Hallo allemaal, ik ben net nieuw hier op het forum en heen verwezen door mijn instructrice..
De Merens die ik rij, is echt boos bij het opzadelen.
En ik moet ook toegeven dat het zadel wat ze nu heeft niet goed op haar past, en de eigenaren zijn druk op zoek naar een beter passend zadel. De Barefoot hebben we al gehad, maar die schoof nog meer dan het zadel wat ze nu hebben, dus nu wachten op de Torsion, maar dat terzijde.
Nu ben ik dan nog maar net begonnen met Parelli, maar ze pakt het super op en ik ben echt heel erg trots op haar!
Maar dat zadel is echt een probleem..
Ik zal de situatie een beetje schetsen, zodra ik al met het zadel kom aanlopen kijkt ze al boos, zodra ik het zadel ook maar dreig op haar rug te leggen gaat ze al in de ijzeren stang happen waar ze aan vast staat. En dat doet ze weer zodra ik het erop leg, ik het shabrakje verschuif, de singel pak.. eigenlijk bij elke handeling die ik doe. Ik heb een tijdje terug 45 minuten met het zadel voor haar gestaan, zelfs toen was ze boos.
Dus toen heb ik het anders aangepakt, zadel weg, en alleen shabrakje. Een half uur met het shabrakje lopen prutsen en friendly gamen. Met het shabrakje helemaal over haan heen wrijven en aan laten ruiken, maar ze bleef flippen.. Ik geef het bijna op
Ik heb ook ge-friendly gamed terwijl het zadel er al op lag..
Ook met het boomloze zadel terwijl die toch gewoon naar haar (iets te) bolle vorm ging vormen, bleef ze boos..
En ben nu echt ten einde raad, ik ben benieuwd wat er precies met dat schimmeltje was..
Bladwijzers