Resultaten 1 tot 4 van de 4

Topic: workshop spelen met je paard of pony (drenthe)

workshop spelen met je paard of pony (drenthe)

Spelen met je paard of pony?

Wil jij graag voetbal spelen samen met je paard, alleen of in een groepje, tijdens grondwerk of onder het zadel? Maar weet je niet hoe je dat moet aanpakken?
    Wil je weten of je je paard kan leren apporteren? Spelletjes kan doen met bijv. pionnen, bal, parachu of balkjes?
    Heb je vragen als: Wat vindt mijn paard of pony leuk? Hoe ontdekken we samen wat we allemaal kunnen? Mijn paard of pony vindt sommige dingen wel erg spannend, hoe kan ik hem helpen om meer vertrouwen te krijgen?
    Bitloosrijden organiseert samen met Paardenboerderij Meulegoorn een aantal middagen

‘Spelen met je paard of pony’.

Wat je tijdens zo’n middag kunt leren: Hoe je een begin maakt met het ‘spelen’; hoe je je paard of pony kunt ‘uitdagen’ tot spelen; verschillende spelletjes en oefeningen met je vierhoevige vriend; hoe je de veiligheid van jezelf en je paard of pony in de gaten kunt houden; welke voordelen er zijn, behalve het plezier, als je ongedwongen kunt spelen met je paard.
    De middag begint met de kennismaking, een stukje theorie en een paar korte filmpjes. Daarna gaan we met z’n allen aan de slag met de paarden en pony’s, onder begeleiding van twee instructeurs. Tijd: van 13.00 tot 17.00 uur.
    Ten Darperweg 59
    7983 KS Wapse (zuidwest Drenthe)
    Website: www.meulegoorn.nl

Maximaal aantal deelnemers: 10 per groep. Dit omdat spelende paarden nu eenmaal ruimte nodig hebben. En er voor iedereen individuele aandacht is wanneer het paard voor het eerst kennis maakt met de speelattributen.
    Data: 4,11 en 18 juli. Tijd: van 13.00 tot 15.00 uur.
    nb: bij onvoldoende deelnemers wordt doorgeschoven naar de volgende datum.
    Prijs: 45 euro per deelnemer, inclusief koffie, thee en frisdrank.
    Voor meer informatie: neem even contact op met Bitloosrijden. (info@bitloosrijden.nl)

Actief Forumlid
    Aangemeld
    Nov 2007

Re:workshop spelen met je paard of pony (drenthe)

Een vraagje: in eerste instantie staat er "van 13.00 tot 17.00 uur.
    Dan daaronder bij de verschillende data staat van 13.00 tot 15.00 uur. Dat klopt niet denk ik?

Forum Meubilair sandra's Avatar
    Aangemeld
    Apr 2004
    Leeftijd
    41
    Dagboek Berichten
    17

Leuk, er wordt weer eens iets in Drenthe georganiseerd!
    Wie geeft de cursus?

oh foutje....ga ik meteen herstellen.
    het is van 13.00 tot 17.00 uur. de laatste is dus een typefoutje....sorry

De workshop wordt gegeven door Elsa van Boerderij Meulegoorn en ikzelf inge van Bitloosrijden.

Als dit door vele leuk wordt gevonden gaan er zeker meerdere workshops gegeven worden.
    Er zijn nog wat plannetjes aan het broeien o.a iets met lange lijnen, vrijheids dressur, clickertraining, bitlooshoofdstel uitproberen en zo.
    En ik loop ook nog met plannen om dit zelfde op een ander adresje te doen ergens tussen apeldoorn en doetinchem. Maar dit is nog zeer pril. Nog details bekijken kwa parkeren van trailers en zo. Dit vindt ik een belangrijk item dat het een beetje veilig kan met voldoende ruimte.

Bladwijzers

Forum Rechten