Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123
Resultaten 31 tot 39 van de 39

Topic: bacteriele huidinfectie, ondersteunen met?

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Re:bacteriele huidinfectie, ondersteunen met?

Ik heb de afgelopen winter niet optimaal voor mn paarden kunnen zorgen. geen vers drinkwater (maar slootwater), soms minder hooi dan ik zou willen (bv een dag extra veel en de dag erna niet), en zo nog wat dingen. Ik wacht dus nu even af hoe het gaat als ik de komende tijd wel in deze behoeftes voldoe.
    In elk geval staan ze volgend jaar bij huis zodat ik 3 keer per dag het beste hooi kan geven, ze een schuilstal hebben, en ze vers drinkwater krijgen uit een automaat.
    Ik ben nou eenmaal niet iemand die direct vanalles aan poedertjes en suplementen gaat bijvoeren of complete bodemonderzoeken gaat doen. Eerst maar eens afwachten hoe de paarden nu opknappen.

Actief Forumlid GypsyDiamonds's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Leeftijd
    44

hee, wat goed dat er verbetering is!!

En superfijn dat je paarden aan huis gaan, dat scheelt zo veel als je alles zèlf voor het zeggen gaat hebben! A wish come true....

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Helaas kan ik hier niet iemand anders de schuld van geven hoor . Ik heb mijn paarden op een eigen weiland staan, maar doordat ik een dochtertje heb van nu net 1 jaar kon ik niet altijd elke dag mn paarden bezoeken...

Nou Sandra, niet te hard zijn voor jezelf hoor .
    Afgelopen winter was ook extreem. Ook onze paarden hebben (ondanks al onze inspanningen) ingeteerd op hun reserves .En dat heeft weer gevolgen voor het verharen.
    Nu zijn ze pas weer zoals ik ze graag zie.
    Een volgende winter gebeurd mij dit niet meer, ik ben nu aan het zorgen dat ik van alle soorten voer voldoende in huis heb.

Aangemeld
    Apr 2010
    Leeftijd
    44

wat Andrea schrijft, niet te streng voor jezelf zijn, wilde ik je ook schrijven

Het is echt een rotwinter geweest wat erg veel van de paarden heeft gevergd! Dat ze straks aan huis staan is alleen maar fijner met je kleine, want dan kan je gauw even tussendoor naar je paardjes kijken. Dichtbij is zo veel fijner!!

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Citaat Oorspronkelijk Geplaatst door GypsyDiamonds
    Het is echt een rotwinter geweest wat erg veel van de paarden heeft gevergd!

We hebben wat meer sneeuw gehad dan normaal, maar hoezo nou rotwinter die veel van de paarden heeft gevergd? Ze kunnen heus wel tegen sneeuw en vorst. Gewoon genoeg hooi geven, zorgen voor drinkwater en zorgen dat ze beschut kunnen staan. Maar dat is iets wat je altijd toch al doet?
    Hier hebben de paarden echt 0,0 geleden met deze winter; als paarden gewoon goed gezond zijn dan kunnen ze zo'n winter prima aan! Dit is veel beter voor ze dan wanneer het net een paar graden warmer is, maar het voortdurend regent.

Aangemeld
    Apr 2010
    Leeftijd
    44

Het is veel langer koud geweest ook als in een normaal jaar, dat heeft er zowiezo wel voor gezorgd dat de paarden meer verbranding hebben als in een voor Nederland normale winter. Er gaat hier wel bijna 2 keer zoveel hooi doorheen op een koude vriesdag als op een dag waarop het 10 graden boven 0 is.. In een normale winter kunnen ze ook nog op het land scharrelen en wat gras eten, maar met dat dikke pak sneeuw hadden ze alleen hooi tot hun beschikking. Heb zelf afgelopen jaar mijn paarden absoluut niet naar mijn wensen kunnen houden, waardoor ik ook verhuisd ben, maar ze hadden toch allemaal net even wat minder weerstand als de jaren ervoor.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Maar met voldoende hooi hoeft dat toch echt allemaal geen probleem te zijn hoor!

@ Marja: Hier was dat wel een probleem. Paarden kunnen maar een bepaalde hoeveelheid per dag eten, dan zitten ze vol. Mijn KWPN-ers halen normaal voldoende uit hooi, aangevuld met krachtvoer. deze winter was dit niet genoeg. Krachtvoer kun je niet onbeperkt verhogen. Daarom ben ik nu bezig om naast hooi (wat ze inderdaad onbeperkt krijgen ) een kleine hoeveelheid kuil aan te leggen. Ik ben nog aan het twijfelen of ik bieten aanschaf. En toch maar dekens aanschaffen, dat zal ook wel schelen denk ik. Zul je zien dat we nu weer een aantal zachte winters krijgen . Groetjes.

Pagina 3 van de 3 EersteEerste 123

Bladwijzers

Forum Rechten