Afgelopen weken is bij ons op het rechthoekige weiland een hoefslag in de vorm van een cirkel ontstaan. We hadden het vermoeden dat een van onze stalgenoten zijn pony in de wei gelongeerd had. Dit vermoeden was echter vrij onwerkelijk. Want wie longeert zijn pony nou zo lang dat de graspollen er uitvliegen en er een hoefslag in de wei ontstaat? En hoe houdt je je pony op precies dezelfde afstand zodat er een perfecte cirkel ontstaat?
Gisteravond hebben we de dader ontdekt. Een van de pony's loopt constant exact hetzelfde rondje in de wei. De eigenaresse van de pony heeft de afgelopen twee weken niet op haar pony gereden en haar conclusie is dat haar pony zelf maar haar dressuuroefeningen aan het doen is
.
Het gedrag van die pony spookt steeds door mijn hoofd. Ten eerste vind ik het enorm knap dat de pony steeds exact hetzelfde rondje in de wei loopt. Ten tweede vraag ik mij af waarom de pony constant rondjes aan het lopen is. De pony heeft last van zomerexceem. Ik kon bedenken dat ze misschien gaat lopen om zo min mogelijk last van de vliegjes te hebben. Maar waarom zou ze dit in zo'n perfect rondje doen?
Hebben jullie wel eens een soortgelijke situatie mee gemaakt? Of hebben jullie enig idee waarom deze pony perfecte cirkels loopt?
Bladwijzers