Pagina 6 van de 6 EersteEerste ... 456
Resultaten 76 tot 82 van de 82

Topic: Join up

Forum Meubilair Evenaar's Avatar
    Aangemeld
    Feb 2005
    Dagboek Berichten
    4

Re: Join up

Tuurlijk werkt het zo voor de eerste paar keren heel goed, maar pas op dat je het niet te vaak herhaalt. Als je eenmaal het vertrouwen en aandacht hebt is het niet meer nodig om de join-up te doen (of iets dergelijks).
    Die herhaling, daar werd Fenna echt beledigd van.
    Les in Natural Horsemanship met aandacht voor een fysiek gezond paard? www.PonyTales.nl

Dat was ik niet bepaald van plan nee. Het moet ook op een andere manier kunnen lijkt me, en constante herhaling, daar zou ik ook heel vervelend van worden

Actief Forumlid Jarno's Avatar
    Aangemeld
    Jan 2006

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Evenaar
    Tuurlijk werkt het zo voor de eerste paar keren heel goed, maar pas op dat je het niet te vaak herhaalt. Als je eenmaal het vertrouwen en aandacht hebt is het niet meer nodig om de join-up te doen (of iets dergelijks).
    Die herhaling, daar werd Fenna echt beledigd van.
    Mjah, een paar posts geleden heb ik ook meermaals gezegd, dat het niet goed is om join up een aantal keren te herhalen. Berperk je tot een tweetal join ups is meer dan voldoende! Als het al nodig is... Bij brave kalme paarden niet doen!
    Horses and Live, It's all the same to me...

Actief Forumlid Mellien's Avatar
    Aangemeld
    Mar 2005

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door sanne
    Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door Jarno
    Mjah, in Join up is er toch ook communicatie? Je kan hem eens doen vertragen, je kan hem eens doen versnellen, en dan uiteindelijk laat je uw paard tot bij u komen. Als dit geen communicatie zou zijn
    dit is volgens mij meer loswerken Ik ben een keer bij kelly marks geweest en daar was het wel degelijk druk zetten tot het paard "tekenen van overgave" liet zien.
    Parelli heeft behalve het hele respect/vertrouwen verhaal, het voordeel dat je een communicatie opbouwd dmv the 7 games. Je hele omgang verandert dus.
    Je doet dus een join-up, het paard ziet je als leider, en je gaat weer door met je slechte communicatie die je daarvoor ook al had, waardoor je het "leiderschap" weer verliest, oftewel je leert zelf helemaal niets.
    Dat dacht ik dus ook! Dat join-up voral een wat sgressieve manier is van je paard wegsturen totdat het zich overgeeft en dat je bij het loswerken zoals bij Voest meer communiceert door van ook van tempo en richting te veranderen. Ik dacht dat dat het hele verschil tussen beide was maar kan het mis hebben.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

IK begrijp het verschil tussen Monty Roberts zijn join up en Emiel Voest zijn Loswerken niet zo goed. Kan iemand mij dat uitleggen ?

Verder heb ik ook een tijd ge-voest, maar daarna kon ik mijn altijd brave paardje een tijd lang niet meer "vangen" uit het land. Waarschijnlijk zwaar beledigd !

Toch denk ik dat een hoop NH-ers uiteraard uitgaan van het natuurlijke gedrag van een paard maar vergeten dat er ook zoiets bestaat als conditionering. Ik krijg echt niet het idee dat de paarden bij ons het vervelend vinden als ze uit de kudde gehaald worden om een uurtje alleen (lees: zonder soortgenoten) in de bak door te brengen. Ze weten dat ze daarna gewoon weer naar hun kudde gebracht worden. Ik zie geen angst bij ze.

Actief Forumlid Apple's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2005

Kun je het loswerken ala Voest ook niet vergelijken met 'zonder longeerlijn longeren'? En dus per definitie eigenlijk nogal saai en geestdodend voor een paard?

Dat zou mi wel verklaren dat er meerdere verhalen zijn over nogal beledigde paarden na een periode loswerken ala Voest.

Een Join Up lijkt mij trouwens ook volkomen overbodig bij een paard dat je vrijwel dagelijks ziet en al een band mee hebt opgebouwd.

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Sep 2005

Ik heb hier nog eens even over nagedacht. Volgens mij moet je het gewoon zo zien: Wanneer je zeg maar normal bent en je paard is gewend aan ellelange longeersessies met bijzetteugels of wat dan ook, dan zijn Join-ups Ã* la Monty Roberts of loswerken Ã* la Voest natuurlijk al een hele verbetering voor het paard. Voor Parelli-paarden zal het inderdaad een achteruitgang zijn; zij zijn immers gewend mentaal en emotioneel uitgedaagd te worden.

Pagina 6 van de 6 EersteEerste ... 456

Bladwijzers

Forum Rechten