ik heb de eerste daas gesignaleerd hier, helaas...
ik heb de eerste daas gesignaleerd hier, helaas...
ik heb bremsebremsen en atex gehad..
Atex werkte erg goed, maar bruine vlekker zijn echt drama. dus evt kan ik atex nog op snow zijn vlekken smeren.
Gisteren heb ik snow weer voor het eerst ingespoten met bremsebremsen en geen vlieg gezien... maar misschien waren ze er ook niet... .
Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he
Ik heb ook bremse bremse gehaalt. Ze hadden aleen dara de witte variant. Helaas staat er veel wind en dus zitten er toch weinig vliegen en dazen om te testen.
Hij was wel in de aanbieding voor 19,50 bij het gareel in schijndel!
Aangezien mijn jongste pony last heeft van ZE en dus in deze periond nogal reageerd op alles wat maar op ongedierte lijkt ben ik Derfen gaan gebruiken ( www.vidoma.nl ).
Zoals het er nu uitziet geweldig spul. Op de dag dat ik het aanbracht stond ze naar haar buik te trappen vanwege het ongedierte, ik had de lotion opgebracht en heb haar niet meer zien stampen.
Het is een lotion die snel intrekt maar de geur blijft lang hangen (geur van de rookworst afdeling in de Hema). In het begin gebruik je de lotion om iedere 2e dag en als je ziet dat de huid, en dus ook het paard, rustiger wordt dan laat je er een dag langer tussen zitten tot je op 1x in de week/10 dgn zit. Tot op heden dus goede ervaring met andersoortig ongedierte maar nog niet met dazen (heb er pas 1 gezien op de wei en dat was voor ik het spul had).
Groetjes ingrid
Bijzonder Ingrid, zou dit ook een goed middel zijn tegen ongedierte als je met je paard gaat rijden/grondwerken etc?. Hoe lang gebruik je dit nu, en hoelang denk je te doen met zo,n flesje?
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
Hallo,
Ik las dat iemand Derfen gebruikt als vliegenspray en dat het hier ook voor werkt. Dat kan ook wel heel goed, omdat er oliën in zitten waar veel insecten last van hebben. Derfen is NIET op waterbasis en zal dus met regen blijven zitten. Wat je wel vaker ziet is dat Derfen aan het eind van de manen gaat zitten omdat het door de hitte van het paard en het zweet een klein beetje vloeibaar is geworden. In de huid blijft echter het merendeel zitten. Aangezien het een middel voor zomereczeem is, zijn er geen gegevens bekend hoe lang het werkt tegen vliegen, maar misschien dat iemand dat met testen eens door wil geven.
Groet,
Martine de Koning
www.vidoma.nl - Eczeemoplossingen en huidverzorging voor paarden
Hi Janneke, normaal spons ik de dames na het grondwerk grondig af juist vanwege het ongedierte dat er op af komt maar dat heb ik sinds ik dit spul gebruik niet hoeven doen. Nu heb ik Sun 3x behandeld en Nessa 1x in ong. 1 1/2 week en nu zijn de proefflaconnetjes (=2x 30ml) echt leeg.
Bij Sun heb ik echt iedere keer goed haar manen/buik/staart en benen gedaan (hoofd maar 2x) en bij Nessa een keer haar buik. Momenteel is het niet echt weer voor ongedierte maar voor die tijd zag je wel duidelijk het verschil, geen getrap meer naar de buik e.d., ook nadat ze gewerkt hadden maar zoals gezegd, ik heb (nog) geen idee of het ook tegen dazen werkt. Hoop van wel want als het werkt zoals het hoort dan hoef je nog maar 1x per week te smeren.
Groetjes ingrid
Bedankt Dames, ik ga eens een proefflacon aanvragen, het zou wel fijn zijn als ze zonder exceemdeken zou kunnen lopen.
Heb een proefflacon aangevraagd, maar eens kijken wat het doet op een warme dag met ongedierte.
Groetjes Janneke
Gun jezelf
Gun jezelf de liefde en het geluk
Gun jezelf het geld dat je toekomt.
Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden
@Ingrid: Klinkt super dat spul! Ik kon het op de site niet terug vinden, maar vraag me af of het vlekt of niet?
Ja hoor het is donkerbruin van kleur dus het vlekt wel. Als je net zo'n "kliedermadam" bent als ikzou ik geen lichte kleding aantrekken want ik weet niet of je het daar zo uit krijgt. Mijn witte pony heeft er een paar vaal bruine plekken bij maar ikzelf kon het spul met een doekje zo van mijn huid verwijderen (op de mensenhuid dus geen vlekken).
Moet er wel bijzeggen dat dit geklieder kwam omdat er bij het proefflaconnetje geen tuitje zit, ik heb nu de 250ml besteld waar dit wel bij zit.
Groetjes ingrid
Ik gebruik ook azijn lekker natuurlijk en erg goedkoop...doe het meer voor de mugjes, die mijn fintje tergen...als er veel vliegen zitten gaat hij zelf de stal op...en nu met de wind gaat hij in de schaduw van de stal en met het koppie buiten in de wind hangen, en dan zitten er geen vliegen om hem heen...als het wat warmer is zoals vandaag krijgt hij zijn vliegen masker op (zonnebril).
heb voor het rijden wel een hertshoornspray, en bij mijn vorige paardje Snowy (schimmel) maakte ik er gewoon leuke patronen op...zoals de indianen deden...dan leek het wel of we op oorlogspad waren, en vond ik het niet zo erg dat die bruine vlekken en strepen erop zaten.
en ja, hier ook de eerste dazen gearriveerd, dus Marja ik zal ze een dorp verderop sturen, dan heb jij ze ook...
ik heb een hele goede. volgens mij heet het dazenspray., bij de paardenvoerhandelaar gekocht... wit met blauw flesje. het ruikt ook nog eens super lekker en vind het echt heel goed werken. de beste die ik tot nu toe heb gehad
(ga m even op internet zoeken)
deze heb ik volgens mij http://www.paardendrogist.nl/product...zimply/110032/
ook had ik vroeger eens een koeienspray, werkte ook heel goed, maar was volgens mij super chemisch
De Profeet vzmh zei: 'Welvaart bestaat niet uit grote rijkdom, maar het bestaat uit tevredenheid.'
Gebruik zelf rij vliegen deken. Vindt zelf die sprays veelste erg stinken en hoorde dat vaak ook uur is uitgewerkt of paard middel zo uit zijn vacht zweet.
Ik ben bezig met een rij vliegen deken, maar heb er al 2 gehad die niet echt jofel liggen
welke uitrij vliegen deken bevalt goed![]()
Heb zelf deze besteld
Moskio Engelszadel
En had zelf erge goede ervaring met die van Harry Horse
En deze vond ik ook erg fijn (grof mazige) maar weet niet van welk merk die was.
Bladwijzers