Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: Angst onder het zadel

Angst onder het zadel

Het is heel erg gek maar onder het zadel is mijn tinker ruin minx erg bang aan 1 kant van de bak. Met grondwerk is er niks loos en is hij supper braaf. Ook als ik achter hem loop met 2 lange lijnen. En onder het zadel als er iemand bij E staat (de enge kant) gaat het goed, maar als ik alleen ben krijg ik hem er niet langs. Op geen manier. Wat kan ik het beste gaan doen. Ik stop iedere keer vrij snel als ik al 50 cm dichter bij de bakrand ben.. Of ik ben niet consequent genoeg ofzo.. ik weet het niet! Hij doet echt gek. Nek vast zitten, hoofd draaien, rond lopen in een boogje met zijn lichaam en wijken naar links of rechts van de bakrand af.

Help!?

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    42
    Dagboek Berichten
    17

Re:Angst onder het zadel

Tja moeilijk om hier zo iets over te zeggen.
    In elk geval kan het voor een paard héél anders zijn als je ernaast loopt of wanneer je op zijn rug zit. Ook omdat het voor JOU wellicht heel anders voelt (minder confident?)
    Mijn advies?
    Kijk eens of je door patronen te rijden de aandacht kan afleiden van zijn angst voor "iets" bij de bakrand.
    ga bv achtjes rijden op het midden en maak ze heel langzaam groter. Als je paard bang wordt blijf je gewoon doorgaan met achtjes rijden. Paarden worden rustig van patronen, dus misschien helpt dit voor je.

Hoi,

Hoe is je driving game in zone 3 op de grond langs de enge kant?

Groetjes
    Roos
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Hoi,

Hoe is je driving game in zone 3 op de grond langs de enge kant?

Groetjes
    Roos
    Haha dit klinkt heel erg dom! Maar wat houd het ongeveer in? Ik ben niet zo goed met al die termen

Bladwijzers

Forum Rechten