Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 21 van de 21

Topic: insprayen

Actief Forumlid Sita's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Leeftijd
    38

Re:insprayen

ik heb daar nooit veel woorden aan vuil gemaakt eerlijk gezegd gewoon vasthouden en doorsprayen; ook als ze rondjes lopen. allemaal hadden ze toch vrij snel door dat ik gewoon doorga en dat het niet bijt...
    Hinnik!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Mar 2010
    Leeftijd
    44

Ik heb dus ook het probleem en doe het inderdaad met een spons, wel met vliegenspray in combie met water maar het lijkt dan net of ik haar afspons, dit gaat goed maar zodra ik met het spuitje kom.....wel veel handige tips gezien dus weer wat leuks om te gaan oefenen!!

Heel veel succes en hoop dat het je beter gaat lukken dan bij mij.

Practise takes time...

Actief Forumlid bikkel16's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005
    Leeftijd
    50

Fijn dit topic. Ik had namelijk afgelopen week een trekpaard wat begon te steigeren toen we met de fles aankwamen. Manlief kwam heel lief aan met de vliegenspray toen we 'm eindelijk te pakken hadden, maar de uitwerking was niet zo goed.
    Anoek en Janus telt het niks, maar deze werd helemaal gek. Rustig aan ga ik nu maar opnieuw beginnen

Forum Meubilair myracara's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Ik gebruik ook eerst een plantenspuit met water, als ze het erg eng vinden dan kun je de leadrope pakken en je gaat lopen en ondertussen sprayen, ze lopen er dan op afstand achteraan.
    Dan kun je op een grote afstand blijven staan en dan sprayen maar bv nog niet hun richting op, zo kun je het heel langzaam opbouwen. Wat ik wel doe vaak , is sprayen en ik stop niet eerder dan dat ze stilstaat, en dan geef ik daarna een worteltje.

Ze vindt het nog steeds niet prettig maar tolereert het.
    Ik vraag mij nu eigenlijk af of die voedselbeloning dan een goed idee is, mischien blijft ze dan staan terwijl ze eigenlijk nog bang is, gewoon maar even een idee, Whoopie wil altijd graag extra haar best doen als ze iets lekkers krijgt.
    Ik denk eerder dat een bang paard zal blijven staan omdat het dan tenminste stopt, dan vanwege een koekje. Als ze het minder gewenst vinden denk ik dat ze het wel willen ondergaan voor voer. Myra tolereert het voor een koekje, maar ze vind het vooral heel erg stom. Ze gaat er echt voor staan, net als ik zelf zou doen als iemand een plantenspuit op me richt.

Het spuiten heb ik geoefend door ongeveer de verschillende stappen van de opbouw bij A&R te gebruiken, maar dan bij de retreat ook meteen een koekje te geven. Dus eerst de fles touchen voor een koekje, toen een aai met de fles, toen een keer sprayen, 2 keer...enzovoorts. Alles met een doorhangend touwtje. Binnen een paar dagen kon ik een hele kant insprayen voor ze dacht aan weglopen. Nogsteeds probeer ik wel een aantal keer te belonen tijdens het sprayen, zodat ze erbij blijft en het te overzien is voor haar. Soms heb ik geen koekjes bij me en dan blijft ze toch netjes staan.

Bij A&R bleef ze rennen, nu kan ik haar op goede dagen los in de wei sprayen. Overigens ook omdat ik een andere soort vliegenspray heb van Sectolin, die sprayt heel zacht met weinig geluid. Hij werkt ook erg goed.

Een spons vind ik trouwens ook helemaal niet verkeerd voor een paard dat het naar vindt. Ik vind het fijn dat Myra gesprayt kan worden, maar gebruik nogsteeds vaak een spons. Zeker voor alles in de buurt van het hoofd en andere gevoelige plekken.
    Don’t trust reality. After all, it’s only a collective hunch.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik denk dat ik ook even weer wat meer voedselbeloning ga gebruiken,Whoopie blijft het naar vinden en idd het maakt uit wat voor sprayfles het is,sommige vindt ze wel erg vervelend. Ik begin eingenlijk iedere keer wel rustig en stop pas wanneer ze stilstaat, maar als ze de kans krijgt dan loopt ze weg. Eigenlijk doe ik het al een paar jaar zo maar comfortabel is ze er nog steeds niet mee, ze ondergaat het omdat ze weet dat ze er toch niet onderuit kan dat is het meer.
    Het hoofd spray ik nooit,doe wat op mijn hand en smeer dat op haar hoofd.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten