Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: L2 hoe "echt " spelen ?

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

L2 hoe "echt " spelen ?

Hai,

Jullie hadden gelijk, het grondwerk in level 2 vindt Gam veeeeeel leuker. Het gaat best goed, ben zelfs al at liberty bezig.
    ALLEEn ...... Gam is zo enthousiast dat hij er een beetje ondeugend van wordt. Met circling game b.v. loopt hij met een ronde hals te showen en als ik hem vraag naar me toe te komen, komt tie gelijk oren naar voren, stout glanzende ogen etc.
    Heel leuk dus. Maar hoe kan ik hem dan nog wat meer laten spelen, buiten de games om ? Als ik b.v. een gat in de lucht spring en zwaai met de cs springt hij gelijk weer om een galopeert verder op de andere hand.
    Maar wat kan ik nog meer doen ? Hoe kan ik hem gelijk met mij laten galoperen b.v. ? Of, zoals ze op de video laten zien, opzij laten springe als de "mens" dat ook doet ?

Kortom, nieuwe speeloefeningen gevraagd !

Groetjes,

Maris

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Re: L2 hoe "echt " spelen ?

Heeee Maris!

Leuk om te horen dat het zo goed gaat!!! Jij hebt overigens wel geluk gehad dat Gam nu ergens anders staat he?

Ik hoorde nog van Josje dat je bij haar bent komen kijken. Heb je Tamara niet herkent/gezien? Zij staat nu al een tijdje op het plekje waar Josje noodgedwongen naar toe moest...

Gam tegelijk met jou laten galopperen kun je aanleren door de mama-papa techniek. Staat hier op de site beschreven, bij nieuwe oefeningen en challenges. Opzij laten springen enzo kun je ook d.m.v. de 'stick to me' game aanleren, maar zorg wel dat je je paard eerst goed duidelijk hebt gemaakt dat hij je persoonlijke ruimte moet respecteren
    Tamara is al vrij aanhankelijk en kan door zo'n spelletje iets te veel in mijn ruimte dringen (lees: botsen en dus geen respect hebben voor mijn iele persoontje hihihi)
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Forum Meubilair Callippo's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    49

Ook een leuke oefening voor een enthousiast paard is de 'falling leaf'. Staat bij nieuwe oefeningen wel beschreven. Hiermee kun je hem ook gelijk leren beter op afstand te blijven tijdens zulke acties
    Never underestimate the Universe

10% korting bij EquiPlay met code: 10%eraf

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

Hoi,

Ik ga gelijk kijken !!

Enne Linda - nee ik had Tamara niet gezien !!!! Maar niet alle paardenw aren zichtbaar op de wei .
    Wist niet dat je weg was op het andere adres. Heb je het nu naar je zin ??? Alleen kan Tamara daar niet zoveel buiten lopen, toch ?

JosJE ? Gewoon Jos hoor, of heeft ze bij jullie een "nieuwe" naam ?
    Was trouwens super blij dat Gam niet meer op de manege stond, pffff wat een stress daar. Je moet er toch niet aan denken dat je paard op de weg loopt !?

Groetjes,

Maris

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Hahaha, dan stond Tamara vast ergens achter de bomen verscholen achteraan

Tamara & ik zijn allebei erg blij met het nieuwe plekje, ze mag gewoon de gehele dag buiten lopen daar op de wei
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Dec 2004

Maar s'nachts toch niet ? En in de winter ????

Kan me heel goed voorstellen dat je weg bent gegaan waar Tamara stond. Was toch maar een gedoe de hele tijd. Zelf voeren, water halen, bijna geen gras etc.

Alleen wle jammer dat je niet echt veel buitenrijd mogelijkheden hebt waar je nu staat ( anders was ik misschien al lang daar naar toe verhuisd )

Groetjes,

Maris

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Maris
    Maar s'nachts toch niet ? En in de winter ????

Kan me heel goed voorstellen dat je weg bent gegaan waar Tamara stond. Was toch maar een gedoe de hele tijd. Zelf voeren, water halen, bijna geen gras etc.

Alleen wle jammer dat je niet echt veel buitenrijd mogelijkheden hebt waar je nu staat ( anders was ik misschien al lang daar naar toe verhuisd )

Groetjes,

Maris

's Nachts ook hoor! En in de winter misschien...is nog niet helemaal duidelijk, maar gelukkig zijn de stallen daar nog redelijk ruim. Ik moest trouwens weg bij het vorige plekje, want ze hadden teveel pony's ineens...tja...

Ik vind dat ik nu best veel buiten-rij mogelijkheden heb hoor. Kan nu veel meer kanten op dan voorheen eigenlijk en er is een bak natuurlijk om lekker in te oefenen

Bladwijzers

Forum Rechten