Pagina 2 van de 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 16 tot 30 van de 39

Topic: bacteriele huidinfectie, ondersteunen met?

Actief Forumlid GypsyDiamonds's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2010
    Leeftijd
    44

Re:bacteriele huidinfectie, ondersteunen met?

*duimt op dit moment heel hard dat het niks ernstigs is*

Actief Forumlid Zayna's Avatar
    Aangemeld
    Aug 2008
    Leeftijd
    39

en..? wat zei de dierenarts??
    A lot of people talk to horses, not many listen

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Schot voor de boeg....rainrot? Ben benieuwd; naar wat het ís én naar wat je eraan kan dóen!

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Ben net terug van de wei.
    Ik moet verwachten dat ik de komende 2 weken nog wel aan het wassen moet
    Om het proces wat te ondersteunen krijg ik een zalf vetaderm/hydrocotiderm waar antibiotica in zit.
    Een antibiotica kuur heeft volgens de DA weinig zin omdat dat heel moeilijk tot de huid doordringt.

2x per dag die zalf en 1 keer in de 2 dagen wassen. Dat zou langzaamaan moeten helpen.
    Hij twijfelde wel of Shanna haar voorpluk zou behouden

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Ow mn paarden zitten trouwens flink in de lappenmand.
    Henkie had luizen, Shanna een bacteriele infectie, en Damat ontwikkelt ineens een schimmel...
    Aan die schimmel hoef ik voorlopig gelukkig nog niets te doen, dat ging wel weer over, aldus de DA.

Forum Meubilair
    Aangemeld
    Oct 2004
    Dagboek Berichten
    12

Antibiotica dringt niet door de huid? Nou, dat klinkt me vreemd in de oren. Alleen bij een (niet doorgebroken) abces heeft antibiotica geen zin, maar bij bacteriële huidinfecties kan je wel zeker een kuur geven. Enfin.

Maarre....wat ís het dan?

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

tja, hij houdt het op een infectie door een bacterie. Hij vergeleek het met mok, maar dan in de manen en op het voorhoofd...
    Vetaderm is ook een middel tegen mok.

even toevoeging:
    Hij wilde wel antibiotica voorschrijven, maar vond het niet verstandig omdat ik dan zo'n grote dosis anitibiotica moest geven (1kg) terwijl het maar voor een relatief klein oppervlak bedoeld is. Daarom dus liever een zalf met dat spul erin.

Ik vond het logisch klinken, omdat ik liever mn paard ook niet volpomp met die rotzooi...

Aangemeld
    Apr 2010
    Leeftijd
    44

pffoe, ik hoop dat het helpt!!

Dat verhaal over dat orale antibiotica niet doordringt tot in de huid kan ik heel goed inkomen, want bij mijn paarden met mok heeft antibiotica spuiten of voeren ook nooit geholpen. Ook in botten en tanden dringt orale/intraveneuze/intramusculaire antibiotica niet of nauwelijks toe, omdat er erg weinig bloedvaten zitten in (opper)huid, bot en tandweefsel. Tenminste, dat is wat mij ooit is uitgelegd door de dierenarts.

Is het dan nu duidelijk wat Shanna heeft?

Kijk wel uit met die schimmel infectie dat je jezelf of je gezin niet besmet.
    www.niettevermijden.com

Aangemeld
    Apr 2010
    Leeftijd
    44

hee, hoe is het nu met je meisje? begin je al lichte verbeteringen te zien (of stilstand van de symptomen)?

Wat je ook nog een zou kunnen proberen is.... Colloïdaal Zilver. Het is een natuurlijk antibioticum met een heel breed spectrum. Het kent geen bijwerkingen en dieren kunnen er ook resistent voor raken. Heb het zelf bij de cavia's gebruik en mijn vriendin heeft laatst een kuur gedaan om de baarmoeder van de pony te reinigen. Resultaat was erg goed.
    www.niettevermijden.com

Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Ik had besloten om het bij het veearts advies te houden en het 2 weken aan te kijken.
    Inmiddels ben ik alweer ruim 2 weken aan het wassen en een week aan het smeren met die vetaderm. Gisteren had ik eindelijk echt het idee dat er verbetering te zien was! Wat fijn zeg!
    De afgelopen week werden de plekken alsmaar groter en inmiddels heeft ze op haar voorhoofd en neus grote kale plekken. Gelukkig zie je daar weinig van, omdat haar huid bijna dezelfde kleur heeft als haar vacht. Het zag er gisteren allemaal rustig uit, en ik kon de meeste korsten er makkelijk afkrabben. Daar kwam ook geen pus meer onder vandaan. We smeren nog maar even een tijdje door, tot ook de laatste korsten verdwenen zijn. Haar voorpluk is grotendeels bewaard gebleven, maar omdat dit stuk lastiger te wassen en te smeren is zitten daar nog wel wat natte schilfers. Ik hoop dat ik daar de komende dagen vooruitgang in ga zien.

Ik ben aardig geschrokken van hoe een beetje onderschatte aandoening uit de hand kan lopen! Shanna verhaart elk jaar met schilfers, dus ik maakte me veel te lang niet ongerust! Ik beloof plechtig om de volgende keer eerder aan de bel te trekken.

Forum Meubilair Marja's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    52

Wat fijn dat er nu eindelijk verbetering te zien is!
    Als ze dit elk jaar al heeft, alleen nu dan in veel ergere mate, dan geeft dat wel aan dat er al langer een sluimerend probleem is en dat haar weerstand niet optimaal is. Wellicht iets om naar te kijken? Een natuurgeneeskundige zou je daar misschien wel goede adviezen over kunnen geven, zodat je hopelijk kunt voorkomen dat dit nog terugkomt.

Fijn dat er nu verbetering zichtbaar is Sandra.

Forum Meubilair whoopie's Avatar
    Aangemeld
    Jun 2006
    Dagboek Berichten
    27

Sandra zou het iets t emaken kunnen hebben met het voedingsaanbod (of te korten), omdat ze alledrie iets hebben wat toch met de weerstand te maken heeft, doe je daar verder iets mee of, gewoon uit nieuwschierigheid hoor geen kritiek oid.
    Groetjes Janneke

Gun jezelf
    Gun jezelf de liefde en het geluk
    Gun jezelf het geld dat je toekomt.
    Gun jezelf de kracht om van jezelf te houden

Bladwijzers

Forum Rechten