Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 44

Topic: Steentjes in hoeven, wat eraan doen?

Re:Steentjes in hoeven, wat eraan doen?

Interessant inderdaad! Die brede witte lijnen, dat heeft Noa (vooral) ook heel erg. Ik ga binnenkort eens knutselen met veel meer mustangrol denk ik zo.
    Surrender to fun!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Ik ga dinsdag eens even foto,s maken, mischien leuk en intressant als anderen dat ook doen, en dan vooral ook van voor en na??

Bij Whoopie is trouwens vooral het achterste gedeelte van de witte lijn het probleem,dat gaat een beetje rafelen als het ware. Ik zal eens kijken of ik het op de foto kan krijgen, op zich heeft ze trouwens prima hoeven .
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Forum Meubilair Margot van lare's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2007
    Dagboek Berichten
    48

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Ik ga dinsdag eens even foto,s maken, mischien leuk en intressant als anderen dat ook doen, en dan vooral ook van voor en na??

Bij Whoopie is trouwens vooral het achterste gedeelte van de witte lijn het probleem,dat gaat een beetje rafelen als het ware. Ik zal eens kijken of ik het op de foto kan krijgen, op zich heeft ze trouwens prima hoeven .
    Ik vind Whoopie's voeten erg netjes ook. Zal ook van de week wel een kijken om foto's te maken.

Forum Meubilair Antheman's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Grappig, ik heb 2 paarden bekapt en nu leeft dit topic helemaal!
    Ik snap het quoten nogt niet goed, dus de namen heb ik er niet bij staan.

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover

Je witte lijn versmallen kan door hele goede mustang rol, je hoefwand op zool niveau brengen en zo nog een paar dingen. Maar er speelt van alles wat invloed kan hebben. Volgens mij is het niet een kwestie van gewoon even uitleggen.
    Precies.

Een witte lijn in topconditie is net zoiets als een topsporter. Die moet je dus onderhouden! En verwennen
    Stalmanagement, voer, beweging, emotie, al die zaken zijn uitermate belangrijk!

Er zijn hier al eerder mensen geweest die de serie samen hebben gekocht geloof ik, mischien is dat nog een dee??
    Zeker ik wil wel! Destijds kwam het me financieel niet uit.

Ja, de mustang rol kan heel dicht bij komen. Bij de teen vijl ik hem tot in de witte lijn. Dan rollen de hoeven lekker af.
    Ik neem aan dat je bedoeld totaan de witte lijn. Dat doe ik ook. IN de de witte lijn vijlen is geen goed plan.

Hester, ik ben een amateur met nog weinig ervaring, dus correcties op mijn verhaal, of aanvullingen zijn meer dan welkom.
    Vergeet niet dat dit maatwerk is!! Als ik het op deze fiets bij Merrit doe, dan kan hij niet meer lopen... dat is echt te kort voor hem. En ik vrees voor wel meer paarden. Ik laat altijd een randje staan. Maar ik knip de hoeven dan ook, das een schande, volgens sommigen. Ik heb ze liever wat langer dan zo extreem op de zool, veel paarden lopen daar knettergevoelig op.

Ik zou ze graag eens zien!

Het lijkt me sowieso verstandig om bij aanpassingen van de bekapping een professionele bekapper erbij te halen. Niet zomaar in je eentje gaan prutsen als je weinig ervaring hebt. Zelf bekap ik Pias al jaren en dat gaat goed, hij loopt prima over alle ondergronden en zijn hoeven zijn behoorlijk gezond op dit moment. Maar met Viva heb ik een paar probleempjes die ik niet zomaar zelf oplos, het blijft symptoombestrijding. Daarvoor laat ik echt binnenkort een professional komen.
    Put the relationship first. Slow and right beats fast and wrong!

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Trouwens, op het plaatje zie ik de waterlijn niet vermeldt! Je vijlt je mustangroll tot aan de waterlijn, normaal gesproken.

De waterlijn? Daar heb ik nou nog nooit van gehoord...

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    Trouwens, op het plaatje zie ik de waterlijn niet vermeldt! Je vijlt je mustangroll tot aan de waterlijn, normaal gesproken.
    Ik weet dat het de waterlijn is. Maar de meeste mensen hebben daar nog nooit van gehoord dus vandaar dat ik netjes schreef dat het de witte lijn is.
    www.blijpaard.com - want een blij paard is goud waard
    www.innerfeeling.nl
    - healing voor mens & paard, telepathie en coaching

En wat is dan de waterlijn?

www.innerfeeling.nl

Deze foto's zijn van vorig jaar.

Voor

Na

Hoe de hoeven er uit zien is ook heel erg afhankelijk van het weer. Bij aanhoudende droogte krijgen mijn paarden een dubbele zool. Die laat ik lekker staan, die verwijderen ze vanzelf.
    www.innerfeeling.nl

Twister na

Twister mustangrol
    www.innerfeeling.nl

Bedankt Roos, weer wat geleerd. Heb toch al aardig wat gelezen over hoeven en bekappen, maar had echt nog nooit van de waterlijn gehoord.

Aangemeld
    Mar 2005
    Dagboek Berichten
    6

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Pocalover
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Antheman
    Ik weet dat het de waterlijn is. Maar de meeste mensen hebben daar nog nooit van gehoord dus vandaar dat ik netjes schreef dat het de witte lijn is.
    Ik vind dat je daar mee moet oppassen. Straks vijlt er iemand dwars door de witte lijn heen.
    Sowiezo vind ik dit soort topics lastig. Het is altijd fijn om info te delen, te discussieren. Maar voor dat je het weet, stast iemand je te copiëren, terwijl daar een prof bij had gemoeten. :O

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

De waterlijn daar had ik ook nog nooit van gehoord, bedoelen jullie daar de ongepigmenteerde hoefwand mee, zo staat het beschreven in het boek "natuurlijk bekappen"
    Bij normale gezonde hoeven begint de mustang-roll aan de buitenkant en loopt door tot de ongepigmenteerde hoefwand.
    Roos voor mijn gevoel zit er wel een groot verschil tussen de hoef van poca en twister, die van Twister lijkt veel korter gezet.

Hester tuurlijk heb je gelijk, je moet niet maar zo wat gaan klooien, bij mij komt Klaas iedere 8 a 9 weken en tussendoor houd ik het zelf een beetje bij, maar die witte lijn dat die wat verbreedt dat vindt ik lastig ivm steentjes, Klaas maakt zich daar nooit zo druk over.
    Ik vindt het wel de moeite waard om toch wat meer accent te leggen op die mustangrol,en dan eens kijken hoe ze dan loopt. Ik durf ook nooit zomaar teveel te doen.
    En hoefonderhoudt is idd maar 1 ding, voeding en ziekte spelen ook een grote rol. Daar sprak ik nog met iemand over op en Equiday, de lever bv heeft ook grote invloed, en daar rommelt het bij Whoopie ook vaak.
    Ik ga morgen foto,s maken.

O en Hester , Klaas gebruikt de knijptang ook altijd hoor, scheelt veel werk wanneer de hoefwand breed is.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Bladwijzers

Forum Rechten