Zoals ik al in mijn dagboek geschreven heb hebben we een paardenparadijs gevonden voor onze knollies.
Nu hebben we Lady en Susse (paard van vriendin) al verhuisd naar de nieuwe afgezette weide. Opzich gaat dit helemaal goed zonder problemen. We hebben ze de eerste 2 dagen goed geobserveerd (lees... uren bij ze gezeten) en we hebben niks gezien van buikpijn ofzo. Lady is alleen een paar uur aan de diarree geweest maar die begon 1 minuut op de nieuwe weide dus dat was van de opwinding. Na een paar uur was dat ook weer over.
Nu heb ik Odet nog niet meegenomen. Het gras op de nieuwe weides staat 2 kontjes hoog. Het gras op de wei waar ze nu staat in echt gemillimeterd. Odet heeft bij de vorige eigenaar altijd voor op ijzers gestaan en die zijn er bij mij af gegaan. Ze is ooit hoefbevangen geweest zo'n 8 jaar geleden. Daarna nooit geen last meer gehad. Odet heeft wel snel de neiging om voor iets gevoelig te lopen maar dt is eigenlijk alleen als er steentjes in de ondergrond zitten. Ik de rijbak of de wei heb ik haar dat nog nooit zien doen.
De nieuwe weide is ong 1 km van de oude af en is goed te wandelen. Hoe kan ik deze overgang het beste laten verlopen. Overigens is het voor mij ook geen probleem om Odet nog 4 maanden te laten staan waar ze staat als dat beter is ook al kost dat veel geld extra.
Misschien hebben jullie nog meer tips over dingen waar ik op moet letten bij een nieuwe weide.
Ik hoor het graag van jullie ook als er nog meer vragen zijn.
Bladwijzers