Resultaten 1 tot 6 van de 6

Topic: tips snel afgeleid paard?

tips snel afgeleid paard?

Hallo allemaal,
    ik loop even een klein beetje vast met de training van Maggie, mijn 3 jarige appaloosa. Tijdens het grondwerken merk ik dat ze continu op andere dingen aan het letten is....een leuke ruin, spookjes bij de bak, mensen op het erf.... Ze is dus niet met haar totale aandacht bij mij (de ene training beter dan de andere). Op de cirkel uit dit zich in naar buiten kijken en die richting op lopen (dus haar eigen cirkel bepalen). Ik probeer het afwisselend te maken (vooral niet te lang 1 oefening achter elkaar, want ze verveelt zich erg snel). Ze reageert op zich wel op mijn vraag (bijvoorbeeld om om te draaien, of halt te houden), maar ik heb niet haar hele aandacht....

Ik vroeg me af of jullie dit ook hebben gehad en hoe jullie hiermee omgaan. Nog leuke tips voor me?

bedankt!

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Re:tips snel afgeleid paard?

Heb een wedervraag: wat voer je? Veel mensen geven hun (jonge) paard best veel energie via het voer namelijk. Dat helpt niet .

ze krijgt geen bix, in de winter alleen kuil/ hooi en 's zomers alleen gras. Dus daar kan het niet aan liggen denk ik!

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Wat helpt bij mijn paard tenminste is ze echt bezig houden, dus bv je vraagt haar op een cirkel maar op die cirkel zet je 2 of 4 pionnen, en bij die pion ga je iedere keer iets vragen bv, een overgang naar draf, een overgang terug, stil staan, zijwaarts tot de volgende pion, achterwaarts tot de volgende pion. Zo wordt je onvoorspelbaar en moet ze op jouw letten.
    Vooral kort maar intensief bezig zijn en belonen met rust als ze het goed doet.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door whoopie
    Wat helpt bij mijn paard tenminste is ze echt bezig houden, dus bv je vraagt haar op een cirkel maar op die cirkel zet je 2 of 4 pionnen, en bij die pion ga je iedere keer iets vragen bv, een overgang naar draf, een overgang terug, stil staan, zijwaarts tot de volgende pion, achterwaarts tot de volgende pion. Zo wordt je onvoorspelbaar en moet ze op jouw letten.
    Vooral kort maar intensief bezig zijn en belonen met rust als ze het goed doet.

dankjewel whoopie, ik ga ermee aan de slag! Ik denk inderdaad dat maggie die snelle afwisseling nodig heeft, want als ik haar een paar rondjes op de cirkel laat lopen, verveelt ze zich al, hahaha!

Forum Meubilair anroomy's Avatar
    Aangemeld
    May 2004
    Dagboek Berichten
    6

www.parelli.nl

Voor al uw paarden problemen
    Success consists of going from failure to failure without loss of enthusiasm ~ Winston Churchill

Bladwijzers

Forum Rechten