten of het 1 zaak is die tot resultaat heeft geleid of de combinatie van... aangezien Ginger het nu goed doet veranderen wij dus niets aan het beleid van de vorige eigenaar en vooralsnog is er nog geen centje pijn.

Ooh ja, dit is Ginger 10 dagen geleden...:

Ze heeft nu 1 klein plekje onder de manenpluk op het voorhoord maar loopt (gelukkig nog) niet te schuren. Ze is voor het eerst deze zomer bij ons dus wij zullen het nauwgezet volgen. Mocht het anders worden zal ik dat ook laten weten. Wellicht zijn er anderen die de enting ook eens willen proberen en ervaringen delen.

Actief Forumlid elxa's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Leeftijd
    41

Misschien een handige link: http://www.paardenschoenen.nl/htm/eczeem.htm
    Gerrit Smit heeft veel kennis en ervaring op het gebied van voeding.

Pagina 5 van de 5 EersteEerste ... 345

Bladwijzers

Forum Rechten