Pagina 7 van de 12 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste
Resultaten 91 tot 105 van de 166

Topic: wanneer red je een paard? (afspl tehuis ruin gezocht, sandro)

  1. #91
    Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Berichten
    18.435
    Dagboek Berichten
    27

    Re:wanneer redt je een paard? (afspl tehuis ruin gezocht, sandro)

    Persoonlijk vindt ik het wel belangrijk dat dieren hier aangeboden kunnen worden, je hoeft er niets mee te doen als jij dat niet wilt. Kijk als iemand al schrijft een dier moet binnen 2 weken weg want anders moet het naar de slacht en ik ken het paard en eigenaar niet, dan voel ik mij niet aangesproken en doe ik er niets mee. Op die manier krijg je denk ik vanzelf een onderscheid.
    Ik heb er moeite mee dat het niet meer kan omdat sommige mensen hier vinden dat die dieren niet gered mogen worden terwijl anderen dat mischien wel zouden willen.

    Ik vindt dit iets zeer persoonlijk het is een visie niet iets feitelijks wat je kunt omschrijven, waarom geen respect voor elkaars ideeen en iedereen in zijn waarde laten, dan kan iedereen die zich aangesproken voelt reageren op zo,n advertentie en diegene die er niets mee wil die reageert er niet op.
    Groetjes Janneke

    Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden





  2. #92
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:wanneer redt je een paard? (afspl tehuis ruin gezocht, sandro)

    @ Marleenz.
    Ik begrijp dat het misschien wat discriminerend over kan komen. Maar dit forum werkt op een vrij unieke manier denk ik, dat vanaf een stuk of 1000 posts alle leden elkaar minsten een keer, maar vaak meer, zo ongeveer hebben ontmoet en elkaar vrij goed kennen.
    Marleenz, voor mij ben je gewoon een nieuweling, net als heel veel anderen die de laatste maanden zich hebben aangemeld. Ik weet weinig van je, heb nog weinig of niets van je gezien, en ken je dus nog niet.
    Dat veranderd als deelgenomen wordt aan playdays, evenementen, bbqs enzovoort.
    Ik denk dat het vrijwel onmogelijk is om 1000 posts neer te pennen, zonder dat daar inhoudelijke posts in zitten. Natuurlijk, het is een getal. Maar je moet ergens een grens trekken. waar deze grens gaat liggen (ow ja, en OF deze er komt) dat ligt nog altijd bij "the big boss, Eveline".

  3. #93
    Forum Meubilair Marleenz's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Eerbeek
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.991

    Re:wanneer redt je een paard? (afspl tehuis ruin gezocht, sandro)

    @ Marleenz.
    Ik begrijp dat het misschien wat discriminerend over kan komen. Maar dit forum werkt op een vrij unieke manier denk ik, dat vanaf een stuk of 1000 posts alle leden elkaar minsten een keer, maar vaak meer, zo ongeveer hebben ontmoet en elkaar vrij goed kennen.
    Marleenz, voor mij ben je gewoon een nieuweling, net als heel veel anderen die de laatste maanden zich hebben aangemeld. Ik weet weinig van je, heb nog weinig of niets van je gezien, en ken je dus nog niet.
    Dat veranderd als deelgenomen wordt aan playdays, evenementen, bbqs enzovoort.
    Ik denk dat het vrijwel onmogelijk is om 1000 posts neer te pennen, zonder dat daar inhoudelijke posts in zitten. Natuurlijk, het is een getal. Maar je moet ergens een grens trekken. waar deze grens gaat liggen (ow ja, en OF deze er komt) dat ligt nog altijd bij "the big boss, Eveline".
    Is voor mij duidelijk bedankt voor je reactie erop. Moet inderdaad nog veel leren over "hoe het hier werkt" dus ben hiermee alweer een stukje verder.



    Stop thinking, start feeling

  4. #94
    Forum Meubilair Marleenz's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Locatie
    Eerbeek
    Leeftijd
    39
    Berichten
    2.991

    Re:wanneer redt je een paard? (afspl tehuis ruin gezocht, sandro)

    Marleenz, voor mij ben je gewoon een nieuweling, net als heel veel anderen die de laatste maanden zich hebben aangemeld. Ik weet weinig van je, heb nog weinig of niets van je gezien, en ken je dus nog niet.
    Daarbij was het ook niet mijn intentie om het te laten overkomen alsof ik "anders" zou zijn in tegendeel..



    Stop thinking, start feeling

  5. #95
    Forum Meubilair willeke's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Locatie
    Hasselt (B)
    Leeftijd
    41
    Berichten
    3.718
    Dagboek Berichten
    3

    Re:wanneer redt je een paard? (afspl tehuis ruin gezocht, sandro)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door lila
    Er mag van mij een groep worden gemaakt, waar forumleden die daar prijs op stellen lid van kunnen worden (zoals de "Belgjes") en dat ze dan dáár paarden van kennissen aanbieden. Zelf bij de blauwe buren mag je bij de gewonde advertenties geen paarden aanbieden die niet van jou zijn. Dat moet daar bij de commerciele advertenties. Duidelijk gescheiden dus. Gewoon om even aan te geven dat het niet heel uitzonderlijk is om er paal en perk aan te stellen.
    Nogmaals: bij forumleden kén je het verhaal, de achtergrond van het dier, de soms moeilijk omstandigheden waaronder het gebeuren moet. Dat we daar niet iedereen over één kam scheren moge duidelijk zijn. Dat heeft idd te maken met het aantal posts, hoe lang ben je al lid, hoe actief ben je, hoe discussieer je mee (of niet), hoe inhoudelijk zijn je reacties. Vandaar mijn voorstel van minstens een flínk aantal posts. We leven vaak intens met elkaar mee, helpen elkaar waar nodig, ook met het zoeken naar een goed huis. Omdat je elkaar beter kent is er vaak ook begrip voor de omstandigheden; als je nuchter kijkt zijn daar nu eenmaal verschillen in, helaas scheert Willeke iedereen over 1 kam; in vind dat erg naar en onverdiend naar Trea toe !!! Niet in het minst qua timing. Bah. Als we hier werkten met kaarten kreeg je van mij "rood".
    Wil je kennissen helpen met het zoeken van een huis voor hún dier, adverteer dan op marktplaats, krantjes, marktnet; er zijn zóveel plekker waar dat speciaal kán. Niet hier alstublieft. Laten we hier in vraag en aanbod gewoon halsters, zadels en aanverwanten verhandelen en dan idd zo nu en dan een dier van één van ons die helaas een andere thuis nodig heeft. Dan kunnen we er ook voor gáán.
    Jammer dat je zo over me denkt Lila. Dit is gewoon eenmaal een gevoel dat ik hier krijg. Ik heb hoe langer hoe minder zin om nog te posten (zal ongetwijfeld wel opgevallen zijn, want ik post zowat alleen nog maar in de ochtend topics en voor de rest quasi nergens meer. Misschien draag ik inderdaad niet genoeg bij om evenveel krediet te krijgen als sommige anderen hier. het stelt me gewoon erg teleur. En ik ben het met Mieke eens. Paarden kunnen niet genoeg kansen krijgen, maar naar mensen is men hier vaak minder vergevingsgezind. Too bad. Het is gewoon jammer dat er mensen zijn die zich door uitspraken die nogal cru overkomen gewoon werkelijk slecht voelen en nog dieper in de put geduwd worden.

  6. #96
    Actief Forumlid GypsyDiamonds's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Leeftijd
    44
    Berichten
    144

    Re:wanneer redt je een paard? (afspl tehuis ruin gezocht, sandro)

    Ook ik ben een nieuweling, maar ben wel van mening dat aanbieden van een paard van een ander op andere fora en de grote gele aanbiedsite's hiervoor beter op zijn plaats zijn. Eigen paarden aanbieden vind ik oke, maar bemiddelen voor andere paarden kan ook middels andere wegen. Mensen hier kennen de eigenaar van het paard niet en ik denk dat het clubje lieve mensen hier wel graag wil weten waar het paardje vandaan komt en hoe de eigenaars in het leven staan met betrekking tot het aangeboden paardje. Het commercieel aanbieden van paarden vind ik op een forum als dit eigenlijk ook not-done, dat ligt naar mijn idee niet in de aard van dit forum. Kan het mishebben, omdat ik een nieuweling ben

    Over het redden van een paard: klinkt heel hard, maar ik red liever een veulen wat een heel leven voor zich heeft als een oud paard wat vanalles mankeert en waarbij de vraag luidt of hij nog wel kwaliteit van leven heeft.
    Kwaliteit van leven vind ik voor een paard pijnloos kunnen lopen en kunnen eten in de wei en zichzelf in de hiërarchie en de samenstelling van de kudde kunnen aanpassen en hierin ook mee kunnen. Een oud paard wat veel pijn heeft en steeds het onderspit delft in de kudde en wat ook niet meer eet zonder uitzicht op verbetering verdient een ander soort redding en dat is de regenboogbrug. Een oud paard wat verder gezond is kan nog prima een nieuw adresje krijgen, maar heel hard gezegd zal dat niet bij mij zijn.. Om een reden die al eerder is genoemd, bij elke redding van een oud paard, gaat een jong paard naar de slacht. Omdat ik een oud paard zou hebben gered, is er geen ruimte voor het jonge paard, want ik kan niet ŕlles redden.. met het jonge paard blijft mee heen en weer gezeuld worden en uiteindelijk belandt hij bij de slager na een handelsleventje.. Dan laat ik toch liever het oude paard gaan en mag het jonge paard zijn leventje in mijn wei slijten.. Dat heeft niets te maken met afdanken van oude paarden maar met wat ik acceptabel vindt voor het verdere leven van een paard. Een jong paard zou ik nog 30 jaar een fijn leven kunnen geven als het in goede gezondheid blijft, het oudere paard, 2 misschien 3 jaar?? Ik investeer liever mijn tijd en liefde in iets wat blijvender is en waarvan ik niet zo snel afscheid moet nemen, gezien afscheid nemen van een paard echt een hel is..

  7. #97

    Re:wanneer redt je een paard? (afspl tehuis ruin gezocht, sandro)

    @ gypsydiamonds.... Ik persoonlijk vind het een beetje een rare benadering om te zeggen ik "red" liever een jong dier dan een oud dier want van een jong dier kan ik nog langer plezier hebben. Helaas sterven er genoeg dieren en mensen op te jonge leeftijd. Dus leeftijd staat niet persee voor een langere levensverwachting.

    Daarbij kan je het ook omdraaien.... dat veulen heeft veel meer kans om door een ander gered te worden dan het oude paard.

    Draai het eens om.....

    Red je liever een jong dier wat van alles mankeert of een oud dier wat om zijn leeftijd is afgedankt maar verder gezond is?

    www.niettevermijden.com

  8. #98
    Actief Forumlid GypsyDiamonds's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Locatie
    Alphen aan den Rijn
    Leeftijd
    44
    Berichten
    144

    Re:wanneer redt je een paard? (afspl tehuis ruin gezocht, sandro)

    Ik ben inderdaad niet volledig geweest in mijn reactie..

    het gaat mij er niet helemaal om dat IK er pezier aan heb, maar het paard.. Tuurlijk is het leuker dat je je vriendje langer bij je mag hebben, maar daar moet het paard ook wel gelukkig mee zijn..

    Ik denk dat als een dier echt vanalles mankeert, waardoor hij geen kwaliteit van leven heeft er maar 1 soort redding is.. En dat is géén lang en ongelukkig leven.. Zijn leeftijd is hieraan volledig ondergeschikt. Kwaliteit van leven hoort voorop te staan

    Dat een jonge leeftijd niet automatisch een langere levensverwachting geeft, ben ik me wel degelijk van bewust. Over twee jaar ben ik ouder als mijn moeder ooit geworden is, mits ik het zelf ook nog mag halen en ik ben nu nog geen 30 jaar maar de kans op een langere levensverwachting is wel een stuk groter.

    Voorlopig heb ik zowiezo niet de financiën en de ruimte om er überhaupt 1 te "redden". 4 is hier echt de max..

    Buiten dat is de term "redden" vaak gebruikt als redden van de slacht.. Iets wat mij zowiezo al tegen staat. Een paard is niet altijd beter af als hij daarvan gered wordt.
    Ik spreek liever van het geven van een goed en liefdevol thuis met een paardwaardig bestaan als de term "redden"..

  9. #99
    Actief Forumlid Sarah's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004
    Locatie
    Friesland
    Berichten
    373

    Re:wanneer redt je een paard? (afspl tehuis ruin gezocht, sandro)

    Nou idd. Toen ik naar het asiel ging voor een kat heb ik specifiek naar een kat gezocht die al wat ouder was en misschien daarom juist moeilijker een ander tehuis zou krijgen. Dat is nou mijn principe. Ik voel me daar juist goed bij. Helaas is een paard duurder, maar net zoals die kat een dier wat het verdient een goede plek te krijgen.

    Ik denk niet dat je vanaf een x aantal berichten iemand kent. Je ziet nu al dat mensen maar onzin berichten schrijven om in de dagboeken te kunnen lezen. Ik kan heel veel schrijven hier op het forum, zonder dat jullie mij echt leren kennen. Dat is niet zo moeilijk.

    Ook ik zou het jammer vinden als er geen paarden van kennissen meer aangeboden mogen worden. Ik zou het zelf ook voor een ander doen denk ik, als dat nodig is. Liever hier dan op marktplaats o.i.d. Ik snap dat 'jullie' (en dat bedoel ik algemeen ) elkaar beter kennen met alle voordelen van dien en dat je dan helpt met zoeken etc. maar wat nou als een meelezer het leest en het betreffende dier vindt toch nog een fijne plaats? Die kans is dan ook verkeken met zo'n regel. Wellicht gaat het om een jong, gezond paard, maar gaat de eigenaar failliet. Dan is er ook snel een plek nodig. Er zijn zoveel situaties te bedenken waarin het wel zinvol kan zijn..... Denk ik

  10. #100
    Actief Forumlid issiem's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.300

    Re:wanneer redt je een paard? (afspl tehuis ruin gezocht, sandro)

    Moet er niet aan denken dat ik een van mn paarden weg zou moeten doen en doe er ook alles aan, in mijn macht, om ze te behouden. Er is bij mij al vroeg ingepeperd dat je de verantwoordelijkheid voor een dier serieus moet nemen, en je zelf verantwoordelijk bent voor zijn/haar welzijn. Het wegdoen omdat het niet meer uitkomt is bij ons thuis geen issue! Lastig soms maar ben toch erg blij met dit ingesleten principe :P

    Inderdaad... een jong dier komt sneller op een nieuwe plek terecht dan een oud(er) dier, paarden hebben nog het voordeel dat ze meer ervaring hebben wanneer ze ouder zijn en dat er makkelijker een match te maken is tov bijv honden.

    Vwb honden, waar ik idolaat van ben, ga ik voor een herplaatsingshond. Het ras maakt het wel wat lastiger, er zijn veel verknipte rottweilers, toch is het meerdere malen gelukt om een goede herplaatsingshond op te kunnen nemen, die we tot de dood een goede plek hebben kunnen geven.

    Ik zie ook niet in waarom je hier regels moet plaatsen om een dier een nieuwe plek te willen bieden, alles in het belang van het dier. Zou sneu zijn als er door deze regels er een goede plaatsing misgelopen zou worden. Daarbij hebben enkele hardcore forumleden door dit forum een goede plek plek gevonden voor hun paard (om ze vervolgens weer te vervangen door een nieuw project, wat ik persoonlijk dan weer weinig begrip voor heb... maar goed, ieder zijn keuze). Het dient nergens toe om de oude garde, waar Lila het over heeft, om die meer credits te geven in deze dan de newbies. Het gaat om het paard, niet om de status die je op dit forum denkt bereikt te hebben. It's all about the horse??? right?

