Marleen dank je, graag gedaan hoor.
Auky, heb je een foto van die deken is het ook een "pyama"?
Marleen dank je, graag gedaan hoor.
Auky, heb je een foto van die deken is het ook een "pyama"?
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
Eigen foto zou ik even naar moeten zoeken, maar dit is een plaatje van 't net geplukt:
Het is wel een echte eczeemdeken, maar niet het standaard pyjama-model als bijvoorbeeld Boett.
There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.
Edit foutje
Nou vanmorgen gesproken met mijn dierenarts. Advies gewoon een eczeemdeken opdoen zonder buikflap zodat ze in ieder geval niet langer bij de manen en staart kunnen. Cavalesse is in bestelling. Dierenart is er erg over te spreken lijkt een middel dat echt werkt bij zomereczeem. Hij adviseerd wel het in combi te doen met een deken. Het is vrij prijzig over de 75 euro maar als het goed is staat ie morgen klaar. Kan ik vandaag mooi even langs Ankie voor een deken.
Stop thinking, start feeling
Wat bedoel je met een eczeemdeken zonder boet? Boett is toch gewoon een merk eczeemdeken?
Overigens ben ik zelf redelijk tevreden over de Vantaggio of Pagony deken (is ezelfde maar met ander merkje erop). Hij was iets te lang voor Moon maar dat heb ik ingekort. Gaten laten zich makkelijk repareren en de deken gaat nu z'n derde jaar in.
Vorig jaar hebben we hem niet nodig gehad, maar mogelijk door het hoge suikergehalte in het gras nu weer wel?
In ieder geval krijgt Moon nu voor het tweede seizoen Puur allergie. Vorig jaar leek het te helpen, nu iets minder.
"A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli
Ja sorry beetje in de bonen bedoelde buikflap.Oorspronkelijk Geplaatst door senta
Cavalesse gebruiker meld zich. Ik (en vooral Sun)ben er erg over te spreken, helaas is het moeder Nessa die roet in het eten gooit en Sun toetakelt door goed bedoelend te knabbelen. Voor we gingen verhuizen ging alles naar wens Sun was al begonnen met knabbelen en rollen om van de jeuk af te komen maar na 2 weken kwam daarin al behoorlijk wat verandering en na 3 weken was het zowat over.
Toen kwam helaas de verhuizing en hoewel het de 1e tijd goed ging kwam ik afgelopen zondagavond op de wei, zag Nessa moeilijk (stram) lopen en zowel staart als manen van Sun waren tot bloedens toe open gebeten. Nessa is door de stress van de verhuizing en het feit dat we nu wel een redelijk kale wei hebben maar geen paddock gedeelte, richting HB gegaan waardoor ze zelf ook jeuk heeft gekregen. Hierdoor nodigd ze Sun uit om haar te krabbelen en dat doet ze door Sun te krabbelen (bijten).
De Cavalesse vind ik op zich ook niet duur, ik ben nu al een maand bezig met het 1e zakje (er zitten er 3 in de doos). Ik ben begonnen met de aanbevolen hoeveelheid (2ml per dag, liefst rond de avond) maar was haar ondertussen wat meer gaan geven (2,5 ml) om te voorkomen dat de verhuisstress bij haar negatief zou gaan werken.
Maar normaal kun je met zo'n zakje 80 ml klaar maken, voor paarden tot 500 kg gebruik je 2ml per dag dus met 1 zakje kan je 40 dgn doen. Dit x3 is zo'n 120 dgn = 0,625 per dag en de "wond"zalf die erbij zit werkt echt geweldig.
Zat nu te denken om dit ook aan Nessa te geven maar weet niet wat het doet aan de sluimerende HB
Groetjes ingrid
Ik kan het niet medisch onderbouwen, maar toen ik Anna kreeg waren dr manenkam en staart één grote korst. Ben toen gaan expirimenteren met dieetjes enzo en toen dacht ik, bete dat het vliegje niet wil komen dan de wonden te verzachten (helder moment) afijn het duurt even voor je resultaat ziet maar volgens mij heb ik iets geniaals bedacht. Ze zeggen namelijk dat suikers die ze door het voer binnen krijgen ophopen in manenkam en staartwortel, dat trekt de vliegjes aan. Dus anna staat nu op een geen-suiker dieet (als bijvoer Subli zonder musli) met daarbij iedere dag lijnzaad olie en een scheut pure aloe vera sap (de mensen variant die koop je in de reform winkel/natuur winkel)
zoals net gezegd het duurt even voor je resultaat ziet, dus vanaf de herfst/winter strikt eraan houden (geen wortels, suikerklontjes en van die glucosestroop snoepjes (oja lickit.. mmm) dingen meer en sober op subli zonder en knackebrod. en ik kan na jaar 2 zeggen dat dr eczeem helemaal verdwenen is! kan nu zelfs es een worteltje geven enzo.
geen idee of je dr wat aan hebt maar ik was zo opgelucht dat ik dr geen chmische troep op hoefde te smeren en ze niet midden in de zomer in een pyjama hoeft te staan.
dus hopelijk heb je (en ik hoop meer mensen) er wat aan.
