Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 15 van de 70

Topic: zomerexceem welk middel 'werkt' goed?

Forum Meubilair jasminum's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    36

zomerexceem welk middel 'werkt' goed?

Hoi,

Loda blijkt helaas last te hebben van exceem en ik ben al op zoek naar een deken maar ik vroeg me af of jullie een goed middel weten dat de jeuk tegengaat en de haargroei bevordert voor als ze straks (en nu ook al natuurlijk) onder de deken staat?

Hoe heet het en waar hebben jullie het gekocht?
    Alvast bedankt!
    note to self: change the mind, the body will follow.

Re:zomerexceem welk middel 'werkt' goed?

ojee wat balen! Met dekens kan ik je niet verder helpen... Maar dat is wel jammer dat je daar nu achter komt! Hadden de vorige eigenaren hier niets over gezegd?
    Altijd plezier met mijn lieve Lazir!

Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    36

Ik wist wel dat ze een keer heeft geschuurd toen ze in een dicht dennenbos stond en toen dus die wei uit is gehaald. Daarna was het schuren ook over. Waar ze nu staat is het best open, maar ze heeft wel gewoon echt jeuk nu.
    Het is niet anders, maar ik vond en vind Loda zo leuk dat ik ook niet weet of het een heel groot struikelblok zou zijn geweest als ik eerlijk ben (ik weet het niet zo slim) . Maar nu gaan we er gewoon zoveel mogelijk aan doen als kan.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Bij sommige paarden (ik denk bij alle ook) heeft het gehalte suiker invloed, maar ook kunnen ze bv erg gevoelig zijn voor conserveringsmiddelen etc in brok.
    ik weet niet wat je voert, maar je doet het lichaam een plezier met een brok waar zo weinig mogelijk suiker/melasse in zit en zo puur mogelijkis bv hugho voer, maar er zijn meer merken.
    ik zag laast dat ze behoorlijk rond was, daar wou je iets aan doen toch, heeft ze inmiddels een graaskorf om, ik zou haar grasinname beperken.
    Wat ik ook vindt helpen is dat je de lever wat ontlast dat kan door bv drainage composium, dit zijn druppels die je als kuur kunt geven, maar ik geef ze whoopie vaak als onderhoudsdosering vervolgens tijdens het weideseizoen,daarmee houd ik het redelijk beheersbaar en ze draagt een exceemdeken.

Stress van de verhuizing kan een uitlokker zijng eweest, en dit voorjaar bevatte het gras dikke 70% meer suiker dan andere jaren dus dat is nogal wat.

Heel veel succes. O ja, vaseline met een beetje teatree olie kan een fijn middel zijn om schuurplekken mee in te smeren.

Verder vertelde Ingrid hier van het forum dat haar exceempaard het erg goed doet op een vit b supplement (Cavalos geloof ik), wat ze dagelijks bijvoerd.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    36

Dankjewel Whoopie.
    Ze is nu prima op gewicht door de graaskorf dus dat is nu geen factor meer op dit moment (zou goed kunnen dat dat extra heeft meegespeeld met het veroorzaken van jeuk). Waar heb je dat drainage composium gekocht?

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Ja, jammer joh van de jeuk! Het kan nog iets afnemen nu ze slanker is, dat zou fijn zijn.

Drainage Comp kun je bestelen via de Paardendrogist.

Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

Jeuk heeft inderdaad veel vaker te maken met suiker in de voeding en overgewicht dan puur exceem van vliegjes.

Ik vind het wel uitzonderlijk snel dat ze nu alweer op gewicht is na een paar weken graaskorf. Of dan was ze niet zo dik of ze lijkt nu goed maar is eigenlijk nog wel vet.
    Gras is echt niet goed als paarden jeuk hebben, zelfs met een graasmasker kunnen ze nog genoeg gras eten.

Om te kijken of het echt in de suiker zou het meest effectief zijn een paddock zonder gras met arm hooi.
    Ook new forest ponies zijn van het soort 'easy keepers' en kunnen dus niet met de ranke paarden mee de wei in helaas....

Hier is het ook aan alle kanten dieten en bewegen....het is niet anders....
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    36

@Niky: Dankjewel, dan ga ik eens kijken of dat ook voor ons iets is.

@ Anroomy:
    Ze begon aan de dikke kant te worden, dus het was niet zo dat ze superdik was, maar wel gevuld. Er kan nog wel wat van af inderdaad, maar nu kunnen we ook weer beginnen met iets doen. dat kon niet i.v.m. kreupelheid. Ook zal de grote kudde binnenkort op haar wei komen te staan waardoor er veel minder te eten zal zijn, en kan ze eventueel naar de andere kant waar echt heel weinig gras staat. Ze staat alleen maar op zoveel gras omdat ze daar rustig kan wennen. De grote wei zelf is namelijk best schraal. Maar een paddock zonder gras en met hooi is helaas niet een oplossing want dat valt niet te realiseren hier , jammer want dat zou wel beter zijn.

Zelf geen paard met zomerexceem, maar ik kan je het boekje van Nicollete Hebling aanraden.
    Het boek heet zomerexceem opgelost met voeding en ik vind het een super boek. (je mag het ook wel een tijdje van mij lenen)

Meer info over het boek kan je hier terugvinden.
    http://nicolette.hebing.net/index.ph...d=26&Itemid=49
    "In all things it is better to hope than to despair."
    Johann Wolfgang Van Goethe

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik kon drainage composium ook bij de ruitersportzaak kopen maar dat is een zaak die zich ook richt op zorg van het paard, dus dat geld niet voor de meeste ruitersportwinkels. Paardendrogist bestel ik het ook af en toe, goed service.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

begin met een deken dan ben je al een heel eind !

Aangemeld
    Jan 2006
    Leeftijd
    36

Welke deken heb jij Marjo?
    Deken wordt een dezer dagen besteld (ik moet eerst haar maat opmeten).

Ik heb een boett en zou niks anders willen.
    heb ook een ivanhoe halsdeken erg prettig(als halsdeken) want ik denk persoonlijk dat hij als deken te strak zit als ik zie hoe strak (in vergelijking) met de boett zit..
    ook heb ik een beott hoofdkap en sinds kort een ivanhoe hoofdkap en vind de boett aanzienlijke mooier en fijner voor het paard.

Kortom voor mij dus boett, kost wat maar je hebt dan ook wel kwaliteit !

Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Deken is idd erg fijn maar bestrijd niet de oorzaak.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Deken is idd erg fijn maar bestrijd niet de oorzaak.
    nee maar eczeem gaat nooit meer over !
    en dat middel dat jij zij, heb ik nog geen eczemers van gezien waar ik joepie van zeg
    er is 1 middel waar ik tot nu toe joepie van zeg en dat is cavallesse is alleen erg duur.
    Ik volg op bokt een topic en zware eczemers die nu gewoon zonder deken lopen.
    Ik heb bij sophie nog niet geprobeerd maar ga ik of binnenkort aanschaffen of volgend zomer

Pagina 1 van de 5 123 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten