Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Mening boek Natural Horse-Man-Ship van Parelli

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Mening boek Natural Horse-Man-Ship van Parelli

Misschien is het al veel vaker besproken hoor maar zag zo gauw geen eerder topic.. Maar wat ik me afvroeg: hoe vinden jullie het boek Natural Horse-Man-Ship van Parelli?
    Ik heb (als Parelli-leek zijnde) het boek gisteren gekocht en dus nog maar een klein stukje gelezen. Tot dusver vind ik het wel erg duidelijk maar ik weet niet of ik hier ook echt mee aan de slag kan. Waarschijnlijk is daar toch een level 1 pakket voor nodig. Hoe vinden jullie het boek?

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re: Mening boek Natural Horse-Man-Ship van Parelli

Hoi Mellien.
    Het boek van parelli is eigenlijk de hele theoretische achtergrond waarop de PNH-methode is gebaseerd. Er staat in waarom je dingen doet, hoe paarden hierop reageren en waarom zij zo reageren, etc. Super leerzaam en er zitten vast veel eye-openers voor je in (als je even woorden als "blootrijdekje" wegdenkt). Maar het is geen handleiding om mee aan de gang te gaan. Er staat niet stap voor stap in beschreven hoe alles gaat en zonder het pakket kom je toch heel wat puzzlestukjes te kort.
    Maar het is een begin, in elk geval!

Actief Forumlid P a i s's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Hey Mellien. Ik vind het boek niet zo. Zelf vond ik het nogal saai () en volgens mij heb ik het niet eens uitgelezen... Ik ben er laatst opnieuw in begonnen, maar weer gestrand. Het pakket is echt noodzakelijk als je aan de slag wilt, maar daar kun je je vanaf morgen helemaal op uitleven
    Is ith a earthquake?! ____________
    _____________ Is it Thor, the GOD of the Thunder?!

Oooh no no! It's unbelievable! Its tha Bie Ba Borus!!!

Actief Forumlid spinner's Avatar
    Aangemeld
    Nov 2004

Hoi
    Toen ik dus net begon met parelli heb ik dat boek als eerst gelezen, omdat het levelpakket toch wel erg duur was. Zoals Sandra vermelde zitten er wel veel eye-openers in en het theorie verhaal is wel interessant.
    Helaas kwam ik niet echt verder met de games die erin beschreven stonden.
    Zonder de praktijkoefeningen daadwerkelijk te zien vond ik het erg moeilijk om ze zelf in praktijk te brengen.
    Ik zou het boek aanraden als je nog niet zeker weet of parelli iets voor je is en er net even iets meer van wil weten, maar er nog niet teveel geld aan wil uitgeven.
    wat een paard onder spanning doet, doet hij zonder begrip, en met net zo weinig gratie als een danser zou hebben die geslagen wordt

*nieuw*
    Aangemeld
    Apr 2005

ik vind het boek wel ok maar meer als achtergrondinformatie, want het wordt niet duidelijk uitgelegd wat je moet doen enzo en in de pakketten wel. Maar er staan idd wel eye openers in en principes voor nh. dus wel ok
    ...

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Hoi!
    Ik vond het boek in eerste instantie wel interessant maar moet zeggen dat ik nog niet erg ver gekomen ben . Ik leen nu Pais`level 1 pakket en aangezien dat wat meer to the point is ben ik dat nu eerst aan het bestuderen. Wel lijkt het Parelli boek me goed als eerste kennismaking en gewoon handig te hebben.

Forum Meubilair Linda's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    44
    Dagboek Berichten
    33

Hmmm, blijkbaar is de Nederlandse vertaling dan echt wel slecht, want ik heb de Engelse versie en vond het een hartstikke leuk en interessant boek
    Good, better, best, never let it rest. Get your good better and your better best!

Bladwijzers

Forum Rechten