Groetjes!
Ik heb 2 eczemers, die ik nu voor het eerst zomers (en 's winters, maar dat was al zo) niet op het gras heb. Ze krijgen enkel hooi dus. Ze krijgen wel wat pavo vitaminebrokjes bij, maar daar hoef je maar een klein handje van te geven. Dat scheelt aanzienlijk in de jeuk, vergeleken met vorig jaar.
Ze hebben wel een deken op, maar daar heb ik nu bij allebei de buikflap van weg kunnen laten. Dat vind ik al een groot winstpunt met vorig jaar.
Ik denk dat je voor een deken uit moet proberen welk model/merk het beste past bij je pony. Ik heb voor de één een Everline (van Atorka) en voor de ander een divoza deken, omdat de hals van de everline voor haar te kort was. In het verleden heb ik ook een Boett gehad, maar die scheurde bij mij even snel als de goedkopere dekens.
Bij mij dragen ze de deken de hele zomer dag en nacht, en dan heeft de deken sowieso ook te lijden onder het weer, dus slijten doen ze toch wel.
Wat is dat cavalesse? Wat zit erin, en wat doet het?
Ik kan er nergens wat over vinden...
Kan kloppen is nog maar net op de markt en alleen via dierenarts te verkrijgen. Het is van Vidavet.Oorspronkelijk Geplaatst door Marja
Wat informatie voor je uit het foldertje:
Calvalesse is een natuurlijkvoedingssuplement op basis van een formule met in water oplosbare viataminen (bijv Nicotinamide) ideaal voor paarden met huidproblemen tijdens het weide seizoen.
Calvalesse is een natuurlijk voedingssupplement wat helpt je paard van binnenuit te beschermen. Dit in combinatie met een huidverzorgende gel die helpt de jeuk in de zomermaanden vanaf de buitenkant te verlichten.
Fidavet heeft natuurlijke producten en heeft geen neven effecten.
Ik kan zo snel even niet zien wat er precies inzit en dit zullen ze ook wel niet gelijk vermeldden. Zoek even verder.
Dank voor de info Marleen!
Als het puur een voedingssupplement is, dan snap ik alleen niet zo goed waarom het alleen via de DA verkrijgbaar is?
Ben zelf ook effe gaan googelen en kwam op deze link uit met meer info (en een aanbieding): https://www.dierapotheker.nl/product...oekstring=1821
Betreft de inwendige behandelingoeder mix voor in water: Dit vooraf gemengde voerder vult de aanvoer van vitaminen (3-pyriinecarboxamine) en mineralen (natrium) aan, ondersteunt daardoor de instanthouding van een gezonde huid en natuurlijke lichaamseigen afweermechanismen bij paarden en ponny's vooral in de weideperiode.Het zijn de paarden en ponny's die neiging tot allergie vertonen , die een optimale voeding nodig hebben om een huidinfectie te ondersteunen. Voedingstekorten hebben een slechte uitwerking op de huid van deregelijke dieren.Dit vooraf gemengde voeder kan een dergelijk tekort voorkomen of aanvullen.
Wat betreft de uitwendige creme : Calvalesse Tropical Gel us een plaatselijk huidverzorgingsproduct. Deze gel is nuttig tijdens de risico periodes voor huidproblemen zoals het zomerseizoen op de weide.
Breng de gel aan op de geiriteerde huid. Zo lang als nodig aanbrengen.
Samenstelling: water, 3 pyridinecarboxamide, polyethyleenglycol.
Het betreft geen chemische bedoelen want kan het bij Fem toedienen ondanks ze nog steeds haar veulen voedt. Dit kan geen kwaad.
Goede vraagDank voor de info Marleen!
Als het puur een voedingssupplement is, dan snap ik alleen niet zo goed waarom het alleen via de DA verkrijgbaar is?zal het dr eens vragen als ik haar spreek. Ze wil toch sowieso graag even feedback. Collega's waren er erg over te spreken en ze was nu zelf ook wel heel benieuwd dus spreek haar binnenkort nog.
Wat jammer dat er zo weinig info op staat over de inhoud, wat ik begreep van Ingrid waren het vooral de vit b, die erin zitten.
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
Ik ben benieuwd!Oorspronkelijk Geplaatst door Marleenz
Ik verkoop zelf ook een supplement tegen zomereczeem, dat zijn pure kruiden (de Balance kruidenmix) en dat is dus gewoon zonder tussenkomst van een DA te krijgen. Als dat Cavalesse ook alleen maar een voedingssupplement is, dan lijkt het me dat het ook wel in gewone winkels verkocht zou mogen/kunnen worden.
Bladwijzers