Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste
Resultaten 46 tot 60 van de 70

Topic: zomerexceem welk middel 'werkt' goed?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

Re:zomerexceem welk middel 'werkt' goed?

Voor degene die benieuwd zijn naar de samenstelling van Cavalesse: Voedermiddelen; natrium bicarbonaat 1%, Nutritionele waarborgen; natrium 0,27%, toevoegingsmiddelen; 3-pyridinecarboxamide 99%.

Het ziet er momenteel weer hoopvoller uit; ik kan nu strookbegrazing toepassen (ik heb het tij kunnen keren wat betreft Nessa's opkomende HB) dus nu laat Nessa Sunshine met rust en de ergste stress van de verhuizing is er nu wel uit. Sun's verwondingen in staart en manen (toegebracht door Nessa) zijn helend en droog en Sun zelf toont weinig/geen behoefte om zich te rollen tegen de jeuk. Het begint er dus op te lijken dat we het dipje weer teboven zijn *klopt meteen even af*

Het is idd een voedingssupplement en is gewoon in de winkel (mss heeft niet iedereen het op voorraad) en internet verkrijgbaar
    Groetjes ingrid

Forum Meubilair Marleenz's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40

Het is idd een voedingssupplement en is gewoon in de winkel (mss heeft niet iedereen het op voorraad) en internet verkrijgbaar
    Sorry mijn schuld , ik dacht dat mijn dierenarts zei dat het enkel bij dierenartsen verkrijgbaar was... Nouja moet toch nog even een terugkoppeling geven vraag ik het gewoon nog eens

Stop thinking, start feeling

vief
    Guest

Ik heb ook cavalesse besteld via mijn DA... de firma Janssen in Tilburg verkoopt het in Nederland nl. alleen aan een DA...dus vandaar dat je het ondanks dat er geen recept voor nodig is, niet zelf kunt bestellen.

Mijn DA was er zeer sceptisch over, had net een symposium bij gewoond over Zomerexzeem...en wil er alleen in geloven als er een medisch wetenschappelijk onderzoek is gedaan, en er harde bewijzen zijn dat het werkt...evengoed heeft ze het wel willen bestellen voor mij.

Volgens haar hielp het voedingssupliment niet, maar de zalf die er bij zit...maar dan kon je net zo goed vaseline smeren, dan konden de mugjes er ook niet in steken...en als hij dan toch zou stoppen met het schuren, dan had hij geen last van M.S.Exzeem, maar van iets anders.

Nou, left brain als ik ben, toch de cavalesse besteld en gezegd dat ik het wel laat weten als het werkt voor mijn paardje...ben er zondag mee begonnen, en we zullen zien hoe het gaat...

Ik heb er 78 euro voor betaald...we zullen zien of dit duur was (als het niet werkt) of dat het een koopje was (als het werkt)

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Wat jammer Jasmijn.

Eens met Janneke en Anna. Denk dat voeding een hele berg verschil maakt. Het zijn dan ook zo vaak de pony's die sober gehouden horen te worden die last hebben van zomereczeem. Een deken werkt misschien wel, maar haalt de oorzaak niet weg. De steken van mugjes mogen daarom minder zijn, maar ik vraag me af of het paard zich verder in het geheel lekkerder voelt.

Zou daarom ook net als Janneke voor drainaige compositum gaan en zorgen voor een arme voeding, met niet teveel gras. Voor mijn idee kan je wel een soort van lijn trekken met hoefbevangenheid. Alleen uit zich dat in een andere vorm. Qua smeersels vraag ik me altijd af wat werkt. Misschien zijn er dingen die wel iets verzachten, maar dan zit je ook weer niet bij de oorzaak denk ik. Ik vind aloe vera altijd wel fijn helpen, wij hebben hier een of andere gel daarvan en dat bevalt goed.

Vooral als je een open wei hebt, zitten er dan zoveel insecten? In Spanje waar ik laatst was barstte het serieus van de mugjes, daar hebben dan ook bijna alle paard jeuk, maar hier valt dat volgens mij, zeker op de open stukken goed mee. Die paarden waren echt open geschuurd bij enkele paarden. Toch vond ik de manenkammen lang niet zo hard en vet als bij de paarden hier die vaak in de categorie paard met zomereczeem worden gegooid. Daar werd overigens ook weer met aloe vera gesmeerd, maar dan de plant zelf.

Qua deken kan ik je ook de Boett wel aanraden. Het is een erg dure deken, maar de pasvorm is zo fijn.

Hallo,
    Ik was ook op zoek naar een goed middel voor mijn haflo en heb tot nu toe altijd een Boettdeken gebruikt. Dat gaat wel goed maar toch vind ik het niet fijn. Dus deze week heb ik Riva ingesmeerd in haar manen en op haar hoofd met Derfen. Had een proefflesje besteld. Beetje wennen aan de lucht maar Riva had er niets van. Ziet er voorlopig goed uit want ze jeukt niet meer en de wondjes zijn dicht. ik zal over een paar dagen nog eens melden hoe het gaat.
    Ze staat toch al op een schrale wei en is niet dik dus qua voeding kunnen we ook goed in de gaten houden. Het is toch altijd een samenspel van alles in mijn ogen.

Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Ik ben van mening dat je zomereczeem ten alle tijden éérst van binnenuit moet aanpakken (sober voeren, organen ondersteunen en lijf opschonen van afvalstoffen) en dat je pas daarna de 'overgebleven' jeuk kunt gaan verlichten.

Vaak kom je met de eerste aanpak heel ver, maar in sommige gevallen blijft er altijd wat jeuk bestaan. Dan moet je de afweging maken of je voor die jeuk aan symptoombestrijding wilt doen of dat er mee te leven valt.
    Als ik naar Auke kijk, is hij na heel intensieve behandeling van binnenuit ontzettend opgeknapt, maar (hoewel minder) nog wel jeuk. Dat ondervang ik met een eczeemdeken en sinds kort ben ik ook Derfen aan het smeren. Sindsdien heeft hij bijna niet meer geschuurd (nu bijna een week aan het smeren).

De deken kan overdag al af, alleen rond schemering heeft hij hem nog nodig.
    Ik houd hoop dat hij ooit nog zonder deken jeukvrij kan zijn.
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

Forum Meubilair jasminum's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    36

Ja, daar ben ik het ook zeker mee eens Margot , dat eten een hele grote rol speelt hierbij.
    Hopelijk neemt de jeuk ook nog meer af als ze naar de kudde gaat, daar staat veel minder gras.

@ Auky en Riva: Waar is derfen te koop?
    note to self: change the mind, the body will follow.

Actief Forumlid Plurkje's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2008

mijn vroegere paard had last van eczeem. Hij droeg bij mij een everline deken en ik behandelde manen en staart preventief met een jeukstoppend middel van de Silverlinde. Inwendige behandeling: drainage compositum in de lente, voorzichtig met gestressed gras, dan liever kaal met hooi. Verder uitkijken met suikers in aanvullend voer (dus ook geen muesli met hopen melasse). Hiermee was het eigenlijk zeer goed onder controle. Als hij eens een wondje had, dan smeerde ik het in met goudsbloemmaceraat.

Wat wel grappig is, bij zijn nieuwe eigenaar draagt hij geen deken. Wat hij wel heeft, was een enorme modderpoel in de wei, waar hij graag in lag. Dikke laag modder op zijn vacht dus. Maar hij kwam op die manier de zomer klaarblijkelijk door zonder grote wonden
    Van achter kijk je de koe in z'n kont

Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

@jasminum: Bij Vidoma.nl is het te koop. Geloof dat Atorka het ook heeft.
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

vief
    Guest

Ben erg verbaasd, ben deze week met cavalesse begonnen, en Fintje heeft niet meer geschuurd???
    Hij komt elke middag aan gerend om zijn boterham met cavalesse druppels op te eten...nou, makkelijker kan ik het niet hebben toch...
    En 1 keer per 3 dagen smeer ik die bijgeleverde gel erop...maar die gaat wel snel op...
    hoop dat het zo blijft...
    volgens mijn DA kan hij dan ook geen exzeem hebben...want dan zou dit volgens haar niet werken...
    Nou, het maakt me niet zo veel uit, als hij maar geen jeuk meer heeft...

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door vief
    Ben erg verbaasd, ben deze week met cavalesse begonnen, en Fintje heeft niet meer geschuurd???
    Hij komt elke middag aan gerend om zijn boterham met cavalesse druppels op te eten...nou, makkelijker kan ik het niet hebben toch...
    En 1 keer per 3 dagen smeer ik die bijgeleverde gel erop...maar die gaat wel snel op...
    volgens mijn DA kan hij dan ook geen exzeem hebben...want dan zou dit volgens haar niet werken...
    cavalesse is speciaal otnwikkeld voor eczeem paarden.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

O ja ik had een proefflacon derven besteld, heb het gisteren op whoopie haar hoofd gesmeerd en op haar staart,toen we buiten gingen rijden werden we gewoon geterroriseerd door dazen, dus daar helpt het blijkbaar niet voor.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Oct 2005

Jammer dat de dazen er niet van wegblijven Janneke, helpt het wel tegen dat beetje jeuk dat ze nog leek te hebben?
    Groetjes ingrid

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik zie haar vooral wat schuren met haar hoofd zeg maar omdat ze gestoken wordt, dus dat vindt ik moelijk in te schatten, ik moet zeggen op de exceemdeken zitten de laatste tijd geen nieuwe gaten dus ik denk dat het meevalt.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Marleenz's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    40

[quote=Marjo & Sophie ]
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door vief
    Hier momenteel ook rustig in combi met vliegendeken en Calvalesse. Weet niet waar het aan ligt maar alles zit dr nog op en aan.. Thank God!

Stop thinking, start feeling

Pagina 4 van de 5 EersteEerste ... 2345 LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten