Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12
Resultaten 16 tot 23 van de 23

Topic: Pony loopt rondjes

Forum Meubilair Anouk's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2006
    Leeftijd
    35

Re:Pony loopt rondjes

Hoi hoi!

Heel herken baar, de shetlander bij ons staat halve dagen in de zandpaddock voor zijn hoefbevangenheid. Hij begint dan ik denk uit verveling ook rondjes te lopen, soms maakt hij 8tjes, vierkanten etc etc. En elke keer exacte het zelfde, zo typisch. We vinden het eigelijk beetje erg zielig maar als we hem op het gras zetten word hij hardstikke ziek dus..

Slank is hij wel ondertussen
    Anouk Dahrs 1* Parelli Professional
    www.anoukdahrs.nl
    www.parelli.nl

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Als ik het goed zie heeft hij een normale vliegendeken om (volgens mij harry horse). Ik had deze deken ook vorig jaar gekocht, maar hij NIET geschikt voor excemers, kleine mugjes gaan er zo doorheen!
    Ik adviseer de eigenaresse dan ook om een echte exceemdeken te kopen. dat zal waarschijnlijk al een boel stress schelen.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sandra
    Als ik het goed zie heeft hij een normale vliegendeken om (volgens mij harry horse). Ik had deze deken ook vorig jaar gekocht, maar hij NIET geschikt voor excemers, kleine mugjes gaan er zo doorheen!
    Ik adviseer de eigenaresse dan ook om een echte exceemdeken te kopen. dat zal waarschijnlijk al een boel stress schelen.
    Eens (kan de deken ook niet goed beoordelen hier, maar wel het principe van grote verschil tussen een gewone vs. exceemdeken bij exceempaarden). Paard komt zo ook niet aan eten toe zeg! Heb er wel van gehoord dat exceempaarden dit doen om idd de beestjes van zich weg te houden.

Actief Forumlid Auky's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2006

Inderdaad, een goede eczeemdeken op en eventueel nog inspuiten met anti-vlieg.
    Zoals lila zegt, ze zijn hier vaak zo druk mee dat ze niet (genoeg) eten.
    There's nothing you can't do when the horse becomes a part of you.

ja het ziet er idd uit zoals ik ook dat beeld heb van die ponys die dan niet alleen liepen maar met zijn drietjes. Alle 3 SE trouwens.
    En de rest stond te eten, zoals je ook op het filmpje kan zien.
    Arm paardje...
    Maar bevestig wat de andere zeiden over de deken, laat de eigenaresse een echte eczeem deken kopen die zijn veel beter.
    Misschien ook in zware tijden een hoofdkapje, ook al ziet dat er "zielig" uit, het helpt wel voor de rust.
    wat mij zo overkomt van het filmpje is dat ze idd op deze manier een vorm van rust zoekt en dat waarschijnlijk uit in neurotisch gedrag.
    Zeker als de pony het nu pas doet, zo snel mogelijk proberen te stoppen anders krijg je een vorm van overbelasting van het lichaam en kan de kwaal erger worden dan het middel. En buigt het om in een gewoonte gedrag, zie het dan nog maar te veranderen.

Actief Forumlid Jolijn89's Avatar
    Aangemeld
    Jul 2005

Ziet er eigenlijk best eng uit... En ik vind het ook raar dat dit door jeuk zou komen? Het kan natuurlijk.

Moet ik wel zeggen dat ik ooit een konijn had (misschien grappige vergelijking ) maar dat huppelde steeds rond in dezelfde cirkel. Ook dat vond ik eng en we zijn dan naar de dierenarts gegaan. Bij hem was dat een zenuwziekte, die beholpen werd door een spuitje. Eerlijk gezegd, ik was ongeveer 10jaar, veel details weet ik daar niet van.
    Misschien heeft dit er helemaal niets mee te maken. Maar ik wil ermee zeggen dat het misschien toch iets anders is dan jeuk.

Eczeempaarden hebben zijn zeker ook gebaat met een goede inloopstal, bij ons heeft dat zeker zijn diensten bewezen.
    In de zomer maken ze er meer gebruik van dan in de winter...

Super Moderator senta's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2009
    Dagboek Berichten
    121

Het lijkt wel stereotype gedrag en dat duidt op een flinke dosis stress. Je ziet het ook wel bij dierentuindieren die in een te klein hok zitten of te weinig afleiding hebben. Door steeds hetzelfde te doen verdooft het dier zichzelf enigzins. Een echte exceemdeken is eigenlijk wel het beste en meest praktisch om hier wat aan te doen.
    "A horse doesn't care how much you know until he knows how much you care." - Pat Parelli

Pagina 2 van de 2 EersteEerste 12

Bladwijzers

Forum Rechten