Resultaten 1 tot 7 van de 7

Topic: Graaskorf en levensduur

Graaskorf en levensduur

Vorig jaar heb ik een graaskorf voor Fjalar gekocht, een harry's horse. Die heeft hij zo'n 3 maanden om gehad en daarna was het gat onderin zo'n beetje 2x zo groot en het rubber een stuk dunner. Nu heeft hij 'm sinds een week of 2 weer om en het gat is nog groter en het rubber zo dun dat het niet lang meer duurt tot het doorschijnend wordt.

Vind dat toch wel een korte levensduur voor zo'n graaskorf. Fjalar graast er gewoon rustig mee, hij doet geen pogingen om het ding te vermoorden of af te krijgen, hij schuurt er niet mee.

Zit er nu over te denken om maar een nieuwe aan te schaffen, maar dan wil ik wel graag één die langer mee gaat.
    Wat zijn jullie ervaringen over de levenduur van verschillende soorten graaskorven? Zijn er merken die duidelijk steviger zijn?
    Surrender to fun!

Re:Graaskorf en levensduur

Ik denk dat het erg aan de manier van grazen ligt, de ondergrond of aan het paard. Enya heeft de hare ook sinds vorig jaar om. Het gat is niet groter, het rubber niet dunner. Enya is er ook mee afgevallen, misschien eet ze anders dan Fjalar?

Actief Forumlid Loesjevos's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2009

Bij mijn shet slijt het grasmasker ook enorm snel, wat wij doen is altijd na een tijdje met speciaal spul er weer een dikkere laag in maken. Maar dit jaar heeft de shet grasmasker niet meer om, maar een kale wei gekregen.
    Het Trekpaard "Een Levend Monument"

Forum Meubilair Wendela's Avatar
    Aangemeld
    May 2010
    Leeftijd
    43

Ik heb vorig jaar ook dezelfde graaskorf geprobeerd. Maar mijn paard houdt niet zo van dat soort dingen (understatement.. ). Dus toen ik een half uurtje later terug kwam lag de onderkant er af en was hij er heel rustig mee aan het grazen 'kijk Wen hoe makkelijk dat nu gaat'

Tsja ik was dus ook niet zo tevreden over de kwaliteit.. Maar ik hoorde van stalgenoten dat de graaskorf die je bij paardendrogist.nl kan bestellen echt veel steviger is. Die is alleen ook een heel stuk duurder..

Succes!

Forumlid
    Aangemeld
    Jun 2006
    Leeftijd
    40

Voor mijn shet heb ik er een van Best Friend. maar wel al van een paar jaar oud. Het model wat ze op de Equiday mee hadden leek wel een stuk sterker.
    Helaas is het bodem gat ook erg groot geworden waardoor de bodem bijna weg is.
    Ook al een nieuwe bodem erin gezet van dik rubber. Helaas is deze ook weer weg gesleten.
    Nu maar weer een nieuwe kopen.

Wat mij alleen is opgevallen is dat niet alleen de bodem slijt maar ook de voortanden, zou dat kunnen komen door het schrapen over het rubber?
    Nu ben ik eigelijk wel een beetje bang dat hij straks geen tanden meer overhoud als het daar aan zou liggen.
    Hebben jullie daar ervaring mee?

Samen de bergen van de Ardennen beklimmen, dan krijg je echt een band met je paard!

Forum Meubilair dekoezegtboe's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2005
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    24

het hangt af van het paard.
    Snowdon heeft met zijn eerste graasmasker anderhalf seizoen gedaan.
    Sietske daarintegen moest iedere drie maanden een nieuwe.

ik ben tot nu toe 3 merken tegen gekomen
    harryhorse, imperial riding en best friend.

die van IR beviel mij het beste.
    Snowdon, ik denk dat Sietske (28-12-2009) en Netam (21-9-2007) samen op een wolkje naar ons kijken en er altijd zijn om ons te helpen! fijn he

Hm, anders eten, hij graast rustig. Maar of hij met z'n tanden steeds over het rubber schraapt, dat weet ik dan weer niet. Z'n tanden zien er prima uit en ik zie geen schraapsporen in de korf.
    Het rubber slijt in ieder geval wel heel erg aan de onderkant, zo hard is een grasjeswei nou ook weer niet lijkt me..

Dinka, waarom beviel de IR jou het beste? Doen ze die niet heel makkelijk zelf af omdat ie best laag is?
    Surrender to fun!

Bladwijzers

Forum Rechten