    Verder ben ik van mening dat je bij de bron moet beginnen... mensen die een veulentje fokken omdat het 'leuk is' en dan vooral nog de 'kruisingen' of gefokt met slechte ouders, zonder zich af te vragen of de verantwoording te nemen om het dier tot oudsher te verzorgen.
    "The technique is not important; it is the respect that follows that matters." -Pat Parelli

  11. #101
    Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Locatie
    NH
    Berichten
    9.712
    Dagboek Berichten
    12

    Re:wanneer redt je een paard? (afspl tehuis ruin gezocht, sandro)

    Met mijn genoemde aantal van minimaal 100 posts hoop ik dat er dan mensen posten die we wat beter kénnen, wiens dieren we beter kennen en dan ook beter kunnen helpen zoeken naar een oplossing, terwijl bij de newbies er vaak zeer schaarse info komt. Als het ook nog eens blijkt te gaan om het dier van een kennis, dan komen we er al helemaal lastig achter. Het heeft dus niets te maken met opgebouwde credits of hoe je dat noemen wilt, het heeft te maken met elkaar kennen of niet. Wat mij betreft zou de grens om ergens te kunnen lezen/posten op meer fronten flink omhoog mogen. Er zijn veel mensen lid die in het begin wel posten, maar daarna alleen maar consumeren. Maar dat is weer een heel andere discussie en ik weet dat Evi dat zéker niet zal willen. En het is nog altijd haar geesteskind.
    Ben het heel erg eens met je laatste opmerking, Isla, over de fokkerij .

  12. #102

    Re:wanneer redt je een paard? (afspl tehuis ruin gezocht, sandro)

    Ik heb als cavia fokster vaak de schuld gekregen van de overvolle opvanghuizen voor cavia's. Ik vind en vond het klink klare onzin. Ten eerste zitten er in de opvanghuizen niet de kwaliteit dieren die ik fokte. Dat waren de broodfokdieren. Dat verschil in dieren is helaas goed te zien. Ik verkocht zelf ook wel eens aan een particulier maar dat waren nooit verkopen van langs komen uitzoeken en weg wezen met cavia. Ik stelde ook mijn eisen dat dieren nooit alleen werden gehouden enz. De prijs van mijn dieren lag misschien wel op het dubbele als in de dierenwinkel. Ik ben namelijk van mening dat dierenwinkel te goedkoop verkopen zodat mensen de waarde van hun dier vaak niet meer zien (kromme benaderin) Maar hoe vaak hoor je niet.... Tja mijn cavia is ziek maar ik ga toch niet naar een dure DA want voor 5 euro heb ik een nieuwe op MP. Hoe kan een fokker nou verantwoordelijk zijn voor zulk soort stomme gedachtes.

    Ik zag ook vaak mensen die als particulier ff een nestjes fokte. Dat waren dingen waar ik van baalde. Wat heb je liever..... een dier gefokt door een serieuse fokker die weet wat hij doet en weet dat zijn fokdieren en foklijnen gezond zijn.

    OF

    particulieren die zomaar ff 2 dieren bij elkaar zetten omdat ze denken dat het "leuke"jongen geeft met alle risico's voor de dieren.


    Ik vind dus dat je niet fokkers over 1 kam kan scheren en ze al helemaal niet de schuld kan geven dat andere mensen hun verantwoordelijkheid niet na komen.

    Daarbij vind ik het bij een hoop dier soorten zo (ik weet niet hoe dat bij paarden zit) dat de opvanghuizen er ook schuld aan hebben. Er staan gewoon advertenties op marktplaats met teksten als.... Kunt u niet meer voor u cavia of konijn zorgen breng hem maar gerust bij ons wa hebben nog plek in onze opvang. Het wordt de mensen wel heel makkelijk gemaakt een dier weg te doen en ik denk ook dat dat is wat vele hier bedoelen als mens zegt ... als wij niet altijd te hulp schieten mensen hun verantwoording meer moeten nemen.
    www.niettevermijden.com

