Oorspronkelijk Geplaatst door
Ilian
Hoi Nienke, leuk dat je dat gaat doen! Ik haal er superveel voldoening uit, hoop jij straks ook

Ik maak bij Lisa geen gebruik van termen als LB-RB maar meer zoals Janneke zegt, lichaamstaal uitleggen en wat je op dát moment kan doen als je paard onrustig wordt ofzo. Ik heb wel de selfassesementsijst van online L1 gepakt en al die games en 'tasks' vertaald naar het Nederlands. Zo krijg je het vriendenspel, het stekelvarkentjesspel

etc. Zo heb je voor jezelf én voor je leskindje een duidelijk schema van wat je hem/haar wil leren en kan je elke keer een stapje verder en met een paardensticker de taken afplakken die die beheerst. En stickers motiveren! Ik maak voor Lisa als ze haar "L1" gehaald heeft een diploma, en dan gaan we door met L2 online. Het rijden nu bestaat uit uitstappen in het bos, met teugels én een leadrope. Freestyle rijden komt na online. Overigens vindt ze het net zo leuk om te tutten, poetsen en knuffelen als om te grondwerken hoor. Het gaat erom dat ze met paardlief bezig is. Heel veel plezier!

Bladwijzers