Oorspronkelijk Geplaatst door
Evenaar
Oh ja, heel herkenbaar!
Fenna en ik zijn al 8 jaar samen en hebben heel wat lief en leed gedeeld, we kunnen samen van alles en hebben hartstikke veel bereikt. Maarrrr, het gaat pas als de connectie er is. En iedere keer weer moet ik die weer maken en dan is alles goed. Heeft 1 van ons 2 een off-day dan kost dat ontzettend veel moeite en soms is dat zo frustrerend. Dan denk ik net als jij 'je weet nu toch wel wie ik ben?!'
Soms voeren we alsnog de catching game weleens uit, daarna is alles vaak koek en ei. Blijkbaar wil ze op zo'n moment weten of ik haar kan leiden, gewoon even zeker weten.
Ook Fenna is erg gevoelig en heel sceptisch naar mensen, ze is een tijd bijna onbenaderbaar geweest vooral door anderen maar soms ook voor mij.
Als we veel samen doen, vooral veel tijd met elkaar doorbrengen lijkt eht beter te gaan. Tenzij we veel moeilijke of spannende dingen doen.
Ik denk inderdaad dat het met clicker op te lossen zou zijn. Wij hebben het soortgelijk opgelost, door de komst van het graasmasker. Als ik kom doe ik het masker af en mag ze even zonder grazen aan het halster, werkt zeer positief. En als ik enkel alle paarden uit de wei haal voor het avondvoeren dan geef ik Fenna iets als ze bij me komt. Het maakt de drempel lager en voegt iets positiefs aan mij toe.
Desalniettemin, als ik echt gehaast of gestresst ben dan is het alsnog moeilijk, dan interesseert het voer Fen te weinig. Ik blijf altijd approach en retreat-achtig benaderen, gewoon omdat dat de druk weghoud en de situatie voor dat moment schetst.
Blijft lastig hoor, lijkt mij soms ook heerlijk als je paard bij de eerste roep in galop naar je toe komt.... Maarja tis ook nog eens een short horse en een kuddeklever. Dat laatste werkt ook tegen, ze komt niet zelf van de kudde vandaan, ik moet eerst de kudde komen vervangen voor we er weg kunnen. Alhoewel ze dit jaar dapperder dan ooit lijkt (in sommige gevallen) wat dat betreft dus ik ben benieuwd hoe het dit weideseizoen gaat
tsja...Maggie komt wel in een drafje op me af en is reuze nieuwsgierig! maar als ik dan het halster om wil doen, draait ze zich toch weer om! Ze blijft dan wel heel goed op me letten, wil wel erg graag weer naar me terug, maar aan het haster..nee dat liever niet! Het is toch veel leuker in de wei
Bladwijzers