Oorspronkelijk Geplaatst door
donderwolke

malenka
Als mijn paard weg loopt met het in vrijheid spelen zorg ik dat het weer op mij gaat letten, desnoods door hem een richting op te sturen. Maar het is niet te vergelijken met een paard botweg langs de rand van het gebied te laten rennen tot het zich over geeft.
Tenminste... ik vindhet nogal een verschil, het gaat namelijk op een geheel andere manier.
Ik snap het niet helemaal goed, je stuurt je paard een richting op... Hoe doe je dat dan? Ik bedoel maar, als Shiva mij niet meer volgt in de wei dan gaat ze haar eigen weg en crosst ze maar hoor, kan ik haar niets meer schelen. Hoe kan ik haar dan duidelijk maken welke richting ze opmoet? Als ze niet op mij let?

malenka
Je hoeft je niet schuldig te voelen ofzo. Ik neem aan dat je er wel rekening mee houd dat ze het niet kwaad bedoeld?
Ik zou zeggen dat zodra ze de kant op loopt die jij wilt (en ze dus luistert) je haar gewoon weer naar je toe kan laten komen. Niet tot ze zich helemaal over geeft en onderdanig doet. Ik neem namelijk aan dat je dat bij je vrienden ook niet doet. (ze laten kruipen en smeken om weer bij je te mogen komen terwijl ze je helemaal niks misdaan hebben)
Ik teken het nogal zwart wit af misschien. Maar dat is alleen om de uitleg een beetje duidelijk te laten.
Ik snap wel het voorbeeld met de vrienden, dat is inderdaad wel zo. In dat opzicht is het wel logisch dat, als ze even geen aandacht heeft voor mij, gewoon aandacht terug zoeken.
Ik kan dan ook haar achterhand wegwijken, dan komt ze zowiezo altijd terug naar mij, maar dat lijkt me zo haar terugsmeken, daardoor krijgt ze toch niet echt respect? Of wel?
Groetjes
Bladwijzers