  13. #103
    Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Locatie
    hollandscheveld
    Leeftijd
    41
    Berichten
    11.975
    Dagboek Berichten
    17

    Re:wanneer redt je een paard? (afspl tehuis ruin gezocht, sandro)

    Dank jullie voor dit topic
    Onlangs kreeg ik de mogelijkheid aangeboden om Shanna zeer betaalbaar te laten dekken door een kruising mustang x PRE. Ik ben totaal verliefd op dit ras en sta in twijfel of ik volgend jaar Shanna zal laten dekken.
    Ik zal bepaalde onderwerpen in dit topic zéker ter overweging nemen. Het is zo leuk, een veulen fokken bij je eigen paard. Maar als je hem niet kunt houden, is je veulen toch een "nutteloze" kruising, en zij het een van de vele, maar weer een paard die de overvolle markt nog voller maakt.
    Niet dat ik nu al besloten heb om het hele plan te laten varen, maar het weegt zeker wel mee in deze beslissing.

  14. #104

    Re:wanneer redt je een paard? (afspl tehuis ruin gezocht, sandro)

    Ik ga ff door op het fok verhaal....

    Laatstzij een vriendin tegen mij.... ik wil graag een veulen hebben van mijn paard want het lijkt mij zo leuk iets van mijn eigen paard te hebben. Opzich vond ik dat al een vreemde opmerking want je krijgt al zoveel van je paard. Daarna kwam het verhaal ach een veulen is zo schattig. En ze zijn ook wel schattig maar persoonlijk heb ik net zopveel misschien wel meer met een volwassen dier met een eigen karakter.

    Wat mensen vaak niet realiseren is dat iedere zwangerschap zijn risico's met zich mee brengen er kunnen veel complicaties optreden en je kan je merrie wel verliezen. Tuulk je hebt een grotere kans dat alles goed gaat maar je kan er in mijn optiek ook niet zomdaar over heen stappen.

    Toen ik laatst de kans kreeg om Odet door een goede fjorden hengst te laten dekken is dat voor mij de reden geweest om het niet te doen. Terwijl het gaat om beide dieren met zeker goede paieren. En ik dan nog zelf het veulen zou willen houden wilde ik toch het risico niet lopen mij mijn paardensoulmate meissie.

    www.niettevermijden.com

  15. #105
    Actief Forumlid Sita's Avatar
    Aangemeld
    Dec 2008
    Locatie
    paardjes in Kasterlee
    Leeftijd
    37
    Berichten
    455

    Re:wanneer redt je een paard? (afspl tehuis ruin gezocht, sandro)

    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door amethist
    Ik ga ff door op het fok verhaal....

    Laatstzij een vriendin tegen mij.... ik wil graag een veulen hebben van mijn paard want het lijkt mij zo leuk iets van mijn eigen paard te hebben. Opzich vond ik dat al een vreemde opmerking want je krijgt al zoveel van je paard. Daarna kwam het verhaal ach een veulen is zo schattig. En ze zijn ook wel schattig maar persoonlijk heb ik net zopveel misschien wel meer met een volwassen dier met een eigen karakter.


    ik heb mensen al krak dezelfde reden weten geven als het over babies gaat ook! om iets van mij te hebben en er is toch niets schattiger dan zo'n klein babietje.

    maar ik ben het er wel mee eens dat we beter richting kwaliteit zouden fokken ipv kwantiteit. vraag je eerst af wat de bedoeling van de fok is voor je je paard laat dekken en met een veulen zit dat je aan de straatstenen niet kwijt raakt.
    ik kreeg ooit als tip tegen de zomerexceem om sita elk jaar te laten dekken. naar het schijnt hebben sommige merries veel minder jeuk als ze drachtig zijn of met een veulen aan de voet staan. en waar ga ik dan met die eindeloze reeks papierloze veulens naartoe??? ow nog niet over nagedacht is het antwoord dan...
    Hinnik!

Pagina 7 van de 12 EersteEerste ... 56789 ... LaatsteLaatste

Bladwijzers

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw posts niet wijzigen
  •